برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

بازی های تقویت مهارتهای ظریف حرکتی و 7 ایده ی بازی درخانه

بازیهای تقویت مهارتهای ظریف حرکتی نیاز به تمرینات زیاد و زمان دارند تا بتوانند تغییرات قابل مشاهده ای ایجاد کنند. عضلات دست کودک در انجام این تمرین جهت گرفتن و حمل قاشق ، چنگال ، مداد و اشیاء از این دست تقویت میشوند. 🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید

بازی های تقویت مهارتهای ظریف حرکتی چرا مهم هستند ؟

اگر کودک شما تحت کاردرمانی کودکان است، درمانگر کودکان به شما خواهد گفت که  رشد مهارت های حرکتی ظریف چقدر اهمیت  دارد. چگونه از لوازم التحریر استفاده کنید، چگونه زیپ کوله پشتی را ببندید یا بنویسید، مهارت های حرکتی ظریف کارآمد مورد نیاز  کدامند؟

 

همچنین بخوانید :درمان درشت نویسی کودکانangel

 

7 ایده بازی تقویت مهارت های ظریف حرکتی در خانه 

این روزها و باتوجه به کرونا ، ممکن است از فرزندتان بخواهید مهارت های حرکتی ظریف خود را بیش از هر زمان دیگری در خانه تمرین کند، به خصوص اگر بیشتر روز خود را در گوشی می گذراند. در ادامه چند تمرین خانگی آورده شده است که می توانید برای کمک به بهبود مهارت های حرکتی ظریف کودک خود آن ها را امتحان کنید.

  • 1. فقط با استفاده از نوک انگشتان، از آنها بخواهید خمیر بازی را به شکل توپ های کوچکی به اندازه نخود بپیچند.
  • 2. از فرزندتان بخواهید روزنامه را به صورت نوار پاره کند و سپس شروع به خرد کردن آنها به شکل توپ کند. سپس می‌توانند از این توپ‌های کاغذی کوچک به عنوان چاشنی عروسک‌ها، مترسک‌ها یا دیگر پروژه‌های هنری استفاده کنند.
  • 3. به فرزندتان اجازه دهید اشیای کوچک مانند وسایل زیر را دسته بندی کند:
  1. لوبیا خشک
  2. دکمه ها
  3. مهره ها

بازی ساده است، از فرزندتان بخواهید اقلامی را انتخاب کند که بر اساس اندازه، رنگ یا شکل در یگ گروه قرار میگیرند و آنها را در یک کاسه قرار دهید. به آنها کاسه های کوچکتر یا سینی بدهید تا آنها را دسته بندی کنند.

 

 

  • 4. از کودک خود بخواهید که از موچین های بزرگ برای برداشتن اشیایی مانند مکعب های کوچک، دکمه، سکه یا دانه های کوچک استفاده کند.
  • 5. به کودک خود بگویید پیچ ​​و مهره را با هم مچ کند. چند مهره و پیچ و مهره با اندازه های مختلف را از گاراژ یا سوله خود بردارید. پیچ‌ها را در یک کاسه و مهره‌ها را در کاسه‌ای دیگر قرار دهید و از کودکتان بخواهید از میان آن‌ها نگاه کند وپیچ و مهره های مطابق را پیدا کند. 
  • 6. به فرزندتان اجازه دهید بازی های «انگشتان عروسکی» را با استفاده از انگشت اشاره، شست و وسط خود انجام دهد. 
  • 7. از کودک خود بخواهید فعالیت های خیاطی و بند زدن مانند صفحه دوخت کودکانه، بستن بند کفش و زیچپ های مختلف را انجام دهد. 

 

همچنین بخوانید : تقویت مهارتهای ظریف کودکان و 4 ایده ی تمرین در منزل cool

 

می‌توانید از کاردرمان کودکتان ایده‌های فعالیت بیشتری برای کمک به ایجاد مهارت‌های حرکتی ظریف بخواهید.

(با کلیک روی کلمات کلیدی میتوانید اطلاعات بیشتر و کاملتری راجع به هر کدام از مطالب گفته شده را در قسمت مربوطه بیابید...)


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود