برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تمرین پیش نیاز پهلوانی نشستن

زمانی که از حالت پهلوانی (وضعیتی که کودک در کلیپ آموزشی داره) میخواد تلاش کنه بلند شه بایسته.در این حالت هم پایی رو که جلو میذاره حین انتقال وزن روی اون برای ایستادن زانوش به داخل متمایل میشه و ممکنه زمین بخوره.

🔎در کودکانی که در عضلات بازکننده لگنشون ضعف دارن ،مشکلی که معمولاً پیش میاد این هست که زانو در وضعیت‌های مختلف به داخل متمایل و منحرف میشه.

📖مثل بلند شدن از وضعیت چمباتمه که در اون زانوها به هم میچسبه و برای فرد خیلی سخت هست که در زمان بلند شدن از این وضعیت زانوهاشو از هم دور نگه داره.یا زمانی که از حالت پهلوانی (وضعیتی که کودک در کلیپ آموزشی داره) میخواد تلاش کنه بلند شه بایسته.در این حالت هم پایی رو که جلو میذاره حین انتقال وزن روی اون برای ایستادن زانوش به داخل متمایل میشه و ممکنه زمین بخوره.

✅در بالارفتن از پله هم اگه به نحوه‌ی بالا رفتن فرد از پله دقت کنید متوجه میشید پایی که روی پله بالایی هست ،فرد هنگام بالا کشیدن خودش و انتقال وزنش از پای پایینی روی اون پا دچار انحراف زانو به داخل میشه.
.
♻️با تقویت عضلات بازکننده لگن میشه تا حد زیادی این مشکلات رو برطرف کرد.
.
👌🏼در پست‌های قبلی ما تمریناتی رو برای تقویت این عضلات در پیج قرار دادیم.مزیت تمرین امروز این هست که علاوه بر تقویت عضلات بازکننده لگن پای جلویی،عضلات تنه و ثبات‌دهنده‌ی پای ثابت رو هم به خوبی درگیر و تقویت میکنه.
.
🟣فقط نکته‌ای که باید حین انجام این تمرین  بهش دقت کنید این هست که فرد از وزن بدنش برای هل دادن پای شما و باز کردن پای جلوییش استفاده نکنه.در واقع باید لگن و تنه کاملاً ثابت باشن و فقط به آرومی و با تمرکز زانوی پایی که جلو هست رو به بیرون باز کنه.اینطوری بخش عمده فشار تمرین روی عضلات هدف ما متمرکز میشه.
.
🔵اوایل اگه حس کردید ضعف عضلانی فرد زیاد هست میتونید مقاومتی رو که در حین باز کردن پای فرد اعمال میکنید حذف کنید و اجازه بدید به تنهایی این کار رو انجام بده..
.
📝روی حفظ تعادل،کم کردنِ حرکات اضافه و کمتر کمک گرفتن از دست‌ها تأکید کنید.

(با کلیک روی کلمات کلیدی میتوانید اطلاعات بیشتر و کاملتری راجع به هر کدام از مطالب گفته شده را در قسمت مربوطه بیابید...)


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود