برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
کاربرگ اشکال هندسی.jpg

15کاربرگ آموزش اشکال هندسی ، پیش دبستانی و اول ابتدایی

برای کمک به تثبیت آموزش مفاهیم مختلف از جمله آموزش اشکال هندسی در کودکان پیش دبستانی و اول ابتدایی ، به ابزار نیاز داریم ، یکی از این ابزار کاربرگ ها هستند که معلمان ،مربیان و والدین جهت آموزش کودک می توانند استفاده کنند. در این پست، 15 کاربرگ آموزش اشکال هندسی در اختیار شما قرار می گیرد. با مام پلاس همراه باشید...

در مام پلاس مشاهده کنید:

آموزش اشکال هندسی به کودک با 7 روش خلاقانه و 4 بازی جذاب

ویدئوهای متنوع آموزش اشکال هندسی در مام پلاس

انواع کاربرگ های آموزشی

مزایای استفاده از کاربرگ فعالیت کودکان و از جمله کاربرگ اشکال هندسی

1. کاربرگ اشکال هندسی یادگیری را تشویق می کند.

کاربرگ های اشکال هندسی بدون اینکه کودکان بدانند که واقعاً در حال یادگیری اشکال هندسی هستند، یادگیری را تشویق می کنند. یادگیری از طریق کاربرگ های سرگرم کننده برای بچه ها، مفاهیم را برای آنها جالب می کند و در عین حال هر بار با رویکردی متفاوت و منحصر به فرد، مفاهیم را تقویت می کند. برای مثال یک کاربرگ آموزش یوگا را در نظر بگیرید. اگر همان فعالیت فقط به صورت شفاهی با بچه ها انجام می شد، ممکن است آنقدر جالب نبود که بچه ها ژست های یوگا را امتحان کنند و سپس برگردند و تمام کادرها را علامت بزنید تا برگه را کامل کنند. چنین برگه هایی که شامل حرکت است، کودکان را برای پایان سریع فعالیت هیجان زده می کند.

2. کاربرگ اشکال هندسی از نظر بصری برای کودک جذاب است.

کاربرگ ها نه تنها به کودکان دستور می دهند تا یک کار خاص را انجام دهند، بلکه با همراهی آنها با تصاویر جذاب، آن را هیجان انگیز می کنند. وقتی بچه های کوچک به این تصاویر نگاه می کنند، این کار نه تنها برای آنها جالب می شود بلکه به درک متن نوشته شده نیز کمک می کند. مثلا  یک کاربرگ تهیه ساندویچ را در نظر بگیریم. تصاویر ارائه شده در کنار هر مرحله از تهیه ساندویچ، فعالیت را برای کودکان آسانتر و قابل درک می کند تا آن را به طور موثرتری انجام دهند. دفعه بعد که کودک در آشپزخانه باشد، می‌تواند به راحتی این مواد را تشخیص داده و شناسایی کند و همچنین برای غذایی که درست می‌شود ارزش قائل شود. بنابراین، کاربرگ بچه ها یک راه عالی برای تلقین ارزش ها است!

3. کاربرگ ها و از جمله کاربرگ اشکال هندسی، به ایجاد استقلال و اعتماد به نفس از سنین پایین کمک می کند.

 بچه ها یاد می گیرند که دستورالعمل های چند مرحله ای را دنبال کنند. با انجام این کار، ما همچنین آنها را تشویق می کنیم که ریسک پذیر باشند و مالکیت یادگیری خود را بر عهده بگیرند. کاربرگ های یادگیری و از جمله کاربرگ های اشکال هندسی کودکان بیشتر در مرحله تقویت یادگیری استفاده می‌شود و بنابراین، فراگیران را وادار می‌کند تا برای تکمیل یک کار به تنهایی تلاش کنند. هنگامی که این کاوشگران کوچک با چنین فرصت هایی فراهم می شوند، تقریباً همیشه ما را با نتایج یادگیری خود شگفت زده می کنند!

4. کاربرگ های سرگرم کننده اشکال هندسی برای بچه ها به تقویت یک مفهوم در یک زمان محدود نمی شود.

آنها یک ابزار عالی برای کار کردن و تکرار چندین مفهوم به طور همزمان هستند. می‌توان از طریق کاربرگ های اشکال هندسی برای کودکان، روی توسعه بیش از یک مهارت نیز تمرکز کرد. بیایید یک کاربرگ « حواس پنجگانه» را در نظر بگیریم. با انجام این فعالیت، کودکان در مورد مفهوم حواس 5 گانه آگاهی پیدا می کنند و مهارت های تفکر منطقی خود را توسعه می دهند. آنها همچنین این فرصت را دارند که هماهنگی دست چشم خود را در حین چسباندن تصاویر و مهارت های حرکتی ظریف از طریق قیچی ایجاد کنند.

5. آموزش مدیریت زمان با کاربرگ اشکال هندسی

کودکان با استفاده منظم از این برگه‌های فعالیت سرگرم‌کننده برای بچه‌ها، مهارت‌های مدیریت زمان را یاد می‌گیرند و یاد می‌گیرند که بر روی کاری که در دست دارند تمرکز کنند و همچنین آن‌ها را به سرعت به پایان برسانند.

بچه ها از درگیر شدن در برگه های فعالیت سرگرم کننده لذت می برند. کاربرگ ها منبع مفیدی برای والدین و معلمان هستند و راهی فوق العاده برای کودکان هستند تا با خوشحالی درگیر شوند.

ما می دانیم که درک یک مفهوم می تواند زمان بر باشد و باید مرحله به مرحله انجام شود. بنابراین ما باید از یک رویکرد پیروی کنیم که به رشد مهارت های انتقادی در کودکان کمک می کند. ابتدا، کودکان مهارت‌ها را «یاد می‌گیرند»، سپس آن‌ها را در زندگی واقعی «به‌کار می‌برند» و در نهایت والدین وارد عمل می‌شوند تا با کمک نکات و تکنیک‌های آموزشی موانع رایج را «حل» کنند.

کاربرگ اشکال هندسی⬇️⬇️


برچسب ها

فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود