برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ساخت اعداد دو رقمی با جدول یکان دهگان قارچی، ریاضی دوم دبستان

بچه های عزیزم در این ویدئو قراره یک جدول قشنگ برای ساخت اعداد دورقمی بسازیم به اسم جدول یکان دهگان قارچی که باعث میشه اعداد دو رقمی رو زود یاد بگیرید. در ادامه هم نکاتی برای روش های آموزش این اعداد برای والدین و آموزگاران عزیز آورده شده است. با ما همراه باشید.

طریقه ساخت جدول ارزش مکانی قارچی

یکی از ابزارهای آموزشی که کار کردن با آن خیلی راحت هست و یادگیری اعداد با آن خیلی آسان است جدول قارچی است.

برای درست کردن این جدول به وسایل عجیب غریبی نیاز نداریم و با وسایل در دسترس به راحتی می توان جول ارزش مکانی قارچی را ساخت.

این جدول را می توانید با کارتن، رنگ و ماژیک درست کنید.چون یادگیری با این جدول ابتکاری خیلی راحت است بچه ها از آن استقبال می کنند.

بازی و یادگیری با این جدول خیلی جذاب را در ویدئو ببینید و شما هم این این جدول قارچی زیبا را بسازید.

کودکان از سن کم باید با اعداد اولیه و تک رقمی آشنا شوند. در سنین پیش دبستانی کودک باید بتواند بشمارد و با اعداد دورقمی آشنا باشد. ساخت اعداد دو رقمی در جدول ارزش مکانی مهارتی است که کودک باید در یک تا دو سال اول ابتدایی کاملا به آن مسلط شود تا بتواند اعداد سه رقمی رانیز بشناسد. 

در زیر چند روش ساده برای آموزش ساخت اعداد دورقمی به کودک ارائه می شود.

روش های آموزش ساخت اعداد دورقمی به کودکان دبستانی

1. استفاده از کارت های اعداد

می‌توانید تصاویری از اعداد دو رقمی را به کودکان نشان دهید و به آن‌ها بگویید که هر عدد دو رقمی از دو رقم تشکیل شده است. به عنوان مثال، کارتی از عدد ۳۵ را نشان دهید و بگویید که این عدد از دو رقم ۳ و ۵ تشکیل شده است.

2. بازی با اعداد:

با کودکان بازی‌هایی با اعداد دو رقمی انجام دهید. به عنوان مثال، می‌توانید یک بازی ساده با دو تاس در نظر بگیرید. کودکان باید دو تاس را پرتاب کنند و اعدادی که بر روی آن‌ها نوشته شده است را کنار هم بنویسند. به این ترتیب، کودکان با اعداد دو رقمی آشنا می‌شوند و همچنین شما می توانید در قالب بازی و سرگرمی به کودکان آموزش دهید.

3. استفاده از شمارش اشیاء:

می‌توانید از اشیائی مانند توپ‌های رنگی، قطعات لگو و... استفاده کنید تا به کودکان نشان دهید که هر عدد دو رقمی از دو رقم تشکیل شده است. به عنوان مثال، ۳۵ توپ رنگی را در اختیار کودکان قرار دهید و بگویید که این تعداد توپ از 3تا ده تایی و5تا یکی تشکیل شده است.

4. استفاده از جدول ارزش مکانی خلاق:

به روش های مختلف ، مانند ویدئویی که مشاهده کردید، برای کودک جدول ارزش مکانی خلاق تهیه کنید و به کودک نشان دهید که چگونه اعداد را در جدول قرار دهد و عدد دورقمی بسازد.


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود