برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

5 مرحله ی رشدی پیشرفت گرفتن مداد در کودک بهمراه ویدئو، خانم نورانی

بچه های عزیز در این ویدئو خانم نورانی با شما نحوه ی درست گرفتن مداد رو تمرین خواهند کرد تا برای ورود به پایه ی اول مشکلی نداشته باشین. همچنین تصاویر مراحل پیشرفت مداد گرفتن رو با هم ببینیم. با مام پلاس همراه باشید...

پنج مرحله پیشرفت مداد گرفتن در کودک

5 مرحله رشدی وجود دارد که کودک باید قبل از اینکه بتواند با موفقیت مداد را بدست بگیرد، طی کند. این مراحل باید در هر مرحله کار شوند و با افزایش قدرت و تحرک دست، شانه و بازو، توانایی حرکت به مرحله رشد بعدی افزایش یابد.

مرحله 1. گرفتن مداد با مشت دست

 کودک مداد رنگی/مداد را در مشت (تمام دست) مانند خنجر نگه می دارد. در این مرحله کودک از حرکات کل بازو برای نوشتن استفاده می کند.  با توجه به این حرکت بازو، بچه ها ترجیح می دهند روی یک سطح عمودی کار کنند.

مرحله 2. گرفتن مداد با کف دست

کودک مداد رنگی/مدادی را با کف دست رو به پایین به سمت کاغذ نگه می دارد.  مداد رنگی/مداد با تمام انگشت و شست نگه داشته می شود.  حرکت از شانه و آرنج انجام می شود.  باز هم به دلیل نحوه حرکت بازو، سطح عمودی ترجیح داده می شود.

مرحله 3. گرفتن مداد با چهار انگشت و شست

کودک مداد شمعی/مداد را بین انگشت شست و چهار انگشت در حالی که مداد رنگی/مداد تقریباً عمودی به سمت راست قرار دارد، نگه می دارد.  حرکت از آرنج و مچ دست انجام می شود.

مرحله 4. گرفتن مداد با دسته چهارپایی یا سه پایه ایستا

کودک مداد را تقریباً در موقعیت صحیح نگه می‌دارد، با این حال فضا باریک‌تر از حالتی است که با یک سه پایه بالغ نگه داشته می‌شود. این به این معنی است که حرکت با استفاده ازمچ دست و انگشتان بزرگ است.

مرحله 5. گرفتن مداد با سه پایه دینامیک

این طرز گرفتن مداد به طور سنتی مناسب ترین دستگیره مداد برای دست خط در نظر گرفته می شود.  کودک مداد را بین انگشت شست و سبابه با نگه داشتن مداد روی انگشت میانی نگه می دارد.  انگشت حلقه و کوچک به آرامی به سمت داخل خم می شوند.  این کاریک فضای گسترده باز می دهد که به این معنی است که حرکت از انگشتان حاصل می شود.

🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید.

جوجه های کوچولو اگر میخواین ویدئوهای بیشتری ببینین برین روی لینک زیر>>>

آموزش نحوه ی درست مداد گرفتن

مقاله ی 15 روش کاربردی و آسان برای آموزش درست گرفتن مداد به کودک


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود