برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ویدئوی بهترین پاسخ به سؤالات جنسی کودکان بهمراه چند نکته کاربردی

بحث مهم کنجکاوی جنسی و سوالات جنسی کودکان که ذهن خیلی از والدین را درگیر کرده ، موضوع صحبت ویدئویی است که جلوی روی شماست.عمدتا سوالات جنسی کودکان از سن 3 تا 5 سالگی شروع می شود. اما واکنش شما در مقابل سوال کودک خیلی مهم است. ویدئوی امروز به شما آموزش لازم را خواهد داد تا بتوانید بهتر و سنجیده تر به سوالات کودکتان پاسخ دهید.با مام پلاس همراه باشید...

 

وقتی صحبت از آموزش جنسی به میان می آید، والدین معمولاً سؤالات زیادی دارند. چگونه شروع کنم؟ چی بگم؟ کی بگم؟

 

آموزش جنسی (خوشبختانه) از زمان کودکی ما تغییر کرده است. شما به سادگی نمی توانید آموزش جنسی را با یک سخنرانی بزرگ انجام دهید (حتی اگر فکر می کنید همه چیز را پوشش داده اید). امروزه بهترین کار استفاده از مکالمات کوچک، مکرر و تکراری با فرزندتان است.

 

در سن کم واقعاً نیازی به آموزش جنسی نیست. این در واقع فقط در مورد این است که به کودک خود اجازه دهید کل بدن خود را کشف کند و شروع به اشاره به تفاوت های ساده بین پسران و دختران کند. هنگام نامگذاری اعضای بدن آنها، می توانید آلت تناسلی را نیز بگنجانید و همچنین در مورد کارهایی که آنها می توانند انجام دهند صحبت کنید - "بله، این آلت تناسلی شما است و ادرار شما از آنجا خارج می شود!". هدف نهایی این است که فرزند شما با تمام بدن خود راحت باشد و همه اعضای بدن را برابر ببیند .

 

 

چرا باید با بچه هایتان در مورد مسائل جنسی صحبت کنید؟

 

 

اولاً، فرزندان شما در مورد رابطه جنسی، از دوستان خود، گشت و گذار در اینترنت و تماشای تلویزیون خواهند شنید. با ورود اول، مطمئن می شوید که آنها اطلاعات را دریافت می کنند. پس چه بهتر که شما گام به گام به آموزش جنسی فرزند خود بپردازید.

 

ثانیاً، این است که شما در واقع بر برداشتی که فرزندانتان روزی در مورد مسائل جنسی خواهند داشت تأثیر می گذارید. بچه‌هایی که آموزش‌های جنسی خوب دریافت می‌کنند، احتمالاً خیلی سنجیده تر از بقیه همسالان خود با این مسائل برخورد می کنند.

 

 

چند نکته که باید به کودک خود در مورد مسائل جنسی بگویید.

 

 

اینکه برخی از قسمت‌های بدن خصوصی هستند - اینها برای همه دنیا دیدن نیستند.

 

اینکه مکان‌ها و زمان‌های خصوصی و عمومی وجود دارد - یادگیری این مکان برای بچه‌ها با تغییر آن دشوار است. به عنوان مثال، ممکن است برای فرزند شما اشکالی نداشته باشد که در خانه برهنه باشد، اما در مقابل دیگران نه.

 

برای احترام به حریم خصوصی دیگران به عنوان مثال، اگر در حمام بسته است، باید در بزنند و بپرسند که آیا می توانند وارد شوند.

 

این که آنها نیز حق دارند از حریم خصوصی برخوردار باشند - مانند زمانی که به توالت می روند، در حمام هستند یا لباس می پوشند.

 

این که مکالمه در مورد جسم خود برای اوقات خصوصی در خانه و با والدین آنها باشد (نه در حیاط مدرسه).

 

اینکه دست زدن به آلت تناسلی آنها اشکالی ندارد اما زمان و مکانی برای آن وجود دارد.

 

اگر فرزندتان هنگام بیرون رفتن از اجتماع اندام تناسلی خود را می گیرد، به آرامی به او یادآوری کنید که باید دست هایش را از شلوار خود دور نگه دارد. وقتی آنها این کار را انجام می دهند سر و صدا ایجاد نکنید زیرا باعث می شود اینکار را بیشتر انجام دهند.

 

اگر کودک شما با دوستش "دکتر" بازی می کند (به اندام تناسلی یکدیگر نگاه می کنند)، یک نفس عمیق بکشید، با آرامش حرف آنها را قطع کنید، از آنها بخواهید لباس بپوشند و حواس او را به یک اسباب بازی یا بازی دیگر منحرف کنید. بعداً، می توانید در مورد حریم خصوصی و قوانین مربوط به لمس صحبت کنید.

 

در مام پلاس مشاهده کنید:

 

 

ویدئوها و مقالات متنوع تربیت جنسی در مام پلاس

 

معرفی20 کتاب داخلی و بین الملل برای افسردگی کودک

 

دلایل اصلی و درمان افسردگی دوران کودکی

 

۷ راه برای جلوگیری از باخت(بازنده شدن) در کودک

 

نحوه ی برخورد با مسخره کردن در کودکان پیش دبستانی

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب ها

فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود