برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

مرور ریاضی اول _بخش پنجم_ الگوی اعداد و عدد قبل و بعد

بخش پنجم مرور ریاضی اول تقدیم به شما نوگلان. در این بخش خانم نوربخش الگوی اعداد رو برای شما به روش خاص خودشان توضیح میدهند. در اینجا شما با الگوی اعداد ، طریقه ی الگونویسی، عدد قبل و عدد بعد آشنا خواهید شد. حتما تا انتها ببینید که فوق العاده ساده و جذاب توضیح داده شده . در انتها مطمئن باشید که درس رو کاملا یاد خواهید گرفت.

بقیه قسمت های مرور ریاضی اول را در لینک های زیر مشاهده کنید؟

مرور ریاضی اول بخش اول 

مرور ریاضی  اول بخش دوم 

مرور ریاض اول بخش سوم‌

مرور ریاضی اول بخش چهارم 


مرور ریاضی اول بخش ششم

پس از یادگیری شمارش اولیه، کودکان باید با مفهوم بین، بعد و قبل از اعداد آشنا شوند.  این آموزش نه تنها مهارت های شمارش آنها را بهبود می بخشید، بلکه به آنها در مهارت های حل مسئله نیز کمک کرد.  یادگیری تشخیص مفهوم اعداد قبل، بعد و بین اعداد بسیار به بچه ها در درک مفاهیمی 
مانند دنباله و الگوها کمک می کند.
۳روش آموزش مفهوم قبل، بعد و بین اعداد به کودکان پیش دبستانی
 برای درک مفهوم ارزش مکانی و ترتیب اعداد، کودکان باید از قبل، بعد و بین این مفهوم آگاه باشند. 
 فعالیت هایی هستند که به کودکان شما کمک می کنند تا قبل، بعد و بین اعداد را یاد بگیرند.
 در مورد نحوه آموزش قبل و بعد اعداد به بچه ها سردرگم هستید؟  در اینجا برخی از فعالیت های قبل و بعد از اعداد برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی آورده شده است.

 1. کارت بازی

 یک دسته کارت بازی بردارید و از فرزندتان بخواهید که یک کارت بکشد.  شماره روی کارت را از آنها بپرسید و به آنها بگویید که باید شماره قبل و بعد از آن شماره را بگویند.

 2. بازی لی لی

 اعداد را روی زمین بنویسید و از فرزندتان بخواهید ابتدا شماره ای را که می گویید شناسایی کند و سپس به سمت آن بپرد.  به عنوان مثال، وقتی می گویید "به عددی که قبل از 5 می آید پرش کن"، فرزند شما باید تشخیص دهد که عدد 4 است و سپس به سمت عدد بپرد.

 3. کاربرگ

 روی یک برگه، چند عدد را یادداشت کنید و از فرزندتان بخواهید که اعداد صحیح را در جاهای خالی پر کند.  

 امیدواریم این مطالب به کودک شما کمک کند تا در مورد مفاهیم قبل، بعد و بینابینی در ریاضیات بیاموزد.  با کمک فعالیت هایی که در بالا به اشتراک گذاشته شد به تمرین ادامه دهید تا کودک شما در کوتاه ترین زمان آن را یاد بگیرد.


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود