برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

۵روشی که والدین می توانند به کمک آن هابه پافشاری کودک پایان دهند، به همراه ویدیو

پافشاری و اصرار زیاد کودک میتواند حتی صبور ترین والدین را هم کلافه و عصبی کند، اما هر مسئله حتی سخترین مسائل هم یک راه حل دارند. اگر شما هم از پافشاری زیاد کودکتان به ستوه آمده اید با ماهمراه باشید تا پنج راهکار مهم برای حل این مشکل کودک را با هم بررسی کنیم.

پافشاری واصرار زیاد بر سر بعضی مسائل ریز و درشت  آ می توانند حتی مصمم ترین والدین را نیز خسته و کلافه کند. 

نحوه پاسخگویی شما به اصرارو التماس بسیار کلیدی است. اگر مراقب نباشید، ممکن است ناخواسته آن را به ادامه دادن تشویق کنید.

اگر فرزندتان روی  بعضی چیزها زیاد اصرار و پافشاری می کند و آزار می دهد، این راهکارها  می تواند به شما کمک کند که به او بیاموزید که «نه به معنای نه» است.

 

در مام پلاس ببینید 

چرا نباید کودک را تنبیه کرد؟ و ده روش جایگزین تنبیه کودک

انواع تکنیک های مجازات و تنبیه کودک

اتاق خواب اتاق تنبیه نیست

تکنیک تنبیه محدودیت ،محرومیت 

"۷ روش برخورد در برابر پافشاری کودک"

🕊۱) هرگز تسلیم نشوید

بیشتر بچه‌ها از سنین پایین یاد می‌گیرند که آزار دادن والدینشان برای تسلیم شدن یکی از بهترین سلاح‌هایی است که در اختیار دارند. اما، هر بار که به التماس فرزندتان تسلیم می شوید، تقویت می کنید که آزار دادن راه خوبی برای رسیدن به خواسته های اوست.

برای فرزندتان روشن کنید که اصرار و آزار دادن کارساز نخواهد بود. اگر نه گفتید، به او بگویید که التماس نظر شما را عوض نمی کند. 

🕊۲)آرام بمانید

 از دست دادن خونسردی به فرزندتان یاد می دهد که توانایی عوض کردن نظر  شما را دارد. هرچه عصبی تر شوید، احتمال اینکه چیزی  چیزی بگویید یا کاری کنید که پشیمان شوید بیشتر می شود، پس آرام بمانید تا شاید کودک دست از پافشاری کشید. 

چند نفس عمیق بکشید، راه بروید یا جملات تاکیدی مثبت را تکرار کنید. این اقدامات تنها چند راه برای حفظ آرامش در هنگام بدرفتاری فرزند شما هستند .

🕊۳). اعتراضات و پافشاری های کودکتان رانادیده بگیرید

نادیده گرفتن  یکی از بهترین راه ها برای ترک عادت های آزاردهنده است. به سادگی، دور شوید و تا زمانی که فرزندتان شما را آزار می دهد، به او توجه نکنید. وقتی متوجه می شود که تلاش هایش برای جلب توجه مؤثر نیست، در نهایت تسلیم می شود. 

🕊۴) در صورت نیاز به او هشدار دهید

اگر رفتار فرزندتان کاری کرد که نمی‌توانید نادیده بگیرید - مثلاً در یک مکان عمومی با صدای بلند فریاد می‌زند یا شروع به چنگ زدن به صورت  یا  لباس شما می‌کند - یک هشدار بدهید. از کلماتی مانند اگر» استفاده کنید ولی هشداری که می دهید را عملی کنید  

سعی کنید چیزی شبیه این بگویید: «اگر اروم نشی میزارمت اینجا خودم میرم» فقط مطمئن شوید که نتیجه‌ای را انتخاب کرده‌اید عملی کنید ولی جوری نباشد که خطری فرزندتان راهم تهدید کند. 

🕊۵)روش های سالم برای مقابله با احساسات را به فرزند خود بیاموزید

بچه‌ها به دو دلیل اصلی والدین را آزار می‌دهند: آنها می‌خواهند راه خود را طی کنند و نمی‌خواهند احساس بدی داشته باشند. بنابراین برای جلوگیری از احساس غم و اندوه یا ناامیدی، ممکن است کودک شما را آزار دهد تا شما را وادار به انجام هر کاری کند.

به کودک خود بیاموزید که چگونه با احساسات ناراحت کننده مانند اضطراب، غم و عصبانیت کنار بیاید.

تنظیم هیجان یک مهارت مهم است که به کودک شما در زندگی کمک میبه طور فعالانه به کودک خود مهارت های مقابله ای سالم را آموزش دهید که به او کمک می کند احساسات خود را به شیوه ای قابل قبول مدیریت کند.

به عنوان مثال، به آنها بیاموزید که در هنگام ناراحتی، تصاویر را رنگ آمیزی کنند ، هنگامی که آنها بهتر بتوانند احساسات خود را کنترل کنند، در مورد تلاش برای کنترل رفتار دیگران کمتر عصبانی می شوند.

 

 


برچسب ها

مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود