برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ویدیویی آسیب کودک از طلاق و جدایی

ویدیویی بررسی آسیب کودکان از طلاق و جدایی والدین به همراه تسهیل طلاق برای کودکان 6تا 11 سال

طلاق نشان دهنده یک تغییر اساسی و اغلب آسیب زا در دنیای کودک است - و از دیدگاه کودکان ، از دست دادن خانواده. هنگامی که در مورد طلاق گفته می شود ، بسیاری از کودکان احساس غمگینی، عصبانیت و اضطراب می کنند و ممکن است درک کنند که چگونه زندگی آنها تغییر خواهد کرد. سن کودک نیز بر پاسخ آنها به ساختار جدید خانواده تأثیر می گذارد.

بررسی طلاق زمانی که بچه دارید نیاز به در نظر گرفتن اینکه چگونه طلاق ممکن است بر کودکان تأثیر بگذارد.

 

اسیب  طلاق بر کودکان: 6 تا 11 سال

طلاق ممکن است باعث شود بچه های سن مدرسه بین 6 تا 11 سال با احساس رها شدن دست و پنجه نرم کنند. بچه‌های کوچک‌تر - به‌ویژه بچه‌های 5 تا 8 ساله - ممکن است این مفهوم را درک نکنند و احساس کنند که والدینشان از آنها طلاق می‌دهند . آنها ممکن است نگران از دست دادن یکی از والدین خود باشند و خیال پردازی کنند که والدینشان دوباره به هم خواهند رسید. در واقع، آنها اغلب معتقدند که می توانند ازدواج والدین خود را "نجات دهند".

کودکان 8 تا 11 ساله ممکن است یکی از والدین را مقصر جدایی بدانند و خود را با والدین "خوب" در مقابل "بد" همسو کنند. آنها ممکن است والدین خود را به بدجنس یا خودخواه بودن متهم کنند و خشم خود را به طرق مختلف ابراز کنند: دعوا با همکلاسی ها، تاختن به دنیا، یا مضطرب شدن ، گوشه گیری یا افسرده شدن. برای برخی از بچه‌ها، اثرات طلاق به صورت فیزیکی آشکار می‌شود - به ناراحتی معده یا سردرد ناشی از استرس، و همچنین علائم ساختگی برای ماندن در خانه از مدرسه فکر کنید.

تسهیل پس از طلاق

والدین طلاق می‌توانند با ایجاد فرصت‌های قابل اعتماد برای داشتن زمان با کیفیت با هم، از احساس رها شدن فرزندانشان جلوگیری کنند.

کودکان دبستانی ممکن است در طول طلاق احساس فقدان شدید و طرد شدن کنند، اما والدین می توانند  حس عزت نفس و امنیت فرزندشان را بازسازی کنند. برای شروع، هر یک از والدین باید زمان با کیفیتی را با کودک بگذرانند و از او بخواهند که احساسات خود را باز کند. به آنها اطمینان دهید که هیچ یک از والدین آنها را رها نمی کنند و مجدداً تأکید کنید که طلاق تقصیر آنها نیست. (به همین ترتیب، والدین نباید یکدیگر را به خاطر این جدایی سرزنش کنند، بلکه توضیح دهند که این یک تصمیم متقابل بوده است.) همچنین مهم است که یک برنامه ملاقات منظم داشته باشید، زیرا بچه ها از نظر قابلیت پیش بینی رشد می کنند - به ویژه در زمان آشفتگی.

 


برچسب ها

مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود