برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

کودکی که والدینش را کتک می زند

چرا کودک والدینش را کتک می زند؟چه موقع کودک والدین را کتک می زند؟آیا اینکار درست هست؟چرا نباید به کودک اجازه بدهیم این عمل را انجام دهد؟جواب این سوالات را در ویدئو و مثال زیر بیابید. با ما همراه شوید...

موضوع کودکی که والدینش را کتک می زند را با یک مثال یررسی میکنیم:

مادر یک دختر 4 ساله از اینکه دخترش او را کتک زده، خراش داده و نیشکون گرفته ناراحت است . مادر کودک معتقد است مورد بی احترامی قرار گرفته و به دنبال راه حلی برای این مشکل است.

پاسخ و دلایل کتک زدن کودک را مشاهده کنید:

دختر شما چهار ساله است و شما بالغ هستید،بنابراین زمانی که از دست شما عصبانی است، فکر میکند که اگر بدنی رفتار کند مشکل حل  می شود.  و بله، این باید متوقف شود.

این هم نشانه بی احترامی نیست.  این یک ارتباط در مورد چیزی است که در درون او می گذرد و او نمی تواند آن را بیان کند.

و بله، همانطور که شما می گویید، واکنش های خشونت آمیز او بیان یک نیاز یا احساس مشروع است.  اما این نیاز در واقع صدمه زدن به شما نیست، حتی اگر او فکر کند که اینطور است.  این نیاز بیان احساسات و شنیده شدن است، چیزی که به او اجازه می دهد از آن احساسات عبور کند.  احترام گذاشتن به نیازهای فرزندتان هرگز به این معنا نیست که اجازه دهید مکرراً شما را کتک بزند.

در مام پلاس ببینید:

ویدئوی جیغ زدن و کتک زدن کودک

ویدئوی کتک کاری در کودکان

کتک زدن فرزند دوم توسط فرزند اول

ویدئوی کودکی که کتک می زند

ویدئوها و مقالات پرخاشگری کودک در مام پلاس

چرا کودک والدینش را کتک می زند؟

1. کودک به نوعی به این فکر رسیده است که این باعث می شود آنچه را که او می خواهد به او بدهید.

2. کودک احساسات بزرگی دارد که او را می ترساند و کنترل آنها برایش سخت است.  وقتی که او التماس می کند که آب نبات بخورد یا فیلمی را ببیند و شما نه می گویید، ناامید می شود.  بنابراین کتک می زند.

3. او اطمینان ندارد که هر راه دیگری برای درخواست آنچه می خواهد، نیازهای او را برآورده می کند.بنابراین کتک می زند.

4. او مانند اکثر بچه های چهار ساله، در حال آزمایش قدرت است، و یاد می گیرد که چه چیزی برای به دست آوردن آنچه در دنیا می خواهد کار می کند.  به او اجازه داده شده به شما صدمه بزند، بنابراین کارش را ادامه می دهد.

5. با کودک همدلی ایجاد نشده است.از آنجایی که این فقط زمانی اتفاق می‌افتد که با بچه‌ها با همدلی رفتار نمی‌شود (یا نقص‌های رشدی دیگری دارند که باعث مشکلاتی فراتر از این می‌شود)، بنابراین وقتی می بینید که برای کارهای او دلیلی وجود دارد، با او ابراز همدردی کنید.

6. ممکن است کودک از نظر جسمی صدمه دیده است.  واضح است که شما به او صدمه نمی زنید، ولی ممکن است ناخواسته کودک را کتک زده باشید و او برای جبران شما را بزند.

 


برچسب ها

مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

  • ارسال شده از : ز در تاریخ : 1401/10/21
    عالی👌🏻

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود