برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تدریس خلاقانه شمارش چندتا چندتا _ دسته بندی عمودی، افقی، چرخ_ریاضی سوم دبستان

***جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید.

برای شمارش شکلها میتوان آن ها را  دسته بندی کرد. سپس برای  آن ها جمع نوشت. اگر دسته ها مساوی باشند، برای شمارش چندتایی ، از الگوی شمارش نیز میتوان استفاده کرد. 

چگونه ضرب را به دانش آموزان کند آموزش می دهید؟
تفاوت بین یک یادگیرنده کند و یک یادگیرنده سخت وجود دارد.

کودکی که در یادگیری ضرب کند است، لزوماً برای درک مفهوم مشکلی ندارد، بلکه آنها کمی متفاوت از همسالان خود یاد می‌گیرند و همه چیز را هر بار یک قدم کوچک برمی‌دارند، برخلاف یک مفهوم کامل.

بهترین راه برای کمک به دانش‌آموز دیرآموز در درک مفهوم ریاضی که ضرب است، آهسته و پیوسته رفتن است. به طور خلاصه، از کوچک شروع کنید و از مثال‌ها و دستکاری‌های عملی زیادی استفاده کنید.

کوچک را شروع کنید و از مثال ها استفاده کنید
وقتی برای اولین بار آموزش ضرب را شروع می کنید، می خواهید با اصول اولیه شروع کنید.

مستقیماً وارد آموزش جداول نهان یا دوازده برابری نشوید. در عوض، با اعداد کوچک‌تری شروع کنید که برای کودکتان راحت‌تر در ذهنش تجسم شود.

دختری که با استفاده از چرتکه با ضرب مبارزه می کند
مطمئن شوید که مفهوم اصلی ضرب را توضیح دهید - اضافه کردن همان عدد به خود هر چند بار، فرآیندی که به عنوان پرش شمارش شناخته می شود. همچنین، از مثال های زیادی بر اساس زندگی واقعی استفاده کنید.
هنگام تدریس ریاضی، دادن چنین مثال هایی به کودکی که کندتر در درک مفهوم ضرب است، به آنها این امکان را می دهد که دقیقاً آنچه را که می خواهند انجام دهند تصور کنند.

این امر تسلط و به خاطر سپردن جداول زمان آنها را آسان تر از همیشه می کند! و همه ما می دانیم که ریاضیات ذهنی تمام پروژه های ریاضی آینده را سریع تر و ساده تر می کند

آموزش چند قانون ریاضی
ریاضی اغلب می تواند مانند چرخشی پیچیده از اعداد و معادلات غیر مرتبط به نظر برسد، اما به طور کلی از الگوهای منظمی پیروی می کند که توسط قوانین جهانی دیکته شده است.

آموزش چند مورد از این قوانین به فرزندتان کمک می کند تا بهتر بفهمد اعداد چگونه کار می کنند و الگوهای درون ضرب را ببینند.


توصیه می کنیم با این نکات اصلی شروع کنید:

ضرب در 0 تا 0 یکی از ساده ترین اعدادی است که می توان در آن ضرب کرد زیرا 0 برابر هر چیزی همیشه 0 خواهد بود.
ضرب در 1 - به همین ترتیب، ضرب در 1 بسیار آسان است زیرا هر چیزی ضربدر 1 همیشه با خودش برابر است.
ویژگی جابجایی – آموزش دادن ویژگی جابجایی به فرزندتان ضرب را بسیار ساده می کند.

ویژگی جابه‌جایی می‌گوید که ترتیب عبارت‌ها در یک محصول یا یک مجموع بر نتیجه تأثیر نمی‌گذارد، یعنی a*b = b*a. چند مثال ساده برای نشان دادن به فرزندتان بدهید، مانند 3×4 = 12 و 4×3 = 12. این به طور موثر تعداد دفعاتی که کودک شما باید جداول را حفظ کند به نصف کاهش می دهد.
اگرچه بسیاری از قوانین ریاضی دیگر وجود دارند که بر ضرب تأثیر می گذارند، اینها ساده ترین آنها هستند و به فرزند شما در ضرب اولیه کمک زیادی می کنند.

آموزش الگوهای ضرب
همانطور که ضرب توسط قوانین تعیین شده حاکم می شود، شما می توانید به سرعت درک کودک خود را با آموزش الگوهای واضح ذاتی در برخی از جدول های زمان به او بهبود بخشید. توصیه می کنیم با این موارد شروع کنید:

دو عدد زوج هستند - اگر فرزند شما از قبل اعداد زوج و فرد را درک کرده باشد، به سرعت به جداول دو زمان می‌رسد. دو برابر هر چیزی برابر با یک عدد زوج خواهد بود که می توانند به سرعت آن را بشمارند.
پنج ها به 5 یا 0 ختم می شوند - وقتی در پنج ضرب می شوند، حاصلضرب همیشه به 5 یا 0 ختم می شود. پنج بار یک عدد فرد همیشه به 5 ختم می شود و پنج بار یک عدد زوج همیشه به 0 ختم می شود. فرزند شما به سرعت از جدول 5 بار در سر خود می گذرد.
هنگام ضرب در 10 0 را اضافه کنید - هنگام ضرب در 10، ساده ترین کار این است که فقط یک 0 را به عددی که در آن ضرب می کنید اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر به 7 در 10 نگاه کنیم، می توانیم به سادگی یک عدد 0 را به 7 اضافه کنیم و پاسخ 70 را دریافت کنیم.
پسر ناامید و مادرش در تعجب هستند که چگونه ضرب را به دانش آموزانی که در حال مبارزه هستند آموزش دهند
در موارد دیگر جداول الگوهای مشابهی دارند، اما ممکن است برای درک کودک شما کمی تمرین عملی بیشتری لازم باشد. بیایید نگاهی به ترفندهایی بیندازیم که می‌توانید به آنها کمک کنید تا این الگوها را واضح‌تر ببینند.


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود