برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

مهارت نا دیده گرفتن کودک

یکی از روش های اصلی تربیت کودک نا دیده گرفتن هست مهارتی که همه ی والدین بایدآن را به خوبی یاد بگیرند و اجرا کنند.با ما همراه باشید تا این مهارت را یادبگیریم و یک ویدئو هم در رابطه با مهارت نادیده گرفتن کودک ببینیم.

مهارت نادیده گرفتن کودکان چیست؟

مهارت نادیده گرفتن کودکان (Ignoring Technique in Children) در روان‌شناسی کودکان به معنای عمداً نادیده گرفتن رفتار منفی یک کودک توسط والدین و مربیان است. این مهارت در شرایطی استفاده می‌شود که کودک برای جلب توجه والدین یا دیگران، با رفتار منفی و ناپسندیده‌ای همچون پرخاشگری، سرکوب طبیعت خود، قاطعی، نارضایتی و ... مواجه می‌شود.
استفاده از این مهارت باید با احتیاط و با توجه به شرایط و نیازهای کودک صورت گیرد، زیرا در برخی مواقع می‌تواند به شکل ناخوشایندی بر عکس موثر باشد و برای کودک احساس تنهایی و رد شدن ایجاد کند. لذا، برای استفاده صحیح از این مهارت، بهتر است که والدین و مربیان با کمک مشاوران روان‌شناس تجربه و شیوه‌های استفاده از آن را یاد بگیرند.

در این مهارت، والدین و مربیان باید به طور عمدی به رفتار منفی کودک پاسخ نگویند یا به آن توجه نکنند. هدف از این روش این است که کودک در محیطی بی‌توجه به رفتار منفی خود باشد و به تدریج متوجه شود که با رفتارهای منفی خود نمی‌تواند توجه دیگران را جلب کند.

در مام پلاس ویدئوهای بیشتری ببینید:

تکنیک بی توجهی به کودک(یکی از تکنیک های تنبیهی کودک)

تکنیک نادیده گرفتن کارهای منفی کودک

چگونه می توان از مهارت نادیده گرفتن کودک استفاده کرد؟

برای استفاده از این مهارت به درستی، والدین باید این نکته را در نظر داشته باشند که تمامی رفتارهای مثبت کودک، حتی در زمانی که او رفتار منفی داشته باشد، باید قابل توجه باشد. همچنین، والدین و مربیان باید از این مهارت در شرایطی استفاده کنند که رفتار منفی کودک خطری برای سلامت و امنیت او ایجاد نکرده باشد.
به علاوه، این مهارت می‌تواند مفید باشد، اگر والدین و مربیان با کودک خود درباره رفتارهای منفی او گفتگو کنند و به او نشان دهند که رفتار منفی او مورد توجه آنان نیست. در نتیجه، کودک ممکن است درک بهتری از عواقب رفتارهای خود پیدا کرده و رفتارهای مثبت‌تری را انتخاب کند.


برچسب ها

مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود