برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ویدیوی پرت کردن اشیا توسط کودک و7نکته برای والدین قسمت دوم

وقتی کودک اسباب بازی و وسایل خونه را پرت می کند چه عکس العملی داشته باشیم؟بهترین راهکار در مقابل پرت کردن اشیا توسط کودک چیست؟برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید

8- به نظافت منزل بپردازید:

آشفتگی ایجاد شده توسط فرزندتان را با هم پاک کنید. این می تواند به کودک کمک کند آسیبی را که ممکن است در گرمای پرتاب اشیا نبیند ببیند. به کودک نشان دهید که پرتاب کردن اشیا چگونه می تواند به آنها آسیب برساند. با جایگزین نکردن چیزی که پرتاب می کند و می شکند، به کودک خود اجازه دهید میزان آسیب را بداند.

9- مصرف شکر را کاهش دهید:

این هک را امتحان کنید، تفاوت قابل توجهی در رفتار او خواهید دید. عادات غذایی او را رعایت کنید. اگر فکر می کنید شکر بیشتر در تمام وعده های غذایی او وجود دارد، قطع کنید. مصرف بیش از حد قند کودک را بیش فعال تر و خشن تر می کند.

10- روال و زمان نمایش را تنظیم کنید:

او را از کودکی منضبط کنید. روال خواب، روال غذا و زمان نمایش را تنظیم کنید. کودک اهمیت زمان را درک خواهد کرد که به او صبر و شکیبایی می آموزد.

11- دیدگاه کودک را درک کنید:

برخی از کودکان ممکن است دلایل معتبری برای پرتاب اشیا داشته باشند و درک آنها ضروری است. مراقب باشید که کودک نوپا معمولاً چه زمانی چیزهایی را پرتاب می کند. 

به عنوان مثال، یک کودک نوپا ممکن است وقتی گرسنه است، چیزهایی را پرتاب کند، یا از زمان خواب گذشته باشد، و آنها را در رختخواب خود قرار ندهند. ابتدا، علت اصلی را تعیین و برطرف کنید. می توانید به طور غیرمستقیم عادت کودک به پرتاب اشیاء را متوقف کنید.

12- روش های سازنده برای انتقال ناامیدی را آموزش دهید:

هنگامی که کودک نوپا حال خوبی دارد، کلمات و اعمال را به او آموزش دهید تا احساسات خود را بیان کند. به آنها بگویید که اگر مشکلی دارند یا احساس غمگینی یا ناامیدی دارند، همیشه می توانند به جای پرتاب کردن وسایل از کلمات برای انتقال احساسات خود به والدینشان استفاده کنند.

13- هنگام عکس العمل آرام و محبت آمیز باشید:

کودک زبان عشق را بیشتر از زبان خشم می فهمد. بنابراین، هنگام پرداختن به رفتار کودک آرام باشید. اگر نمی توانید خشم خود را در همان لحظه کنترل کنید، کمی آرام بگیرید و بعداً با فرزندتان صحبت کنید. 

زور و عصبانیت بیش از حد می تواند کودک را به پرتاب عصبانیت و پرتاب اشیاء با حالت تهاجمی تر وادار کند.

14- کاهش زمان نمایشگر:

آخرین اما مهم‌تر از همه، زمان زیاد صفحه نمایش، بچه‌ها را پرخاشگرتر می‌کند. زمان صفحه نمایش را کاهش دهید، در این صورت رفتار فرزندتان بهبود خواهد یافت.

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. افشای ما را اینجا بخوانید .

مواردی که به کودکان 4 ساله برای مدیریت خشم کمک می کند:

می‌توانید از کتاب‌های داستان، کتاب‌های کار و برخی اسباب‌بازی‌ها برای مدیریت  پرت کردن اشیاء کمک کنید. 

اسباب‌بازی‌هایی مانند لجن، خمیر بازی یا توپ‌های فشرده ممکن است به کودک شما کمک کند تا به جای پرتاب کردن وسایل و فریاد زدن، خشم را به روش دیگری مدیریت کند.

به دکتر مراجعه کنم؟
اگر فکر می کنید فرزندتان به شدت پرخاشگر است، ارتباط چشمی برقرار نمی کند یا مشکلات دیگری نیز دارد. بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

نتیجه:
این رفتار طبیعی انسان است که بخواهد در هنگام عصبانیت کسی را بزند یا چیزهایی را پرتاب کند. یک کودک 4 ساله این "آرزوی پرتاب کردن اشیاء" را دنبال می کند، اما این مسئولیت شماست که از عصبانیت جلوگیری کنید (با جلوگیری از مشکلاتی مانند گرسنگی، خستگی، یا استفاده بیش از حد از صفحه نمایش) یا آموزش "مدیریت خشم" به کودک.

اسباب بازی، کتاب داستان و کتاب کار را نیز پیشنهاد می کنیم  که به شما در آموزش مدیریت خشم به کودک کمک می کند.شما می توانید از آنها برای آموزش دروس مورد نظر فرزندتان استفاده کنید.


برچسب ها

مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود