برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش تفریق با شعر، ریاضی اول ابتدایی و پیش دبستانی

در این ویدیو مفهوم تفریق و کم کردن به کودک نوآموز و دانش آموز پایه اول،آموزش داده میشود.دلبندانم ویدئو رو تا اخر ببینید و شعرهای خوب برای تفریق یاد بگیرید.

***جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید.

در مام پلاس ویدئوهای بیشتری ببینید:

آموزش تفریق اعداد تک رقمی با بادکنک

آماده سازی برای عمل تفریق

ویدئوی جمع و تفریق اعداد تک رقمی

 آموزش تفریق اعداد یک رقمی با شعر

مطمئناً یکی از بهترین روش ها برای آموزش تفریق اعداد یک رقمی استفاده از شعر و شکل هایی است که دانش‌آموزان را در یادگیری این مفهوم کمک می کند. در اینجا یک مثال از چنین شعری را برای شما آورده ایم:

 

مفهوم تفریق

 

5 تا پرستو با هم

رو شاخه ای نشستند

علی ناز وشیطون

سنگی زدش به شاخه

بچه ها حالا با هم

چند تا رو شاخه مونده

بچه ها: خانم . خانم اجازه

هیچی نمونده حالا

افرین گل زیبا

پرپر همه پرستو ها پر

 

این شعر به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مفهوم تفریق اعداد یک رقمی را به یاد بسپارند. همچنین می‌توانید با نمایش یک شکل در کنار شعر، دانش‌آموزان را بیشتر به یادگیری تشویق کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک دایره را به دو نصف مساوی تقسیم کنید و عدد ۱ را در وسط آن نشان دهید. سپس با استفاده از شعر ، به دانش‌آموزان بگویید که برای تفریق اعداد یک رقمی، عدد را به دو بخش تقسیم کرده و از قسمت بزرگتر، قسمت کوچکتر را کم کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از شکل های دیگر نیز به دانش‌آموزان کمک کنید تا مفهوم تفریق اعداد یک رقمی را به یاد بسپارند. برای مثال، می‌توانید یک خط را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و عدد ۱ را در محل تقسیم قرار دهید. سپس با استفاده از شعر، به دانش‌آموزان بگویید که عدد را به دو بخش تقسیم کنند و از قسمت بزرگتر، قسمت کوچکتر را کم کنید.

یا می توانید چندتا دایره بکشید مثلا ۶ تا و ۳ تا را با شول کم کنید و از کودک بخواهید جواب را بگوید. یا شعری شبیه شعر فوق برای آن بسازید.

به علاوه، می‌توانید از فیلم های آموزشی با شعر و شکل نیز استفاده کنید. در این فیلم ها، شعر و شکل های مناسبی برای آموزش تفریق اعداد یک رقمی استفاده شده است و باعث شده تا آموزش برای دانش‌آموزان جذاب و جالب باشد.

به طور خلاصه، استفاده از شعر و شکل ها به عنوان یک روش آموزشی بسیار موثر در یادگیری تفریق اعداد یک رقمی است. با استفاده از این روش، دانش‌آموزان به سادگی قادر خواهند بود تا مفهوم تفریق اعداد یک رقمی را درک کنند و به خوبی آن را به یاد بسپارند.


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود