برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

بازی و ریاضی _جمع اعداد_ ریاضی اول ابتدایی

فرزندان نازنینم و والدین گرامی،این ویدیو به ارائه بازی با تاس ها برای تثبیت یادگیری جمع اعداد میپردازد.ویدئوی جمع اعداد رو خوبِ خوب ببینید و بازی رو یاد بگیرید.

***جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید.

در مام پلاس ویدئوهای بیشتری ببینید:

ویدئوی آموزشی جمع اعداد یک رقمی

جمع با انگشتان دست

آموزش مفهوم افزایشی با شعر

استفاده از بازی و ریاضی برای تثبیت مفاهیم ریاضی ابتدایی

بازی‌های ریاضی و جمع اعداد یک رقمی، به شیوه‌های مختلفی با هدف تقویت مهارت حساب کردن در کودکان استفاده می‌شوند. این بازی‌ها علاوه بر اینکه به کودکان کمک می‌کنند تا با عددها آشنا شوند، می‌توانند باعث تحریک خلاقیت و تفکر ریاضی شان نیز شوند.

یکی از بازی‌های ریاضی برای جمع اعداد یک رقمی، بازی «جنگل اعداد» است. در این بازی، یک جنگل از اعداد یک رقمی تصور می‌شود و دو بازیکن به ترتیب اعداد را جمع می‌کنند. هر بازیکن باید بعد از حرکت حریف، اعداد را به دو عدد غیر مساوی تقسیم کند و در نهایت اعداد را جمع کند. پس از تمام شدن تعداد دفعات مشخص شده بازی، بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، برنده بازی است.

بازی «گل و بوته» نیز یکی دیگر از بازی‌های ریاضی برای جمع اعداد یک رقمی است. در این بازی، یک عدد انتخاب می‌شود و بازیکن باید با پرسیدن سؤال‌های مناسب، بفهمد کدام عدد انتخاب شده است. سؤال‌های بازیکن به صورت «آیا عدد انتخاب شده بزرگتر از 5 است؟» یا «آیا عدد انتخاب شده فرد است؟» مطرح می‌شود و بازیکن بر اساس جواب سؤال حدس خود را زیر نویس می‌گذارد. این بازی برای تقویت حواس، تفکر و حساب‌کردن کودکان بسیار مفید است.

به طور کلی، بازی‌های ریاضی برای جمع اعداد یک رقمی می‌توانند به شیوه‌های مختلفی انجام شوند و به کودکان کمک می‌کنند تا با عددها آشنا شوند و مهارت حساب کردن‌شان را تقویت کنند.

در بازی جمع اعداد یک رقمی، هر بازیکن به نوبت اعداد را بین یک تا نه (1-9) انتخاب می کند و آن اعداد را با یکدیگر جمع می کند. هدف این بازی برای هر بازیکن است که بتواند با انتخاب بهترین اعداد، جمعی بالاتر از حریف خود داشته باشد.

برای شروع بازی، هر بازیکن باید یک عدد بین یک تا نه انتخاب کند. سپس بازیکن دیگر نیز یک عدد انتخاب کرده و به عدد قبلی اضافه می کند. این فرآیند برای هر بازیکن به تعداد دفعاتی که توافق شده است، تکرار می شود. در پایان بازی، بازیکنی که جمع بیشتری داشته باشد، برنده بازی می شود.

حالت های مختلفی برای این بازی وجود دارد. مثلاً می توان به جای جمع دو عدد، ضرب دو عدد را با هم انجام داد و یا به جای اعداد یک رقمی، اعداد دو رقمی را استفاده کرد.

این بازی می تواند به عنوان یکی از روش های آموزش ریاضیات به کار گرفته شود. بازیکنان برای پیروزی در بازی، باید به صورت فعال ریاضیات را حل کنند و به دنبال راه حل های بهینه برای جمع اعداد باشند. این بازی می تواند کمک کند تا فرآیند یادگیری ریاضی برای کودکان بیشتر به صورت سرگرمی و بازی پایدار شود.


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود