برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش جذاب نوشتن اعداد از حروف به رقم با شعر_ فصل اول_ریاضی چهارم ابتدایی

خانم فرزانه صدیقی به روش خیلی زیبا و با شعر قشنگ به شما بچه های با هوش قراره نوشتن اعداد رو از حروف به رقم آموزش بدهند.ویدئو رو با دقت ببینید تا شعر رو یاد بگیرید و خودتون هم بتونید به آسونی عدد رو از حروف به رقم تبدیل کنید.

بچه های عزیزم اگر میخواهید ویدئوهای بیشتری از اعداد و مباحث آن ها ببینید بر روی لیک های زیر کلیلک کنید:

گسترده نویسی اعداد، ریاضی چهارم ابتدایی

تدریس الگوهای عددی و هندسی، فصل اول ریاضی چهارم دبستان

ارزش مکانی اعداد در ریاضیات

ارزش مکانی به این معناست که هر رقم در یک عدد چقدر ارزش دارد وبه موقعیت یا مکان یک رقم خاص در یک عدد اشاره دارد.

ما به ارزش مکانی نیاز داریم زیرا اعداد تک رقمی ما فقط تا 9 می رود.  بعد از این برای نشان دادن عدد ده از یک و صفر استفاده می کنیم. همانطور که اعدادی که با آنها کار می کنیم بزرگتر می شوند، به ستون های بیشتری برای نشان دادن ارزش مکانی هر رقم نیاز داریم.  هر ستون جدید به سمت چپ اضافه می‌شود، بنابراین می‌توانیم عدد را به ترتیب بخوانیم، ارزش مکانی هر رقم را به درستی دریافت کنیم تا عدد را به درستی بفهمیم.

به معنای واقعی کلمه ستون های بی پایانی وجود دارد که می توانید برای نشان دادن اعداد با اندازه های مختلف اضافه کنید.  می‌توانید با اضافه کردن ستون‌های بیشتر و بیشتر به سمت چپ برای هزاران، ده‌ها هزار، صدها هزار و غیره به سمت بالا ادامه دهید که می تواند بی نهایت ادامه پیدا کند اما با توجه به پایه تحصیلی می تواند مشخص باشد و کودک با توجه به پایه تحصلی خودش قسمت های مربوطه از جدول را می آموزد. بعدها و با افزایش پایه ها، اعشار نیز به جول اضافه می شود.

تفاوت بین ارزش مکانی و ارزش اسمی چیست؟

ارزش اسمی یک عدد همان چیزی است که در واقع به تنهایی ارزش دارد.  به عنوان مثال، ارزش اسمی عدد شش دقیقاً همین است - شش .  اگر بخواهیم نشان دهیم که رقم شش در واقع نشان دهنده 60 در عدد 62 است، باید آن را در ستون بعدی سمت چپ قرار دهیم.  اکنون نشان دهنده ارزش مکانی آن است تا ارزش اسمی آن.

نگهدارنده ارزش مکانی یک عدد - 0 - است که برای اطمینان از اینکه همه ارقام دیگر در مکان صحیح قرار دارند استفاده می شود.  به خودی خود هیچ ارزشی ندارد و به سادگی به ما کمک می کند تا تشخیص دهیم کدام عدد در ستون یک ها، ده ها یا صدها قرار دارد.

هنگامی که به دارندگان ارزش مکانی فکر می کنید، بهتر است به یک مثال نگاه کنید.  بیایید به عدد 308 نگاه کنیم. می‌توانیم به این عدد 3 × 100، 0 × 10 و 8 × 1 نگاه کنیم.

در این مثال، 0 در ستون ده ها 308 نگهدارنده ارزش مکانی است.  می دانیم که هیچ دهگانه ای در این عدد وجود ندارد، اما همچنان باید یک 0 - یک نگهدارنده ارزش مکانی - در آن ستون داشته باشیم.  در غیر این صورت، ما به 38 می رسیم که یک عدد کاملا متفاوت است.

چرا ارزش مکانی مهم است؟

ما از ارزش مکان استفاده می کنیم تا به سادگی بفهمیم چگونه اعداد را بخوانیم و رشته های ارقام را به عنوان اعداد خاصی که نشان می دهند تشخیص دهیم.  ارزش مکانی اعداد به ما کمک زیادی می کند وقتی که در حال جمع، تفریق، ضرب یا تقسیم هستیم، کاری که همه ما هر روز انجام می دهیم.  ارزش مکانی طیف وسیعی از کاربردهای واقعی دارد، مانند کار کردن با پول، وزن و اندازه‌گیری، و موارد دیگر.  به همین دلیل است که برای کودکان بسیار مهم است که یاد بگیرند چگونه از ارزش مکانی به درستی استفاده کنند.


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود