برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
همسر خوب -min.jpg

۲۵ نکته چگونه همسر خوبی باشیم

۲۵نکته چگونه همسر خوبی باشیم .یکی از مراحل ازدواج ،همسرداری است شاید شما هم به دنبال پیدا کردن نکات و راه‌حل‌های هستید تا زندگی مشترکتان را پر از آرامش وشادی کنید پس با ما همراه شوید و۲۵ نکته چگونه یک همسر خوب باشیم را با بررسی کنید

 چگونه یک همسر خوب باشیم

آیا تازه ازدواج کرده اید و سعی می کنید زندگی مناسبی را برای آینده خود تنظیم کنید؟ یا مدتی است که ازدواج کرده اید اما هنوز در مورد اینکه چگونه همسر خوبی باشید سردرگم هستید؟ 

به عنوان یک همسر، ممکن است در مورد کارهایی که یک زن باید برای شوهرش ویا یک مرد برای زنش انجام دهد سردرگم شوید و ممکن است مردم توصیه های گیج کننده ای به شما ارائه دهند. 

در مورد کارهایی که یک زن یا مرد برای داشتن یک همسر خوب  باید انجام دهد،افکارمنسوخ زیادی وجود دارد. با این حال، در نقش‌های جدیدی که مردان و زنان در حال حاضر دارند، چنین توصیه‌ای ممکن است کاربردی یا عملی نباشد (و حتی ممکن است جنسیت‌گرایانه باشد). 

برخی از خصوصیات مورد نیاز برای همسر خوب بودن برای همسرتان تا حدودی مانند 60 سال پیش است. باید سعی کنید خونگرم، فهمیده و همدل باشید. 

اما، از یک جنبه مهم نیز متفاوت است، و آن حق شماست که از حمایت و علاقه یکسانی از سوی همسرتان برخوردار شوید. به هر حال ازدواج، همکاری بر سر اهداف و چشم اندازهای مشترک آینده است، نه رابطه بندگی.

به خواندن توصیه‌هایی ادامه دهید که امروز در مورد ازدواج‌ها صدق می‌کند و عملکرد شما را به‌عنوان همسر خوب را بهتر می‌کند. 

درمام پلاس بخوانید 

27نشانه عاشق شدن مردها 

رازورمزهای یک ازدواج موفق و شاد 

8ویژگی برتر خانواده موفق‌تر دیدگاه روانشناسان 

25 راه برای اینکه بتوانید همسر خوبی باشید

اگر به دنبال راه هایی برای خوشحال کردن همسرتان هستید، در اینجا لیستی از ویژگی هایی آورده شده است که می تواند به شما کمک کند تا بفهمید مرد از همسرش چه نیازی دارد. با انجام این کارها می توانید کم کم ازدواج خود را متحول کنید.

1. گرم و صمیمی باشید

یکی از بهترین ویژگی های یک همسر خوب کسی است که می داند چگونه به همسرش عشق ورزید. مهربان بودن یک پیشنهاد حیاتی است و باید فعالانه راه هایی برای ابراز عشق خود به او پیدا کنید. 

ما اغلب احساسات خود را کنار می گذاریم و بیش از حد روی تعهدات، کار یا نگرانی های روزمره تمرکز می کنیم. آنقدر که به عزیزانمان اجازه می دهیم حدس بزنند که چقدر به آنها اهمیت می دهیم. اجازه ندهید که این مورد در ازدواج شما باشد.

2. همسر خوب و فهمیدگی

سعی کنید حتی در مواقعی که سخت است با همسرتان فهیم باشید. اگرچه نیازی نیست که شما  اتفاق های بد نیز به شکل دردناکی تحمل کنید، اما درک اساساً یک ویژگی مطلوب است. 

هیچ کدام از ما کامل نیستیم و همسرانمان هم اینطور نیستند. سعی کنید مطیع نباشید، اما درک نقاط ضعف و عیب های همسرتان مهارتی ضروری است که امروز به همان اندازه 60 سال پیش سودمند است.

3. به نیازهای شوهرتان توجه کنید

بانو جان یک مرد مدرن در مقایسه با فردی در دهه 1320 نیازهای متفاوتی دارد، اما ماهیت یکسان است - برای اینکه یک همسر خوب باشید، باید برای نیازهای شوهرتان تلاش کنید. توجه به نیازهای او به این معنا نیست که همیشه مرتب، خندان و بی نقص به نظر می رسد. 

این به معنای همدلی با چیزی است که ممکن است به آن نیاز داشته باشد و به دنبال راه هایی برای تأمین آن یا حمایت از او در مسیرش باشد. سعی کنید کاری کنید که شریک زندگی تان احساس ارزشمندی و توجه کند.

4. به همسرخود فضا بدهید

بودن در کنار کسی که دوستش داری حس خیلی خوبی دارد. اما وقتی صحبت از دادن فضا به شریکتان می شود، تعادل کلیدی است. با نزدیک ماندن مداوم به آنها، ممکن است احساس خفگی در اوایجاد کنید.

زمان دوری از یکدیگر می تواند به زوج ها این فرصت را بدهد که فردیت خود را حفظ کنند. همچنین می تواند به همسرکمک کند تا با دوری کوتاه از او به اهمیت طرف مقابل پی ببرند

5. از اهداف همسر حمایت کنید

آیا اهدافی برای داشتن یک رابطه سالم و رضایت بخش دارید؟ اگر بله، پس به یاد داشته باشید که تلاش برای رسیدن به اهداف شخصی بخشی از همه روابط سالم است. سعی کنید برای حمایت از رویاهای شریک زندگی خود حضور داشته باشید، زیرا این به طور کلی به نفع رابطه شما خواهد بود.

حمایت از اهداف همسرتان ممکن است گاهی شامل فشاراوردن باشد، و گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد که به همسر خود گوش دهید. گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید زمانی که احساس بی انگیزگی می کنند با یکدیگر صحبت کنید. شریک حمایتی بودن شامل اقدامات محبت آمیز و مراقبتی مختلفی است که همسری خوب برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند. 

6. نحوه بحث کردن را بدانید

مشاجره در هر رابطه ای اجتناب ناپذیر است. اما نحوه بحث دو نفر مهم است. در یادگیری اینکه چگونه همسر خوبی باشید، راه های سازنده ای برای مخالفت با همسرخود بیابید. شما می توانید راه هایی برای همسر بهتری بودن را به سادگی با احترام در هنگام مشاجره کشف کنید. 

تحقیقات نشان می دهد که الگوهای ارتباطی مخرب بین زوج ها مستقیماً مسئول ناامیدی است که اغلب در روابط ایجاد می شود. بنابراین با همسرتان حتی زمانی که با او دعوا می کنید مهربان باشید. شما مجبور نیستید در مورد ارزش های خود مصالحه کنید، اما نسبت به یکدیگر محترمانه باشید.

7. همسری خوب و سالم زندگی کردن

روابط خوب می تواند یک سبک زندگی سالم را برای هر دو نفر تضمین کند. بنابراین، در یادگیری چگونگی همسری خوب، می توانید همسر خود را تشویق کنید تا سبک زندگی سالم تری داشته باشد. می توانید این کار را با هم انجام دهید. 

با تشویق همسرتان به مراقبت از سلامت روحی و جسمی خود می توانید همسر بهتری باشید. می توانید تغذیه سالم تری را شروع کنید، به باشگاه بروید یا به همراه همسرتان به یک درمانگر مراجعه کنید. 

8. به همسربه خصوص در جمع احترام بگذارید

دکتر امرسون اگریچز، کارشناس ارتباطات، در کتاب خود با عنوان «کتاب کار عشق و احترام » تأکید می‌کند که احترام و محبت بی‌قید و شرط هر دو برای شوهران به یک اندازه مهم هستند. احترام به معنای قدردانی و تحسین شخص دیگری است. 

به خصوص هنگام حضور در جمع مراقب احترام به همسر خود باشید، زیرا می تواند پیامدهای طولانی مدت داشته باشد. بی احترامی شما در مقابل دیگران باعث می شود همسرتان احساس خجالت، شرم، عصبانیت یا ناامنی کند زیرا به غرور او لطمه می زند.

9. نیازهای خود را بیان کنید

هیچ کس نمی تواند به شما کمک کند اگر شما تمایلی به کمک به خودتان ندارید. بخشی از یادگیری اینکه چگونه یک همسر خوب باشید این است که نیازها و خواسته های خود را به همسرتان منتقل کنید. 

فهمیدن اینکه فرد دیگری چه می‌خواهد دشوار باشد و در نتیجه همسرتان به طور بالقوه از شما فاصله گرفته، گیج یا ناامید شود. دقیقاً به او بگویید چه چیزی نیاز دارید و اجازه ندهید که آنها بی وقفه پاسخ صحیح را حدس بزنند.

10. خودتان را دوست داشته باشید

توصیه به دوست داشتن خود ممکن است تعجب آور به نظر برسد، اما شاید مهمترین آنها باشد. شما نمی توانید یاد بگیرید که چگونه یک همسر خوب باشید مگر اینکه ابتدا خود و زیبای خود را دوست داشته باشید و قدردان آن باشید.

تنها زمانی که یک شخص واقعاً تمام خصوصیات و کاستی های خود را دوست داشته باشد، می تواند شخص دیگری را دوست داشته باشد. اگر دوست خوبی برای خود هستید، همسر خوبی برای شریک زندگی خود نیز خواهید بود. 

11. از اتفاقهای کوچک چشم پوشی کنید

مادر بزرگ درست می گفت. "قبل از ازدواج چشمان خود را حسابی باز کنید و بعد از ازدواج چشمان خود را ببندید " هر دعوا در ازدواج ارزش ندارد. 

یک درس کلیدی که باید یاد بگیرید هنگام تلاش برای درک اینکه چگونه یک همسر خوب باشید این است که چیزهای جزئی که شما را آزار می دهد کنار بگذارید.

مسائل جزئی در زندگی زناشویی مدام مطرح می شود و اگر به دعوا بر سر آنها ادامه دهید، رابطه دائماً در حالت درگیری و تنش قرار می گیرد. برای تصمیم گیری در مورد کدام مسائل ارزش درگیری را دارد، صبر و منطق به خرج دهید.

12. به مسائل رسیدگی کنید 

دعوا ممکن است مخرب به نظر برسد و سکوت مسالمت آمیز باشد، اما این درست نیست. سکوت می تواند راهی برای انکار یا اجتناب از موضوعی باشد که ممکن است برای عملکرد سالم یک رابطه معنادار باشد. 

تحقیقات نشان می دهد که انکار یک تکنیک دفاعی است که می تواند اثرات سوزاننده طولانی مدتی بر یک رابطه داشته باشد. پرداختن محترمانه و محبت آمیز به موضوع نه تنها می تواند مشکل را حل کند، بلکه می تواند کیفیت رابطه را نیز بهبود بخشد. 

13. خودکنترلی را تمرین کنید

آقای شوهر روابط می توانند از نظر عاطفی بسیار خسته کننده باشند، اما سعی کنید زمانی که همه چیز استرس زا به نظر می رسد خونسردی خود را از دست ندهید. تمرین خودکنترلی در هر رابطه ای ضروری است.

اگر خونسردی خود را از دست بدهید، ممکن است وضعیت و احساسات همسرتان نیز بدتر شود. بنابراین، در یادگیری چگونگی همسری خوب، ایجاد خودکنترلی ضروری است. این می تواند به شما کمک کند تا از مشکلات اجتناب کنید، و همچنین به طور بالغانه با مشکلاتی که به وجود می آیند رسیدگی کنید. 

14. سخاوتمند باشید

بانو جان یکی از سودمندترین نکات برای همسری خوب این است که نسبت به شوهر و نیازهای او سخاوتمند باشید. شما می توانید این سخاوت را با کلمات محبت آمیز، اقدامات محتاطانه و واکنش های درک کننده نسبت به هر اشتباهی که همسرتان مرتکب می شود، منتقل کنید.

مهربانی نسبت به همسرتان باعث می شود که او احساس دوست داشتن و حمایت کند. حتی زمانی که شما با آنها مخالف هستید، سخاوت شما به شوهرتان کمک می کند که احساس نکند در گوشه و کنار و هدف قرار گرفته اید. نگرش سخاوتمندانه مکانی عالی برای شروع ارتباط با شریک زندگی شماست . 

همچنین در مام پلاس بخوانید

نتیجه خوش اخلاقی با زن و فرزندان از دید بزرگان

 

15. همسر خوب وگوش دادن

آیا می خواهید به این سوال پاسخ دهید که "یک همسر خوب چیست؟" فقط گوش کن. اگر زمانی را برای گوش دادن به صحبت های همسر خود اختصاص دهید که احساس خود را بیان می کند یا چیزهایی را که برای او اتفاق افتاده است ذکر می کند، می توانید از مشکلات جلوگیری کنید. 

گوش دادن به صحبت های همسرتان نشان دهنده  توجه شما نسبت به احساس و آنچه می گویند است. گوش دادن همچنین به شما کمک می کند تا نیت، ماهیت و احساسات همسرتان را بهتر درک کنید. 

16. رابطه جنسی را فراموش نکنید

بیایید در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم! رابطه جنسی یکی از اجزای ضروری اکثر ازدواج ها است و برای جذاب نگه داشتن آن برای هر دو طرف کار لازم است. در یادگیری چگونگی همسر خوبی بودن، رابطه جنسی وگرم نگه داشتنرابطه را فراموش نکنید.

بانو جان شوهرتان را زیر نظر بگیرید و سعی کنید بفهمید یک شوهر در اتاق خواب از همسرش چه نیازی دارد. می توانید چیزهای جدیدی را پیشنهاد دهید و ذهنی باز داشته باشید تا رابطه جنسی برای شما یا شوهرتان خسته کننده یا تکراری نشود. 

17. مراقب خانواده اش باشد

ازدواج می تواند پیچیده باشد، به خصوص زمانی که در حال تطبیق با عضویت در یک خانواده جدید هستید. اگر همسرتان ببیند که شما به خانواده اش اهمیت می دهید، ممکن است همه چیز آسان تر شود. و مراقبت از خانواده او فواید متعددی خواهد داشت.

نگرش مراقبتی شما سرمایه گذاری عاطفی و نگرانی شما در مورد چیزها و افراد مهم برای او را به همسرتان نشان می دهد. حتی ممکن است او را تشویق کند که نسبت به عزیزان شما مراقبت کند. شما همچنین می توانید با این اعمال ارتباط خود را با خانواده همسرتان بهبود بخشید.

18. سرگرمی ها را به اشتراک بگذارید

فرض کنید همسرتان پیاده روی را دوست دارد در حالی که شما دوست دارید داخل خانه باشید، ممکن است گذراندن اوقات فراغت با هم برای شما سخت شود. اما بخشی از درک اینکه چگونه یک همسر خوب باشید، به اشتراک گذاشتن چند سرگرمی با همسر و پیوند به طور همزمان است.

نیازی نیست که شما و همسرتان سرگرمی های یکسانی داشته باشید. اما می توانید چیزهای جدیدی را با هم امتحان کنید و به خودتان اجازه دهید تا سرگرمی جدیدی را به اشتراک بگذارید. یا می توانید سرگرمی های یکدیگر را امتحان کنید و شاید به یکی از آنها علاقه پیدا کنید.

19. لذت ببرید

لذت بردن را فراموش نکنید! اگر نگران این هستید که "چگونه برای شریک زندگیم همسر خوبی باشم"، به یاد داشته باشید که همه چیز را سرگرم کننده و بدون حاشیه نگه دارید. این می تواند تحمل خلق و خو را بالا ببرد و به کاهش سطح استرس برای هر دوی شما کمک کند. همچنین ممکن است برای همسرتان انرژی مثبتی برای بقیه روزش فراهم کند.

20. افکارباز داشته باشید

ازدواج پیوندی است که در آن شما و همسرتان با هم می آیید تا زندگی خود را به اشتراک بگذارید. بخش بزرگی از این پیوند، تعهد به باز بودن و پذیرا بودن نسبت به یکدیگر است. باز بودن می تواند به زوج ها کمک کند تا بیشتر به یکدیگر اعتماد کنند.

گشاده رویی به این معنی است که مراقب خود را کم کنید و از طریق ارتباط صادقانه با همسرتان در مورد احساس خود صحبت کنید. اگر حالت تدافعی داشته باشید یا دیوار بسازید، ممکن است همسرتان احساس دوری و ناامیدی کند.

21. بدون تکنولوژی بروید

زمان یا روز خاصی را در نظر بگیرید که هم شما و هم همسرتان بتوانید وسایل خود را کنار بگذارید و با یکدیگر وقت بگذرانید. ابزارهایی مانند تلفن های همراه می توانند هنگام تلاش برای گذراندن زمان با کیفیت با همسرخود باعث حواس پرتی شوند.

آن تلفن را کنار بگذارید و روی گفتگوی صادقانه با همسرتان در مورد روزتان سرمایه گذاری کنید. می‌توانید به صحبت‌های او گوش دهید تا جزئیات روز خود را به اشتراک بگذارد یا حتی زمانی را صرف انجام کاری با هم مانند آشپزی یا تماشای فیلم کنید.

22. دوستی های همسر را پرورش دهید

در حالی که می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که همسرتان تماماً برای خودتان باشد، بخشی از یادگیری اینکه چگونه یک همسر خوب باشید این است که اجازه دهید همسرتان اوقات خوبی را با دوستانش بگذراند. این به او کمک می‌کند تا نسخه‌ای شادتر و با محتوای بیشتر از خودش باشد. 

برعکس، اگر بخواهید مانع گذراندن او با دوستانش شوید، ممکن است از شما رنجیده شود یا ناراضی  و ناامید شود. و در نهایت، چرا به او این فرصت را نمی دهیم که هر از چند گاهی دلتنگ تو شود؟ 

23. امور مالی رقم خورد

پول پول پول. مسائل مالی واقعی هستند، بنابراین این موضوع را به شانس یا کاملاً به همسرتان واگذار نکنید. سعی کنید همه چیز را به دست خود بگیرید و از یک برنامه مالی پیروی کنید که برای شما به عنوان یک زوج مفید است. 

24. ازهمسرخود تعریف کنید

چه کسی از تعارف خوشش نمی آید؟ آیا تو؟ همسرت هم همینطور برای تعریف و تمجید از شریک زندگی‌تان در مورد ظاهرش، احساسی که به شما می‌دهد و همه چیزهای خوبی که در مسیرازدواج می‌آورد، تعریف کنید. 

اگر دیدید که تلاش می کنند، ازهمسران تعریف کنید. تعریف و تمجیدها به عنوان تأیید، تأیید و تشویق برای انجام کار درست در آینده عمل می کنند. 

25. اشتباهات را بپذیرید

متواضع باشید و زمانی که اشتباه می کنید بپذیرید. بخشی از یادگیری اینکه چگونه یک همسر خوب باشید این است که مسئولیت اعمال و کاستی های خود را بپذیرید. حتی اگر ممکن است به غرور شما ضربه بزند، اعتراف به اشتباهات ازدواج شما را کمتر جنگ طلب می کند. 

دلایل همسر خوب بودن

ازدواج‌ها به مشارکت هر دو همسر نیاز دارند، با نقش‌های خاصی که ممکن است هر یک از آنها بهتر باشد. با یادگیری اینکه چگونه همسر خوبی برای همسرتان باشید، می توانید محیطی پر از عشق و محبت را ایجاد کنید.

بانوی عزیز وقتی شوهرتان می‌بیند که سعی می‌کنید بفهمید یک زن چگونه باید با مردش رفتار کند، ممکن است تشویق شوند که از شما پیروی کنند. ابتکار و تعهد شما این پتانسیل را دارد که شریک زندگی شما را نیز برانگیخته و ازدواجی عاشقانه ایجاد کند.

اگر ازدواج را بدیهی فرض کنید، می‌تواند منجر به نادیده گرفته شدن چیزها، کسل‌کننده شدن یا عدم تحقق آن زوج شود. شما هم می توانید تلاش های شوهرتان را متقابل کنید یا با همسر خوبی بودن او را به این کار تشویق کنید. 

نتیجه

اگر در مورد اینکه همسر خوبی برای شریک زندگی خود نباشید، ازدواج می تواند دلهره آور به نظر برسد. اما  می‌توانید یک زن خانه‌دار خوب باشید یا یک همسر شاغل، از نکات ذکر شده در اینجا برای کمک به ایجاد یک ازدواج سالم‌تر استفاده کنید.


برچسب ها

مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود