برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
والدین مدرن.jpg

چگونه والدین مدرنی باشیم

آیا تا کنون شیوه فرزند پروری مدرن را شنیده‌اید یا هنوز هم می خواهید فرزندانتان را به شیوه سنتی پرورش دهید اگر مشتاق هستید برای بهترین والدین بودن با این پست همراه باشید تا بدانید چگونه والدین مدرن باشید

ارزش اخلاق و آداب خوب در طول اعصار در جامعه ما عمیقاً جا افتاده است. به خصوص وقتی صحبت از رفتار بچه ها می شود، والدین کسانی هستند  که در قبال کودکان  مسئولیت دارند .

امروزه کودکان این تصور را پیدا کرده اند که داناتر از والدین خود هستند. دانش آنها ممکن است به طور قابل توجهی در مورد یک موضوع خاص بیشتر باشد، اما در مورد دنیوی بودن، بسیار از والدین خود عقب هستند. والدین دانش به دست آمده از سالها تجربه را دارند که باید به  فرزندان خود بیاموزند. بیایید یاد بگیریم که چگونه یک والدین مدرن باشیم و بهترین ویژگی ها را در حین تربیت فرزندانشان به آنها القا کنیم.


درک معنای واقعی فرزندپروری موفق


همه می خواهند در همه چیز بی نقص باشند. اما در ابتدا، والدین باید درک کنند که فرزندپروری موفق تنها به دستیابی به تعالی نیست. با این وجود، این بدان معنا نیست که والدین نباید در جهت این جام تلاش کنند. آنها ابتدا باید استانداردهای بالایی را برای خود و سپس برای فرزندان خود تعیین کنند.

والدین باید این واقعیت را بپذیرند که به عنوان الگو برای فرزندان خود عمل می کنند. همانطور که گفته شد، کودکان بیش از نصیحت از او الگو می گیرند. والدین باید بر این اساس عمل کنند. آنها نباید فقط به کودک بگویند که چه کاری می خواهد انجام دهد. باید آنها را هم نشان دهند.


برنامه اوقات فراغت  والدین مدرن برای کودکان


زمان چیزی است که می تواند برای هر رابطه ای متمایز باشد. امروزه، برنامه یکنواخت و شلوغ، زمان کافی را برای کودکان فراهم نمی کند. این باعث ایجاد شکاف بین والدین و فرزندان می شود که تهدیدی برای یک رابطه سالم است. کودکان به وقت والدین خود نیاز دارند تا نوازش شوند و محبت فراوان خود را دریافت کنند.


 والدین مدرن وهمدلی با کودکان


اگر کسی باید کسی را درک کند، باید سعی کند همیشه در کفش او باشد تا درک او را به دست آورد. کودکان در سنین ملایم و داشتن دیدگاه متضاد می توانند دیدگاه های متفاوتی داشته باشند که می تواند افکار والدین آنها را تحت تأثیر قرار دهد.


در چنین شرایطی، والدین باید سعی کنند با آنها همدل باشند و همین را به آنها آموزش دهند. بهترین راه برای جلوگیری از سوء تفاهم، گفتگوی صمیمانه با آنهاست.


مدیریت والدین مدرن درکج خلقی کودکان


کودکان در همه چیز در این دنیا مبتدی هستند. آنها می توانند به راحتی توسط هر طعمه ای شکار شوند. دوران کودکی بهار زندگی هر کسی است که در آن همه و همه چیز بسیار جذاب و جذاب به نظر می رسد.

آنها می توانند بسیار تحت تأثیر وسوسه های جهان قرار گیرند، وسوسه هایی که می توانند به اندازه کافی وحشی باشند که مستقیماً آنها را گرسنه سازند. آنها می توانند عصبانیت های زیادی ایجاد کنند، که می تواند به اندازه کافی آزاردهنده باشد.

این زمانی است که صبر به عنوان یک کمک عمل می کند. همیشه خوب است که خواسته ها و خواسته های فرزندتان را برآورده کنید، اما فقط تا حدی. ترویج لجبازی در کودکان کار عاقلانه ای نیست. در عوض، والدین باید سعی کنند آنها را از عواقب هر اراده و عمل آگاه کنند.

ویزگیهای والدین مدرن

فرزندپروری مدرن سبکی درگیرتر ، انعطاف‌پذیرتر و نسبتاً عاری از تعارض است. والدین مدرن بر این باورند که هر کودکی منحصر به فرد است و نیاز به نوع متفاوتی از والدین دارد. فرزندپروری مدرن با توجه به نیازها و علایق فردی هر کودک سفارشی می شود. توجه زیادی به رفاه و سلامت روان کودک می شود . والدین مدرن سعی می کنند فرزند خود را با عزت بالا تربیت کنند تا متکی به خود باشد. والدین مدرن بر پرورش استعدادها و دیدگاه های شخصی کودک و در عین حال اجرای سالم قوانین تمرکز می کنند.


فلسفه والدین مدرن


فلسفه والدین مدرن این است که فرزندتان به جای اینکه از شما بترسد، به شما احترام بگذارد، که اغلب نتیجه تربیت سنتی است. آنها خود را بالاتر از فرزندشان قرار می دهند، اما تصمیم نمی گیرند که تمام قدرت را در دستان خود نگه دارند. آنها در عوض بر تشویق کودک به کشف و توسعه حس خود تمرکز می کنند. آنها بر تقویت اعتماد به نفس کودک در فردیت خود برای پذیرش دنیای واقعی تمرکز می کنند.


تحصیلات والدین مدرن


والدین مدرن نسبت به تحصیل کاملاً پویا هستند و امتیاز زیادی به نمرات نمی دهند. تمرکز آنها از نمرات و موفقیت‌های خوب به تجهیز بچه‌هایشان به مهارت‌ها و استعدادهایی تغییر کرده است تا عملاً با دنیای واقعی سازگار شوند. والدین مدرن سعی می کنند به نقاط قوت فرزند خود توجه کنند و بر شناخت لازم برای کسب اطمینان بیشتر در این زمینه خاص تمرکز کنند.


انضباط از دیدگاه والدین مدرن


وقتی مسیر مدرن والدینی در پیش گرفته می‌شود، والدین معمولاً تعادل نظم و تفاوت بین درگیر بودن در زندگی فرزندانشان و درگیر بودن بیش از حد را اشتباه درک می‌کنند. در نتیجه، فرزندپروری مدرن منجر به سبکی نسبتاً سهل‌گیرانه از فرزندپروری می‌شود .

والدین مدرن سعی می کنند به جای لغو امتیاز، به فرزندانشان اجازه دهند امتیازاتی کسب کنند. به عنوان مثال، آنها به خاطر خوردن سبزیجات خود به جای تنبیه برای نخوردن آنها پاداش می گیرند.


معایب فرزندپروری مدرن


والدین سهل‌انگیز معمولاً به این دلیل اتفاق می‌افتد که یکی از والدین یا هر دو در محیطی سنتی و نسبتاً سخت‌گیرانه بزرگ شده‌اند و قول داده‌اند که فرزندان خود را در معرض یک محیط قرار ندهند. متأسفانه، این منجر به یک افراط متفاوت می شود و کودکان مجاز به انجام هر کاری هستند.

والدگری سهل‌آمیز معمولاً کودکانی تا حدی لوس ایجاد می‌کند که نمی‌توانند با سناریویی کنار بیایند که در آن چیزی از آنها رد می‌شود. به نوبه خود، این می تواند به بسیاری از عصبانیت ها و بدتر منجر شود. بنابراین، والدین بردگان کودک می شوند، جایی که کودک به جای والدین، کنترل کننده است.


تفاوت دیدگاه والدین مدرن بادیدگاه والدین سنتی

   
سبک فرزندپروری

   والدین سنتی: والدین باستانی یا مستبد         والدین مدرن :فرزندپروری مجاز

کنترل و تقاضا

والدین سنتی:  والدین محکم و سختگیر هستند.-مرزها را تعیین می کنند  - منظم بودن بچه ها خیلی اهمیت دارد  -کودکان مجموعه ای ثابت از کارهای روزمره دارند که انتظار می رود تکمیل شوند.  


والدین مدرن :-والدین انعطاف پذیر هستند و کنترل کمتری دارند -تعارض کمتر -
تمرکز والدین روی اجازه دادن به فرزندانشان برای بیان آزادانه است.  

 

مجازات  

والدین سنتی : تنبیه بدنی ( کتک زدن ) یا کودک امتیازات خود را از دست می دهد -
کارهای اضافی - ممکن است باعث ایجاد ترس و کاهش اعتماد شود.    

والدین مدرن : والدین ترجیح می‌دهند کودک را تنبیه نکنند - این به کودکان
بدرفتار مرتبط است - ممکن است بدون توانایی مقابله با ناامیدی‌ها بزرگ شود.

اطاعت

والدین سنتی : رفتار مورد انتظار را به شدت اجراکنید - از فرزندان انتظار داشته باشید که از ایدئولوژی ها و اعتقادات خانواده پیروی کنند.    

والدین مدرن :اجازه می دهند کودکان آزادانه شخصیت خود را بیان کنند
- والدین پذیرای کودکانی هستند که ایدئولوژی ها و عقاید متفاوتی دارند، حتی اگر با عقاید آنها در تضاد باشند.

انتقادات    

والدین سنتی :انتقاد -توجه (احساسات کودک کمتر مورد توجه قرار می گیرد
-با محبت انتقاد می کند و کودک را تشویق می کند تا بیشتر کار کند.  

والدین مدرن :  -تحسین والدین بر این باورند که پاداش مثبت نتایج بهتری را به همراه دارد- در انتقاد از فرزندان خود بسیار محتاط هستند، آنها از آسیب رساندن به عزت نفس کودک می ترسند.

 

استقلال

والدین سنتی :   -استقلال می تواند منتظر بماند
- والدین معتقدند که باید قوانین و استانداردهایی را تعیین کنند تا کودک را به یک بزرگسال بالغ تبدیل کنند.  

والدین مدرن : - والدین از سنین پایین انگیزه استقلال را ایجاد
می کنند - آنها انگیزه فردیت را ایجاد می کنند و عزت نفس فرزندانشان را تا حد ممکن تقویت می کنند تا استقلال را ارتقا دهند.

تحصیلات  

والدین سنتی : -نابرده رنج گنج میسر نمی شود!
-والدین انتظار کار سخت و نمرات خوب دارند
-والدین انتظار دارند سخت کوش و تعهد به فعالیتهای مشترکی که کودک برای انجام آنها انتخاب کرده است
-والدین به ندرت در انجام تکالیف کمک کنند. آنها از کودکان انتظار دارند تکالیف و تکالیف خود را انجام دهند  

والدین مدرن : -والدین می‌خواهند بچه‌ها روی نقاط قوت خود تمرکز کنند و در کاری که دوست دارند پیشرفت کنند - والدینبدشان نمی‌آید که بچه‌ها بسیاری از فعالیت‌ها را امتحان کنند و آن‌هایی را که دوست ندارند کنار بگذارند - والدین اغلب تکالیف مدرسه را با فرزندان خود انجام می‌دهند تا به آنها کمک کنند تا کارهای درست را انجام دهند.

توجه    

والدین سنتی :تداخل مداوم برای اطمینان از ایمنی
- از کودکان انتظار می رود که خودشان را سرگرم کنند
- از کودکان انتظار می رود مشکلات خود را مانند مشکلات گروه همسالان حل کنند.  

والدین مدرن : والدین ترجیح می‌دهند بیشتر در فعالیت‌های سرگرم‌کننده شرکت
کنند.

ارتباط    

والدین سنتی :وابسته به هم            والدین مدرن :مستقل

 

انجمن (تربیت کودک در مورد شهروندی)


والدین سنتی:  خوب بودن - اعتقاد بر این بود که شهروندی خوب از خانه شروع می شود - والدین از کودک
انتظار دارند که به بزرگترها سلام کند و به آنها احترام بگذارد - از کودکان
انتظار می رود مؤدب و مفید باشند.   

والدین مدرن: کودکان اجازه دارند آزادانه خود را بیان کنند.

امیدوارم در مورد فرزندپروری مدرن و سنتی بینشی کسب کرده باشید. به یاد داشته باشید که به آنچه برای شما و خانواده‌تان مفید است وفادار باشید و از والدین شاد باشید!


در نهایت

برای جمع‌بندی، فرزندپروری مدرن ممکن است بسیار آسان‌تر به نظر برسد، اما اگر به فرزندانتان آزادی بیش از حد داده شود، بسیار آسان‌تر است که به فرزندپروری سهل‌انگیز بیفتید. در مورد فرزندپروری سنتی، راه‌های بسیار خوبی برای آموزش مسئولیت‌پذیری به فرزندانتان وجود دارد و این اقدام عواقبی دارد. با این حال، اگر به یاد داشته باشید که هر کودک منحصربه‌فرد است، مفید خواهد بود و ممکن است انعطاف‌پذیرتر و سخت‌تر باشد.


برچسب ها

مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود