برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
طراحی پشت بام سبز.jpg

طراحی پشت بام سبز با بیش از 60 ایده ی شیک و منحصر بفرد

تعداد کمی از عناصر معماری به اندازه پشت بام سبز اساسی هستند . از ابتدایی‌ترین اشکال غار مانند و سقف‌های خاکی سازه‌های باستانی گرفته تا پارک‌های مدرن روی پشت‌ بام که هزاران سانتی متر را در بر می‌گیرند، بام‌های سبز ,معماری را در طول تاریخ شکل داده‌اند. در ابتدایی ترین مفهوم، بام های سبز ترکیبی لایه ای از پوشش گیاهی و غشایی بر روی یک ساختمان هستند که می توانند به عایق کاری و مدیریت آب کمک کنند.

پشت بام سبز که در حال حاضر به عنوان یک امر عجیب و غریب در نظر گرفته می شود، ممکن است به زودی به یک امر عادی تبدیل شود زیرا صاحبان خانه به دنبال راه هایی برای کاهش قبوض برق و ردپای کربن هستند. چه در مورد سیاره زمین و چه در مورد مصرف برق خانه خود نگران باشید، یک پشت بام سبز مفید است. امروز، توری را برگزار می کنیم که 21 خانه افسانه ای را به نمایش می گذارد که ایده پشت بام سبز را به شیوه ای شیک و خیره کننده پذیرفته اند.

 

همانطور که معماران به سیستم های پشت بام سبز و پتانسیل آنها در پروژه ها نگاه می کنند، ما این راهنمای مفید را به عنوان مقدمه ای بر سیستم های پشت بام سبز ایجاد کرده ایم. در حالی که این راهنما به جزئیات نرخ جریان زهکشی، عملکرد محیط های رشد یا جزئیات ضد آب فنی نمی پردازد، معماران و طراحان را در کنار مشاوران با اصول انتخاب این سیستم ها آشنا می کند. معمولاً خزه ها، ساکولنت ها، علف ها، گیاهان، گیاهان علفی و چوبی برای بام های سبز توصیه می شوند. این سیستم ها در راهنما در رابطه با زیستگاه، مدیریت آب، نیازهای انرژی و سایر عوامل موثر بر طراحی پروژه ارائه شده اند.سیستم‌های مدرن به کاهش اثر جزیره گرمایی، ایجاد زیستگاه، فیلتر کردن آلاینده‌ها، جذب کربن و حتی افزایش فضای کشاورزی و رفاهی کمک می‌کنند

 

 

انواع اصلی پشت بام سبز :

 

سه نوع اساسی از سیستم های پشت بام سبز وجود دارد که باید هنگام طراحی پروژه خود در نظر بگیرید. درک شیب سقف و اینکه چه ساختار و کاربرد یا طول عمر آینده را در حین انجام این انتخاب در نظر می گیرید، مهم است. نوع سقف نیز به نوع پوشش گیاهی گره خورده است.

 

انواع اصلی پشت بام سبز عبارتند از:

 

1) بام سبز سیستم های گسترده :

 

 این بام های سبز برای مناطقی استفاده می شود که دور از دسترس هستند و برای اهداف دیگر استفاده نمی شوند. معمولاً آنها دارای پوشش گیاهی هستند که باعث می شود نگهداری کم و خودپایدار باشند. سیستم‌های گسترده نشان‌دهنده نزدیک‌ترین شکل به طبیعت هستند، و گیاهان باید در برابر خشکی و یخبندان مقاوم باشند، در حالی که بتوانند گهگاهی در آبیاری و کمبود مواد مغذی زنده بمانند. آنها معمولاً عمق بستر کم و تغذیه بار دارند.

 

2) بام سبز متمرکز  :

 

این سیستم هر از گاهی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. این سیستم های پشت بام سبز بین گسترده و فشرده قرار دارند و معمولاً ترکیبی از انواع گیاهان را شامل می شوند.

 

3)بام سبز سیستم های فشرده:

 

 به عنوان یک نوع سقف که نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر دارد، سیستم های فشرده را می توان باغچه های روی پشت بام در نظر گرفت. برخلاف یک بام سبز گسترده، امکانات تقریباً نامحدودی در مورد گیاهان وجود دارد که می توانند در یک سیستم فشرده استفاده شوند.

 

 

ایده پشت بام سبز برای اکثر ما انقلابی به نظر می رسد. پوشش سبز روی پشت بام چیزی نیست که اغلب با آن برخورد کنید، و هر زمان که ما یک سقف زنده را پیشنهاد می کنیم، این ایده به جای خوشحالی با احتیاط و تردید مواجه می شود. با این حال، پشت بام سبز نه انقلابی است و نه کار کردن با آن بسیار پیچیده است. این ایده بیش از نیم قرن است که وجود داشته است، و بنا به دلایلی، به سادگی آنقدر که باید مورد توجه قرار نگرفته است. اما در دهه گذشته شاهد روند افزایشی در طراحی خانه های سبز و پایدار بوده ایم و با علاقه به طرح های پشت بام سبز,  به اوج خود رسیده است.

 

روف تاپ گاردن چیست؟

 

 

باغ های پشت بام، فضاهای سبز ساخته دست بشر در بالاترین سطوح ساختمان های صنعتی، تجاری و مسکونی هستند. آنها ممکن است برای رشد محصولات، فراهم کردن فضای بازی، ایجاد سایه و سرپناه یا صرفاً به عنوان یک منطقه زنده و سبز در آنجا طراحی شوند.

 

 21 باغ پشت بام که بهشت ​​روی زمین است

 

پشت بام سبز شماره 1 )

 

 

در این بام سبز یک نیمکت تعبیه شده در  آلاچیق، صندلی های دنج را برای این باغ پشت بام ارائه می دهد، در حالی که مناظر را به سمت آسمان آبی اطراف باز نگه می دارد. پوشش سبز کوتاه و سرسبز,  اینجا فضایی رویایی را برای کسانی که دوست دارند به سبک اجتماعی معاشرت کنند، می سازد.

 

پشت بام سبز شماره 2 )

 

 

پشت بام  سبز جمع و جور، سبز و دلپذیر

 این باغ یک چمن سبز را با یک زمین چوبی که با سنگریزه‌ها و صندلی‌های چوبی پوشانده شده است، جفت می‌کند و فضایی لوکس و آرام را ایجاد می‌کند.

 

نکته: آیا نمی‌دانید که آیا باید چمن مصنوعی را در باغ پشت بام سبز خود نصب کنید؟ با توجه به دوام آن، چمن مصنوعی می تواند در مناطق پرتردد مانند بالکن یا پشت بام ها مشکل گشا باشد، زیرا برای زیبا به نظر رسیدن نیازی به آب، کود یا چمن زنی ندارد.

 

پشت بام سبز شماره 3 )

 

 

این طراحی روف گاردن مانند یک اتاق نشیمن در فضای باز با مبلمان زیبا، هنر دیوار، نورپردازی و پوشش سبز کافی است که این مکان را به یک مکان دنج تبدیل کند .

 

پشت بام سبز شماره 4 )

 

 

ردیفی از تخت های مرتفع پر از گیاهان ؛ ذرت، گوجه فرنگی، آفتابگردان و سبزیجات,  این پشت بام سبز  را به یک مزرعه مولد تبدیل کرده است.

 

توجه: اطمینان حاصل کنید که تراس به طور مداوم به آب دسترسی داشته باشد . چه از طریق شلنگ، شیر یا آبخوری. پشت بام ها باید سیستم زهکشی مناسبی نیز داشته باشند تا آب به راحتی تخلیه شود.

 

پشت بام سبز شماره 5 )

 

 

در طراحی های باغ تراس مانند این، که در آن لکه های متراکمی از گل ها و گیاهان وجود دارد، ایده خوبی است که در اطراف سبزه , سنگ ریزه داشته باشید تا منطقه را مشخص کنید.

 

پشت بام سبز شماره 6 )

 

 

این پشت بام سبز یک خلوتگاه باغی منزوی با گلدان های سرسبز، نشیمنگاه های نیمه دایره ای و آلاچیق بلندی است که پوششی دنج ایجاد می کند، با دیوار پشتی بلند تا حدی جلوی دید ساختمان های نزدیک را می گیرد.

 

پشت بام سبز شماره 7 )

 

 

یک باغ بزرگ و خنک با آب نما، مجسمه‌ها و گیاهان بزرگ , مکانی برای بازنشستگی در روزهای گرم تابستان ایجاد می کند .

 

پشت بام سبز شماره 8 )

 

 

این باغ پشت بام سبز ، به لطف فضای شیک بار، آبشار و چمن‌های آراسته شده، فضایی پیچیده و مجلل را القا می‌کند. یک مکان عالی برای برگزاری یک مهمانی بزرگ.

 

پشت بام سبز شماره 9 )

 

 

با خطوط تمیز، سبک مینیمال و دیوار مرزی جالی ، جلوه ای زیبا به این باغ پشت بام سبز می دهد.

 

پشت بام سبز شماره 10 )

 

 

طراحی روف گاردن مانند این در مکان هایی که می توانند بسیار گرم شوند موثر است. یک سقف با پوشش سبز زنده مانند این , خانه را عایق می کند و آن را خنک نگه می دارد.

 

نکته: اگر به دنبال ایده هایی برای خنک کردن خانه خود هستید ، به غیر از سقف سبز، یک سقف رنگ روشن یا سفید از هر متریالی می تواند به کاهش دما کمک کند. رنگ های خنثی اشعه های خورشید را از سقف منعکس می کنند و فضای داخلی را خنک نگه می دارند.

 

پشت بام سبز شماره 11 )

 

 

درختان انگور نه تنها تزئینی هستند، بلکه می توانند بافت اضافه کنند، لبه ها را نرم کنند و دیوارهای ناخوشایند را پنهان کنند. در این طراحی باغ تراس، پوشش صورتی زیبا روی دیوارها ظاهری عجیب به فضا می بخشد. کفپوش چوبی، جعبه‌های گیاهی و مبلمان، رنگ‌های پر جنب و جوش,  طبیعت را متعادل می‌کنند و همچنین به محیط گرما می‌بخشند.

 

نکته: به جای اینکه اجازه دهید تاک ها به طور تصادفی رشد کنند، می توان انگورها را بسته و کوتاه کرد تا به شکل ها و الگوهای از پیش طراحی شده و دقیق در اطراف یک سیم یا روی یک مش رشد کنند.

 

پشت بام سبز شماره 12 )

 

 

صندلی های معمولی، مناظر پانورامای خیره کننده و درختان و درختچه های فراوانی که به خوبی نگهداری شده اند، خلوتگاهی آرام و هماهنگ را در اینجا ایجاد می کنند.و یک پشت بام سبز منحصر بفرد را ارائه می دهد .

 

پشت بام سبز شماره 13 )

 

 

با افزودن انحناها به منظره، احساس بودن در یک تراس که لبه‌های سخت دارد را  کاهش می‌دهد و یک  حس پیاده‌روی در یک باغ پلکانی را جایگزین می‌کند.

 

پشت بام سبز شماره 14 )

 

 

(این تخت روی پشت بام سبز) در تراس خانه دهلی، به خوبی از فضای باز استفاده می کند. پوشش چمن مصنوعی سبز و سرسبز در مرکز، مکانی دلپذیر برای گذراندن یک شب است.

 

پشت بام سبز شماره 15 )

 

 

با کفپوش چوبی، صندلی های پراکنده، نیمکت های تعبیه شده و فضای سبز فراوان، این طراحی باغ روی پشت بام حال و هوای تعطیلات آرامی را ایجاد می کند.

 

پشت بام سبز شماره 16 )

 

 

مدرن، تمیز و در دسترس

 این پشت بام دارای طراحی متعادلی است، با یک زمین چمن بزرگ، صندلی‌های فراوان و فضای عرشه کافی برای راه رفتن.

 

پشت بام سبز شماره 17 )

 

 

این پشت بام به لطف میز بلند، صندلی ها و سکوی بلند، صندلی های خودمانی را با غذاخوری رسمی ترکیب می کند. گیاهان پرپشت در امتداد سکو نه تنها سبزی را می‌افزایند، بلکه یک لمس تزئینی نیز به منظره می‌بخشند.

 

پشت بام سبز شماره 18 )

 

 

آیا این فضا حال و هوای هتل مانندی ندارد؟

قطعات نورپردازی هوشمند و نشیمن‌گاه‌های رو به بیرون , به سبک چرخشی، ظاهری شیک و باکیفیت ایجاد می‌کنند.

 

پشت بام سبز شماره 19 )

 

 

این طرح باغ بام سبز مجلل ؛ با صندلی‌ها، نورهای فرورفته و صندلی‌های فراوان فقط برای لذت بردن از جرعه‌های نوشیدنی خنک تابستانی ساخته نشده است. برای صاحبش طراحی شده است تا بهترین مهمانی های سال را برگزار کند.

 

نکته: برای روشن‌کردن تراس ، دیوارکوب‌ها ، لامپ‌های هندی و حتی آویزها را در نظر بگیرید.

 

 

پشت بام سبز شماره 20 )

 

 

پشت بام سبز دنج و گرم

 این باغ پشت بام با فضای سبز در اطراف، میز فلزی و سنگ آهکی و صندلی های آرامش بخش ؛ یک نشیمنگاه راحت در فضای باز را ایجاد می کند.

 

نکته: رزین حصیری راه حل خوبی برای مبلمان فضای باز در یک کشور گرمسیری مانند هند است. بر خلاف فلز، رزین حصیری اگر مبلمان زیر نور مستقیم آفتاب قرار گیرد، داغ نمی شود.

 

پشت بام سبز شماره 21 )

 

 

این طراحی  پشت بام سبز دلپذیر با چند گیاه، صندلی های آرام و پالت رنگ صورتی و نارنجی مظهر شیکی و مجلل است.

 

چند ایده ی شیک و مدرن پشت بام سبز با بهترین طراحی : 

 

 

 

آیا شما هم از بام سبز استفاده می کنید ؟ 


خاطره کلاه کج

خاطره کلاه کج

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود