برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
دور کردن افکار منفی.jpg

چگونه افکار منفی را قبل از سال 1402 متوقف کنیم

شناخت افکار منفی خود،دامن نزدن به انها وپیدا کردن راه حل های که بتوان از زندگی لذت برد واحساس سبک بالی کرد یاخانه تکانی ذهنی باما همرا باشید تا یاد بگیرید چگونه افکار منفی خود را دور بریزید

در هند، هنگام آموزش فیل ها، نگهبانان با زنجیر کردن یکی از پاهای فیل به درخت شروع می کنند. با گذشت زمان، آنها به تدریج قطر زنجیر را کاهش می دهند تا زمانی که فقط یک رشته سست برای نگه داشتن فیل لازم است. این ریسمان نیست که حیوان عظیم الجثه را مهار می کند. این ذهن اوست.

ذهن شما به همین ترتیب شما را محدود می کند. می‌تواند بی‌رحمانه هر حرکت شما را در حالی که بی‌وقفه «شواهد» را می‌جوید، جدا کرده و مورد انتقاد قرار دهد. این می تواند روابط شما را با ناامنی ها و دیوارهای عاطفی حدس بزند و خراب کند. ذهن شما می‌تواند شما را در تمام زمینه‌های زندگی‌تان مانند ریسمان فیل نگه دارد و شما را درگیر کند.

مغز شما طوری ساخته شده است که بیشتر تجربیات بد را به خاطر بسپارد و روی آن تمرکز کند تا تجربیات مثبت. این در واقع یک مزیت تکاملی بود که به اجداد ما کمک کرد تا با اجتناب از خطر زنده بمانند. این سوگیری منفی گرایی هنوز در مغز شما فعال است و می تواند مانع شادی شما شود، سطح استرس و نگرانی شما را بالا ببرد و به مغز و سلامت شما آسیب برساند.

هر یک از ما جهان را منحصر به فرد تجربه می کنیم زیرا مغز ما هنگام معنا بخشیدن به محرک های ورودی، رنگ ذهنی خود را اضافه می کند. رنگی که مغز شما اضافه می کند با عملکرد فیزیکی مغز، خاطرات، باورها و نگرش شما در مورد خود، دیگران و دنیایی که توسط خانواده، مذهب، مدرسه و تجربیات زندگی شکل می گیرد، تعیین می شود.

این مطالب تا حد زیادی منفی است، زیرا وظیفه مغز شما این است که برای محافظت از شما در آینده، از بدی‌ها یاد بگیرد. این فیلتر ذهنی منفی معمولاً پایین‌تر از آگاهی خودآگاه شما است، اما  بر نحوه واکنش شما به دنیا، رفتار در روابط، و فکر کردن و صحبت کردن با خودتان تأثیر می‌گذارد . به عبارت دیگر، واقعیت شما را ایجاد می کند.

تفکر منفی چگونه وارد مغز شما می شود

با گذشت زمان، از طریق فرآیند  نوروپلاستیسیته،  الگوهای تفکر منفی معمولی به ویژگی های عصبی فیزیکی در مغز شما تبدیل می شوند. اگر اغلب در مورد هر چیز کوچکی تحت استرس قرار می گیرید، مغز شما ارتباطاتی ایجاد کرده و تقویت می کند و آن را واکنشی و مضطرب می کند. اگر در همه شرایط انتظار بدترین حالت را دارید، هر بار که درگیر آن می شوید، این نوع تفکر را در مغز خود تقویت می کنید.

الگوهای فکری منفی که شما به طور معمول در آن درگیر می شوید به مسیرهای پیش فرض نورون ها و رشته هایی تبدیل می شوند که شما را به هم می بندند و زندگی شما را محدود می کنند - درست مانند فیل. در نهایت، ممکن است خود را در یک مارپیچ رو به پایین از اضطراب، استرس، افسردگی گرفتار کنید، که مغز شما در یک حلقه بازخورد مداوم آن را تداوم می بخشد.

 

این یک سال جدید است، و یک شما جدید! در حالی که در حال شلوغ کردن دفتر هستید و وزن‌های اضافی را کاهش می‌دهید، در اینجا چند نکته برای خاموش کردن صدای ناخوشایند درونی وجود دارد که شما را از تبدیل شدن به فردی که باید باشید، باز می‌دارد.

سال 1402 شروع تفکر مثبت

ورزش روزانه

راهی عالی برای تقویت خلق و خوی شماست. با خود قراردادی ببندید که فقط در طول محله خود اجرا کنید. اگر افکار منفی هنوز در انتها وجود دارند، به خیابان بعدی بدوید. سپس بعدی. بدوید تا پاهایتان خونریزی کند و اشک روی گونه هایتان یخ بزند آیا افکار منفی هنوز وجود دارند؟ شما به اندازه کافی دور نرفته اید. به دویدن ادامه بده حتما امتحان کن .

از سرزنش دیگران دست بردارید.

دست از سرزنش خود بردارید دست از عذرخواهی بردارید از مسئولیت پذیری برای هر چیزی دست بردارید. هیچ چیز تقصیر کسی نیست این علیت را حس می کنی؟ به هر حال احتمالا فقط همبستگی  است. همه چیز خوب است. خوبه.

افکار منفی خود را با صدای بلند بیان کنید

از دوستان، افراد سرگردان و افراد مشهور دعوت کنید تا همین کار را انجام دهند. چون باعث محو شدن این افکار از ذهنتان می شود .

زمان خود را در شبکه های اجتماعی محدود کنید.

زمان خود را در اینترنت محدود کنید . مقدار اطلاعاتی را که در مورد وضعیت جهان دریافت می کنید محدود کنید. اگر در جایی خبری در تلویزیون دیدید، بدوید. بله، دوباره.

از موقعیت هایی که می تواند باعث تفکر منفی شود اجتناب کنید.

خیلی زود بیدار نشو تا دیروقت بیرون نمانید. سر کار نروید، مگر اینکه واقعاً دوست داشته باشید. خودتان را به چالش نکشید. به گذشته، حال یا آینده خود فکر نکنید. وقت خود را با دیگران نگذرانید. زمان را به تنهایی نگذرانید.
یادداشت های دست نویس را به طور مرتب برای دوستان و خانواده ارسال کنید و به آنها یادآوری کنید که هرگز دور نشوند، مریض نشوند یا بمیرند.

ریک هانسون در کتاب خود،  فقط یک چیز ، می نویسد: یک ضرب المثل سنتی وجود دارد که می گوید ذهن شکلی را که بر آن تکیه می کند به خود می گیرد. به روز رسانی مدرن این است که مغز شکلی را می گیرد که ذهن بر آن تکیه می کند. به عنوان مثال، اگر به طور منظم ذهن خود را روی نگرانی ها، انتقاد از خود و عصبانیت قرار دهید، مغز شما به تدریج آن شکل را به خود می گیرد - ساختارهای عصبی و پویایی اضطراب، احساس کم ارزش بودن و واکنش خاردار نسبت به دیگران ایجاد می کند. از سوی دیگر، اگر مرتباً به ذهن خود استراحت دهید، مثلاً متوجه شوید که در حال حاضر خوب هستید، خوبی های خود را ببینید و رها کنید ... آنگاه مغز شما به تدریج شکل قدرت آرام، اعتماد به نفس و درونی را به خود می گیرد. صلح.»

رایج ترین تله های تفکر منفی

برخی از متداول ترین الگوهای تفکر منفی که ممکن است آنها را بشناسید و در آنها افراط کنید عبارتند از:

تفکر سیاه و سفید :

"من حتی نمی توانم این کار را انجام دهم. من هرگز هیچ کاری را درست انجام نمی دهم .»

ذهن خوانی : 

"آنها فکر می کنند من خسته کننده هستم. می دانم که آنها کارهای بهتری نسبت به معاشرت با من دارند."

نگاه کردن به توپ کریستالی :

«حتی تلاش کردن هم فایده ای ندارد. من می دانم که به هر حال این کار را پیدا نمی کنم.»

تعمیم بیش از حد :

«این رابطه درست نشد. من هرگز قرار نیست با کسی ملاقات کنم.»

رد صلاحیت مثبت :

"من ممکن است مادر شایسته ای باشم، اما هر کسی می تواند این کار را انجام دهد."

واکنش بیش از حد :

"دوست من 3 ساعت است که به پیام من پاسخ نداده است. او از من متنفر است. هیچ کس مرا دوست ندارد.»

انتظارات غیر واقعی :

"من باید مستقیم به عنوان. هیچ چیز کمتر به اندازه کافی خوب نیست.»

نام آور :

«باورم نمی‌شود که این را گفتم. من خیلی احمقی هستم.»

سرزنش خود :

«رئیس دیوانه به نظر می رسد. باید اشتباهی انجام دادم.»

فاجعه‌سازی :

«از آنجایی که نمی‌توانم این صورت‌حساب راخواهم داد.»

چگونه الگوهای تفکر منفی را معکوس کنیم


از الگوهای افکار منفی معمولی آگاه شوید

اولین قدم برای معکوس کردن الگوهای تفکر منفی، آگاهی از آنهاست. شما باید خود را در عمل "گرفتار" کنید. ممکن است از اینکه چند بار درگیر برخی از انواع تفکر ذکر شده در بالا می شوید متعجب و ناراحت شوید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید از افکار، احساسات و واکنش‌های خود در حین وقوع آگاه شوید،  تمرکز حواس است .

شما نمی توانید افکار تصادفی را که به ذهنتان خطور می کند کنترل کنید. با این حال، می توانید از آنها آگاه شوید، مکث کنید و انتخاب کنید که چه اتفاقی می افتد.

تفکر خود را به چالش بکشید

از افکار و عقاید خود فاصله بگیرید و زیر سوال ببرید. آنها را به طور عینی از همه جهات تجزیه و تحلیل کنید. آیا این واقعاً همان چیزی است که شما فکر می کنید یا یک باور ارثی از گذشته شماست؟ خطوط داستانی که معمولاً در ذهن شما جاری است و هر سرمایه گذاری احساسی شخصی که روی موقعیت دارید را برای یک دقیقه رها کنید. دیدگاه های مختلف را امتحان کنید و بزرگنمایی کنید. قصد هدایت ذهن خود را داشته باشید، مانند یک دوست عاقل و دلسوز. به جای اینکه شما را کنترل کند، آن را کنترل کنید.

آیا فکر کمک کننده است یا آسیب می رساند؟؟

در ادامه مرحله بالا، دوست دارم از خودم بپرسم "آیا این فکر به من کمک می کند یا به من آسیب می رساند؟"

معمولاً پاسخ این است که "درد است". وقتی اینطور است، من آگاهانه فکری را انتخاب می کنم که بیشتر حمایت کننده، درک کننده یا مثبت باشد. ایجاد افکاری که شما را تشویق می کند و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند، به همان اندازه آسان است که به شما کمکی نمی کند. شما باید از افکار خود آگاه شوید، مکث کنید و تلاش کنید تا افکار خود را تغییر دهید.

مغز شما مواد شیمیایی عصبی ترشح می کند و از نظر فیزیکی به افکاری که در ذهن شما می گذرد واکنش نشان می دهد. اگر مکرراً به خودتان جملاتی مانند "آنها من را دوست ندارند" یا "احمقانه بود" می گویید، به نظر شما این نوع تفکر چه احساسی در شما ایجاد می کند؟ مطالعات  نشان می دهد که خود انعکاس مثبت، یادآوری خاطرات شاد و افکار مثبت باعث افزایش فعالیت سروتونین در قشر جلوی مغز شما می شود.

تصميم گرفتن

پس از بررسی ذهنی افکار خود، آگاهانه تصمیم بگیرید که می خواهید به چه چیزی باور داشته باشید و فکر کنید، چگونه رفتار کنید و چه کسی می خواهید باشید. آن تصویر را در خط مقدم ذهن خود نگه دارید و با انجام اقدامات مناسب به جلو حرکت کنید. تصمیم گیری کار یکباره نیست. اولویت‌هایی که بر اساس آنها تصمیم می‌گیرید باید در انتخاب‌های کوچکی که هر روز انجام می‌دهید در نظر گرفته شوند و مورد احترام قرار گیرند و با تغییر اوضاع و در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید، مجدداً مورد بررسی قرار گیرند.

 یا فکر کردن به چیز مثبت برای شما سخت است؟ اینها همه نشانه هایی هستند که نشان می دهد شما اجازه داده اید منفی ها زندگی شما را تحت سلطه خود درآورند.

اما همه چیز از دست نرفته است. می توانید با تغییر عادات و رفتارهای خاص یاد بگیرید که افکار منفی را بیرون کنید و افکار مثبت را دعوت کنید.

10 راه برای بیرون آوردن افکار منفی و اجازه دادن به افکار مثبت

1.به دنبال چیزهای خوب باشید

هر ابر تاریکی یک پوشش نقره ای دارد. بله، این کمی کلیشه ای قدیمی است، اما این باعث نمی شود که واقعیت آن کم شود. وقتی افکار منفی می آیند، به دنبال چیز مثبتی در آن بگردید. شما می توانید این کار را با پرسیدن سوالاتی از جمله:

جنبه مثبت این وضعیت چیست؟
چگونه یک عضو قابل اعتماد خانواده یا بهترین دوست به من در این امر کمک می کند؟
آیا چیزی هست که بتوانم از این موقعیت یاد بگیرم؟
آستر نقره ای اینجا چیست؟

پس از انجام این کار، افکار خود را حتی بیشتر تغییر دهید و به دنبال چیزهای مثبت بیشتری در زندگی روزمره خود باشید. برای هر فکر منفی، یک چیز خوب برای دوست داشتن دنیا پیدا کنید. می تواند به اندازه دلخواه شما کوچک یا بزرگ باشد. برخی از نمونه ها عبارتند از:

یک خبر خوشحال کننده
یک نوع غذایی که دوست دارید
افراد خوب در زندگی شما
حیوانات بامزه یا بامزه
یک پست اینترنتی خنده دار
شادی عزیزانتان

2.خود را از افکار منفی جدا کنید

افکار منفی هرگز شما را تعریف نمی کنند. مهم نیست که چقدر قوی یا قدرتمند هستند، تسلط آنها بر شما موقتی است و هیچ تاثیری بر توانایی های واقعی شما ندارد.

با این حال، به راحتی می توان از افکار منفی غافلگیر شد، به خصوص زمانی که آنها احساس می کنند که دقیقاً از ناکجاآباد می آیند. شما افکار بد بیشتری را به آنها متصل می کنید و آنها تنها با ذهن شما به عنوان پایه و اساس رشد می کنند و رشد می کنند.

در حال حاضر، آن افکار بسیار شبیه به بخشی از شما هستند. شما به سختی می توانید خود را از آنها جدا کنید زیرا آنها چقدر طاقت فرسا هستند. اما به جای اینکه اجازه دهید آنها بر شما حکومت کنند، موارد زیر را انجام دهید.

 

مرحله 1: این افکار را بپذیرید. آنها را برای آنچه هستند بشناسید، آنها را نادیده نگیرید.
 

مرحله 2: به افکار خود به گونه ای نگاه کنید که انگار از دیدگاه یک فرد خارجی است. با آنها تعامل نداشته باشید. هر چقدر هم که خنده دار به نظر می رسد، فقط بگویید: "اوه ببین، افکار بد."
 

مرحله 3: با افکار به عنوان یک مهمان رفتار کنید. شما حق دارید درخواست کنید که آنها را ترک کنند.
برعکس، اگر افکار مثبت می‌خواهید، می‌توانید با آن‌ها مانند مهمان رفتار کنید - به جای بیرون کردنشان، فقط آنها را دعوت کنید!

 

3.علت اصلی را تعیین کنید و آن را جایگزین کنید

علت اصلی افکار منفی شما چیست؟ اگر نمی دانید از کجا آمده اند، نمی توانید آنها را مهار کنید. ممکن است به طور مستمر خود را در معرض محرک های افکار منفی قرار دهید، بدون اینکه از قبل خود را آماده کرده یا آماده کنید، حتی زمانی که در وهله اول قرار دادن خود در آن موقعیت ها برای شما غیر ضروری است. برخی از علل ریشه ای غیر اختصاصی رایج افکار منفی عبارتند از:

 ترس
اضطراب اغلب می‌تواند سرتان را مملو از افکار منفی کند و حتی ممکن است خودتان را متقاعد کنید که تمام ترس‌هایتان به حقیقت می‌پیوندند.

  عادت
ممکن است عادت به تفکر منفی داشته باشید که طی ماه ها و سال ها برای شما عادی شده است و توقف آن را دشوار می کند.

 شرکت منفی
اگر در اطراف افراد سمی هستید که تفکر مثبت را تمرین نمی کنند، مانند آنها به فکر کردن پایان می دهید.

  بار عاطفی
مسائل باقی مانده از گذشته شما ممکن است مانع از درگیر شدن در الگوهای فکری بهتر شود.

برخی از علل ریشه ای خاص افکار منفی عبارتند از:

رسانه ها، مانند مجلات، اخبار، وب سایت ها، پادکست ها و غیره
محرک‌هایی برای پاسخ‌های اضطراب، افسردگی یا تروما
برخی از همکاران، دوستان یا اعضای خانواده


4. روی حال تمرکز کنید

فکر کردن به آینده برای اهداف برنامه ریزی مهم است، اما تمرکز بیش از حد بر آنچه در آینده خواهد آمد هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. به هر حال، اگرچه شما می توانید برای آن آماده شوید و برای آن هدف گذاری کنید، نمی توانید به طور قطعی بدانید که در آینده چه اتفاقی قرار است بیفتد.

به همین ترتیب، اندیشیدن به گذشته برای خود اندیشی مهم است که تأثیرات مثبتی بر احساس خود و وضعیت روانی فرد دارد. اما تمرکز بیش از حد بر گذشته بیهوده است زیرا نمی توانید آنچه را که قبلاً اتفاق افتاده تغییر دهید.

در عوض، بر روی زمان حال تمرکز کنید. زندگی خود را یک روز در یک زمان انجام دهید، چالش های روزمره را در آغوش بگیرید و این واقعیت را در نظر بگیرید که کاری که امروز انجام می دهید بیشتر از آنچه در گذشته انجام داده اید مهم است، و همچنین چیزی است که آینده شما را شکل خواهد

5. نسبت به دیگران مثبت باشید

گاهی اوقات، دعوت به افکار مثبت به تنهایی می تواند مشکل باشد، به خصوص زمانی که منفی گرایی برای مدت طولانی بر ذهن شما حاکم بوده است. اما شما می توانید با خوب بودن با اطرافیان و تشویق افکار مثبت آنها را به زندگی خود تشویق کنید. برای مثبت بودن نسبت به دیگران چیز زیادی لازم نیست. تو می توانی:

بیشتر مراقب باشید که با هرکسی که ملاقات می کنید مودب باشید
در مکالمه شنونده ای مشتاق باشید
با دیگران به شیوه ای مشتاقانه تعامل کنید
اگر دوست دارید، همچنین می‌توانید از راه خود (حتی اندکی) برای دلسوز یا مفید بودن بیشتر تلاش کنید. خوشحال کردن دیگران احتمالاً شما را نیز خوشحال می کند:

یک لبخند مهربانانه یا احوالپرسی به کسی ارائه دهید
ظاهر، توانایی ها یا ویژگی های شخصی را تعریف کنید
با یک لطف به کسی کمک کنید
چند کلمه تشویق کننده به کسی بگویید
یک گوش یا شانه مهربان به کسی که نیاز به تخلیه هوا دارد ارائه دهید
به امور خیریه کمک کنید، چه به صورت پول یا اقلام
زمان و تلاش خود را داوطلبانه به سازمان غیرانتفاعی که به آن اعتقاد دارید اختصاص دهید

6. در مورد آن صحبت کنید

مخفی نگه داشتن افکار منفی می تواند درد زیادی برای شما ایجاد کند. ممکن است فکر کنید که کارتان خوب است، اما این افکار در نهایت سرریز می شوند و کنترل آنها غیرممکن می شود. پس یاد بگیرید که آن افکار را قبل از اینکه روی شما ایجاد کنند بیان کنید.

می توانید با یکی از دوستان، اعضای خانواده یا افراد مورد اعتماد زندگی خود در مورد مشکلات خود صحبت کنید یا حتی از یک درمانگر یا مشاور کمک بگیرید. اگر صحبت کردن در ابتدا دشوار است، می توانید در یک مجله بنویسید یا برای بیان منفی ها هنری بنویسید، اما هدف این است که در نهایت بتوانید در مورد این مشکلات صحبت کنید.

صحبت کردن با شخص دیگری یک راه عالی برای شنیدن دیدگاه های جایگزین است. حتی اگر به دنبال مشاوره نیستید، باز هم می توانید از افرادی که با آنها صحبت می کنید یاد بگیرید. این به شما امکان می دهد افکار مثبت را از آنها دریافت کنید.

7.زبان بدن خود را تغییر دهید

زبان بدن نقش مهمی در مثبت اندیشی و دیدگاه کلی شما دارد. در واقع، برخی از مطالعات استفاده از درمان های مبتنی بر حرکت را برای اختلالات افسردگی توصیه می کنند!

زبان بدن بسیار قدرتمند است. این یک ابزار عالی برای برقراری ارتباط و همدلی است، و حتی گاهی اوقات می تواند بلندتر از کلمات واقعی شما صحبت کند. به همین دلیل است که حتی می تواند بر نحوه تفکر شما تأثیر بگذارد.

در مورد آن فکر کنید. لبخند زدن به کاهش استرس در بدن کمک می کند زیرا ماهیچه هایی که به طور خاص در هنگام پوزخند درگیر می شوند. بنابراین آیا واقعاً تصور اینکه زبان بدن شما می تواند پیام های خوب یا بدی را به مغز شما ارسال کند، بسیار دور از ذهن است؟

اساساً، ممکن است بتوانید با تغییر زبان بدن، افکار منفی را رها کنید و در عین حال افکار مثبت را تشویق کنید. تلاش كردن:

8.انداختن شانه ها به عقب

ماهیچه های صورت خود را آرام کنید و حالت خود را باز کنید
پاها و بازوهای خود را در حالت دفاعی روی هم قرار ندهید
هنگام صحبت کردن، دهان خود را نمایان نگه دارید
این امر از ایجاد استرس در بدن جلوگیری می کند و به طور کلی حالت و روند فکری آرام تر را تشویق می کند.

9.نحوه صحبت کردن درباره خود را تغییر دهید


بسیاری از افکار منفی شما ممکن است ناشی از این واقعیت باشد که به تشویق آنها از طریق خودگویی منفی ادامه می دهید. ممکن است مواردی از این قبیل بگویید:

"فکر نمی کنم بتوانم این کار را انجام دهم."
"اوه، من یک (خصلت منفی) هستم."
"من همیشه در آن بد هستم."
در حالی که آنها بی ضرر به نظر می رسند و حتی ممکن است به عنوان شوخی بازی شوند، گاهی اوقات، این کلمات در نهایت به ما می رسند. اگر به طور مکرر به کسی توهین کنید، او کم کم یاد می گیرد که آن را باور کند - پس چرا برای خودتان فرق می کند؟

وقتی در مورد خودتان صحبت می کنید، از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید. به جای تحقیر کردن خود، جملات خنثی را انتخاب کنید، مانند:

"من نمی دانم چگونه این کار را انجام دهم."
"این یک اشتباه از طرف من بود."
"من در انجام این کار راحت نیستم."
"من هنوز دارم یاد می‌گیرم که چگونه کار می‌کند."
همچنین می توانید سعی کنید هر روز به خودتان جملات تاکیدی مثبت بگویید. جلوی آینه خانه تان بایستید و این چیزها را به خودتان بگویید. در اینجا چند نمونه از تأییدیه ها آورده شده است.

"من قوی و توانا هستم."
"من مثبت را جذب خواهم کرد."
من تمام تلاشم را می‌کنم و چیزهای خوب به سراغم می‌آیند.»
با خود مهربان و ملایم باشید. همانطور که با یک دوست بسیار دوست داشتنی صحبت می کنید با خود صحبت کنید!

10. یک تمرین انجام دهید

به نظر می رسد ورزش کردن مانند توصیه های کلیشه ای برای رها کردن منفی ها باشد، اما اغلب گفته می شود زیرا واقعاً کار می کند. ورزش کردن و تعریق کردن چیزها به شما کمک می کند تا افکار منفی را به راحتی بیان کنید و در عین حال هورمون های احساس خوب را نیز تولید کنید.

لزومی ندارد که یک تمرین سخت و کامل باشد. فقط کمی فعالیت بدنی به مدت 20 تا 30 دقیقه می تواند تاثیر زیادی بر افکار شما داشته باشد. در اینجا چند نمونه از انواع تمریناتی که می توانید انجام دهید آورده شده است:

شنا کن
رقص
به پیاده روی یا دویدن بروید
وزنه بردارید
یوگا کار کن
باغبانی کنید یا کارهای خانه را انجام دهید
دوچرخه سواری

نقل قول های مثبت
این جملات مثبت به تقویت روحیه شما کمک می کند
آخرین افکار برای رهایی از افکار منفی از ذهن
هیچ کس دوست ندارد دائماً گرفتار افکار منفی شود. با یادگیری تغییر برخی عادات بد، می توانید مثبت اندیشی را جایگزین منفی ها کنید. در ابتدا می‌تواند یک چالش باشد، اما با تلاش کافی و سخت کوشی، می‌توانید با روزهایی که پر از فضاهای بد هستند خداحافظی کنید.

"خوشبختانه، چند تکنیک وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا روی افکار منفی تمرکز نکنید و ذهن خود را دوباره روی چیزهای مثبت متمرکز کنید. . . فقط کمی حواس‌پرتی و مقداری قدرت اراده لازم است.»

1. با افکار منفی صحبت کنید

تمرین کنید که از زمانی که این افکار مطرح می شوند آگاه شوید. آیا خسته، گرسنه، ناامید، استرس یا چیز دیگری هستید؟ وقتی سعی می کنیم افکار منفی را نادیده بگیریم، آنها از بین نمی روند، آنها همچنان ظاهر می شوند. برای مقابله با آنها، آنها را بشناسید. اجازه دهید صدای درونی شما بگوید: «من یک فکر منفی را تشخیص می‌دهم. این داستانی است که برای خودم تعریف می‌کنم و حقیقت ندارد.» این امر منفی را خیلی سریع از بین می برد. – فرانسیس مک‌اینتاش ، کوچینگ عمدی LLC

 

2. اطراف افراد مثبت بگردید

میخوای سرما بخوری؟ به افراد سرماخورده نزدیک شوید  .من مطمئن نیستم که توصیه هنوز پابرجا باشد، اما مطمئناً هنگام مربیگری دیگران برای من معنی دارد. من افراد زیادی را می بینم که وقتی سعی می کنند چیزی را در زندگی خود تغییر دهند، مانند یک شغل، با افراد همفکر و اغلب منفی معاشرت می کنند. افراد منفی نگر خوشبین نیستند. از طریق گوش ها و چشمان خود، مثبت اندیشی را از نظر فیزیکی دور کنید. – جان ام. اوکانر

3. انتظار نداشته باشید همه چیز عالی باشد

انتظار کامل بودن همه چیز می تواند ناتوان کننده باشد و شادی واقعی را از شما سلب کند. مطمئن شوید که چشم انداز شما از موفقیت غرق در واقعیت است. به عنوان مثال، اگر سال آینده ارتقا پیدا کنید - به جای امسال، همانطور که انتظار می رود - آیا واقعاً یک سال چیزی را در دراز مدت تغییر می دهد؟ تلاش برای رسیدن به اهداف با جدا شدن از حالت نهایی که باید کامل باشد، می تواند راهی رهایی بخش برای زندگی بر اساس شرایط خود باشد. - کریستی لیندور

4. با ذهنیت فعال کار کنید

هیچ جایگزینی برای طرز فکر ضد گلوله وجود ندارد. یافتن تمرینی که برای شما مفید باشد، کلیدی است. هنگام مربیگری انواع مختلف مشتریان (مدیران، هزاره ها، کارآفرینان)، هر گروه متفاوت عمل می کند. تنها چیزی که من متوجه شدم درست و عملی است این است که هیچ عمل استانداردی وجود ندارد. تمرین ذهنیت شما کاملاً شخصی است و بسته به اینکه چه باورهای محدود کننده ای را می خواهید حذف کنید و همچنین چه ویژگی های مثبتی را می خواهید در برنامه روزانه خود القا کنید، تکامل می یابد. مهم‌ترین توصیه‌ای که می‌توانم بکنم این است که «به آن پایبند باشید». وارد یک روال عادی شوید، آنچه را که کار می کند پیدا کنید و تا زمانی که بر برنامه ای که انتخاب کرده اید تسلط پیدا نکرده اید دست از کار نکشید. – استفینی مالیک ، چیک اسپیک

5. یک روال مثبت صبحگاهی ایجاد کنید

فکر کردن از صبح زود شروع می شود. هنگامی که یک رهبر تفکر خود را کنترل می کند، زندگی خود را کنترل می کند. تفکر منفی می تواند یک رهبر را کند کند. رهبران باید هر فکری را با جایگزین کردن افکار ترس با افکار امید و باور به اسارت بگیرند. یکی از ابزارهایی که بسیاری از رهبران متفکر بزرگ از آن استفاده می کنند، ایجاد یک برنامه روتین صبحگاهی است که در آن هر روز صبح چیزهای دلگرم کننده و مثبتی را می خوانند.

6. فقط نفس بکش

برای جلوگیری از افکار منفی، باید سرعت همه چیز را کاهش دهید و ابتدا یاد بگیرید که به آنها توجه کنید. گنجاندن هشدارها، یادآورها و بلوک های زمانی تحت اللفظی در برنامه خود برای نفس کشیدن، سهولت و خودآگاهی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد. سپس، وقتی متوجه شدید که چقدر افکار منفی دارید، به سادگی آنها را بیرون بکشید. ترفند این است که خودتان را قضاوت نکنید یا گرفتار افکار منفی خود نشوید. در این تمرین با گذشت زمان قوی تر خواهید شد، درست مثل هر چیز دیگری. - هانا هرمانسون ، زندگی رویایی زندگی واقعی است

7. در مورد نگرش خود آگاه باشید

فرض کردن نگرش مثبت یک اقدام عمدی است که به محض بیدار شدن در صبح شروع می شود. زمانی که روی نکات منفی تمرکز می کنید آگاه باشید و به جای آن تصمیم بگیرید که روی نکات مثبت تمرکز کنید. نگرش شما یک انتخاب است شما چیزی را جذب می کنید که روی آن تمرکز می کنید، پس چیزهایی را که در خدمت اهداف شما نیست رها کنید. هر چه بیشتر تغییرات ذهنی مثبت را تمرین کنید، آسان تر می شود. – ارین اوربان

8. نظریه جابجایی را امتحان کنید

آیا تا به حال سعی کرده اید که فکر نکنید؟ زمانی آن را امتحان کنید، و ببینید چه اتفاقی می افتد. اگر می خواهید الگوهای افکار منفی را بشکنید، باید آنها را با چیز دیگری جایگزین کنید. هیچ کس نمی تواند همزمان به دو چیز فکر کند. بنابراین، کاری را انتخاب کنید که دوست دارید انجام دهید و شروع به کار روی آن کنید. اجازه دهید تعقیب آن رویا افکار قدیمی را جابجا کند. – گری هارپس ، شش رشته

9. بر روی وعده تمرکز کنید، نه مشکل

صرف نظر از استعدادها یا محیط کاری فعلی شما، اگر اجازه دهید افکار منفی وجود داشته باشند، همیشه دلایلی برای وجود خواهد داشت. وقتی شروع به احساس منفی کردید، فقط به خاطر بیاورید که چرا آنجا هستید. روی اینکه به کجا می روید و چرا برای شما مهم است تمرکز کنید. این واقعاً در مورد هدف نهایی است، نه قسمت های ناخوشایند فرآیند. – دونالد هتر ، شرکت دونالد هتر

شورای مربیان فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مربیان پیشرو در مشاغل و مشاغل است. آیا واجد شرایط هستم؟


10.به روی مشکل ریشهای ضربه بزنید

بیشتر افکار منفی از مشکلی سرچشمه می گیرد که در ظاهر به وضوح دیده نمی شود. من آن را "مشکل ریشه" می نامم. این الگوهای فکری منفی گاهی از همان ابتدا در ما ریشه دوانده و بخشی از برنامه نویسی ما شده است. برای غلبه بر این الگوهای فکری منفی، باید دلیل عمیق تری را که چرا این الگوها همچنان ظاهر می شوند را شناسایی کنید. در آن صورت و تنها در این صورت قادر خواهید بود به موضوع رسیدگی کنید.

11. آگاهانه انتخاب کنید

شما نمی توانید از شر الگوهای افکار منفی خلاص شوید مگر اینکه بتوانید آنها را آشکار کنید. افکار منفی خود را بشناسید و بدانید که چگونه آن را تحریک می کند. فقط با آن خودآگاهی می توانید شروع به شناسایی زمان وقوع آن کنید و انتخابی برای تغییر دیدگاه خود در لحظه داشته باشید.

نتیجه

 باید اصول زندگی، تفکر و دوباره بودن را یاد بگیریم .  روش‌های فکر کردن سالم‌تر، شادتر و مهربان‌تر را یاد بگیریم . با کار آگاهانه و تغییر دادن افکار، رفتارها و احساسات، دنیای خود را متحول کنیم  که به نوبه خود مغز فیزیکی و حالت پیش فرض عملکرد آن را تغییر داد.

امروز، من یک سبک زندگی سالم برای مغز را دنبال می‌کنم که شامل  تمرین‌های بهداشت روانی  روزانه برای حفظ تعادل و شادی‌ای است که پیدا کرده‌ام. من با ذهنم دوست شده‌ام و حتی یاد گرفته‌ام که به جای مخالفت، برای خودم کار کنم. تفاوت در زندگی من شگفت انگیز بوده است. من اینجوری خیلی بهتر دوست دارم

شما می توانید آن را انجام دهید.

برای اینکه ذهن خود را تحت تأثیر قرار ندهد، باید افکار منفی خودکاری را که در سرتان بازی می کنند تغییر دهید. در ابتدا، این شبیه تلاش برای شنا در بالادست است، اما با پشتکار و زمان، می توان این کار را انجام داد.


برچسب ها

مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود