برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
دانش آموز موفق .jpg

چگونه یک دانش آموز موفق داشته باشیم

مطالعه خود را در اولیت قرار دهید، وقت شناسی ، صادقانه کار کردن ،تمرکز داشتن ،...اگر دوست دارید بیشتر بدانید در این پست با ما همراه باشید

چگونه یک دانش آموز موفق باشیم

دانش‌آموزان موفق می‌دانند چگونه در مواقعی که اهمیت دارد، روی درس‌های خود تمرکز کنند و در صورت نیاز به استراحت نیز بپردازند. آنها می توانند زمان خود را عاقلانه مدیریت کنند، به برنامه های مطالعه معنی دار پایبند باشند و از زمان خود در کلاس درس نهایت استفاده را ببرند. در این فرآیند، دانش‌آموزان موفق نیز می‌دانند که چگونه اوقات خوبی داشته باشند و به همان اندازه که از گرفتن نمرات عالی لذت می‌برند، به کسب دانش نیز علاقه دارند.

پرورش ویژگی های یک دانش آموز موفق

1//مطالعه خود را در اولویت قرار دهید.

1/دانش‌آموزان موفق می‌دانند چگونه موفق شوند، زیرا تحصیلات خود را اولویت اصلی خود قرار داده‌اند.

2/ اگرچه مهم است که برای دوستان، خانواده، فعالیت های فوق برنامه و حتی برخی اوقات استراحت انفرادی وقت بگذارید، هرگز نباید از زمانی که برای مطالعه صرف می کنید غافل شوید. اگر امتحان مهمی در پیش دارید و احساس آمادگی نمی کنید، احتمالاً باید دو روز قبل از آن جشن بزرگ را رها کنید. اگر واقعاً از زبان انگلیسی خود عقب مانده اید، ممکن است لازم باشد فعلاً آن قسمت جدید برنامه  مورد علاقه را نادیده بگیرید. این بدان معنا نیست که شما هرگز نمی توانید کارهایی را که می خواهید انجام دهید، اما باید تشخیص دهید که زمانی که مطالعه باید در بالای لیست شما باشد.

3/گفته می شود، شما نمی توانید همه چیز را در دنیا نادیده بگیرید فقط برای اینکه بتوانید مطالعه کنید. اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده دچار بحران است، نمی‌توانید او را صرفاً برای مطالعه کنار بگذارید.

2//وقت شناس باشید.

4/ عادت قضاوت در مورد زمان را در خود ایجاد کنید و یاد بگیرید که چگونه به موقع به جایی که نیاز دارید برسید. در واقع، باید برنامه‌ریزی کنید که در هر جایی که می‌روید کمی زود تر باشید تا زمانی داشته باشید که در موقعیت قرار بگیرید،

5/متمرکز شوید و وقتی به آنجا رسیدید آماده یادگیری باشید. چه باید در آزمون شرکت کنید یا یک تاریخ مطالعه با یک دوست داشته باشید، اگر می خواهید دانش آموز موفقی باشید، مهم است که به موقع حضور داشته باشید.

3//صادقانه کار کن

این بدان معنی است که شما باید کار خود را انجام دهید، از کپی برداری خودداری کنید و به هر قیمتی از تقلب اجتناب کنید. تقلب شما را به جایی نمی رساند و چیزی که ممکن است یک روز میانبر به نظر برسد می تواند در واقع روز بعد شما را با مشکلات زیادی مواجه کند. تقلب در آزمون هرگز ارزشش را ندارد و بهتر است در امتحانی که آمادگی آن را ندارید به خوبی انجام ندهید تا اینکه در حال تقلب گرفتار شوید. حتی اگر گرفتار نشدید، تقلب باعث می‌شود فکر کنید که در مورد زندگی و مطالعه، راه‌های میانبر را انتخاب کنید، و می‌تواند منجر به برخی عادت‌های بد شود.
تحت فشار همسالان هم قرار نگیرید. در برخی مدارس، تقلب یک امر عادی محسوب می‌شود، و به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از بچه‌ها این کار را انجام می‌دهند که شما نیز ممکن است به آن بپیوندید.


4//متمرکز بمان.


6/ دانش‌آموزان موفق روی کار در دست تمرکز می‌مانند. اگر مجبورید یک فصل از کتاب تاریخ خود را به مدت یک ساعت مطالعه کنید، به جای اینکه اجازه دهید ذهنتان سرگردان شود، باید متعهد به انجام این کار باشید. اگر نیاز به استراحت دارید، یک استراحت کوتاه 10 دقیقه ای داشته باشید، اما اجازه ندهید که تنها با 10 دقیقه مطالعه به یک ساعت استراحت طولانی تبدیل شود. شما در واقع می توانید ذهن خود را طوری آموزش دهید که برای مدت زمان طولانی و طولانی تری تمرکز کند، بنابراین حتی اگر احساس می کنید نمی توانید بیش از 15 دقیقه مستقیم تمرکز کنید، فقط روی 20 دقیقه تمرکز کنید و سپس تا 30 دقیقه تمرکز کنید. و غیره


7/گفته می‌شود، اکثر مردم واقعاً نباید بیش از 60 یا 90 دقیقه تمرکز کنند یا یک کار را انجام دهند. استراحت 10 تا 15 دقیقه ای بین این زمان ها می تواند به شما کمک کند انرژی خود را بازسازی کنید و متعهد به تمرکز مجدد شوید.

5//خودت را با هیچ کس مقایسه نکن

8/ دانش‌آموزان موفق با شرایط خود موفق می‌شوند. آنها اهمیتی نمی دهند که برادر، همسایه یا شریک آزمایشگاهشان در مدرسه چه می کند، زیرا می دانند که در نهایت، تنها چیزی که اهمیت دارد موفقیت خودشان است. اگر بیش از حد در کارهایی که دیگران انجام می دهند گرفتار شوید، مطمئناً از خودتان ناامید خواهید شد یا آنقدر رقابتی خواهید شد که ذهن شما مسموم می شود. یاد بگیرید که دیگران را کنار بگذارید و روی انجام بهترین کاری که می توانید انجام دهید تمرکز کنید.
خودت را با کسی مقایسه نکن با این کار به خودت توهین میکنی

6//روی پیشرفت تدریجی کار کنید

9/اگر می‌خواهید دانش‌آموز موفقی باشید، پس نباید هدفتان این باشد که از میانگین «14» به «20»بروید. در عوض، باید روی «16» و سپس «17» و غیره کار کنید تا پیشرفت شما قابل مدیریت باشد و ناامید نشوید. دانش‌آموزان موفق می‌دانند که بهبود با جهش و محدودیت‌ها و تمرکز بر جزئیات به جای پرش به سمت محصول نهایی، دشوار است. اگر می خواهید دانش آموز موفقی باشید، پس باید با پیشرفت کم کم مشکلی نداشته باشید.

7//در مورد مواد هیجان زده شوید

10/دانش‌آموزان موفق فقط ماشین‌هایی نیستند که برای گرفتن «20» بدون توجه به هر چیزی کار می‌کنند. آنها در واقع به مطالبی که مطالعه می کنند اهمیت می دهند و به آن علاقه مند هستند و اشتیاق آنها به دانش به آنها کمک می کند تا پیشرفت کنند. البته، شما نمی توانید در مورد هر چیز کوچکی که یاد می گیرید هیجان زده شوید، از فتوسنتز گرفته تا معادلات خطی، اما می توانید سعی کنید در هر کلاس چیزی را پیدا کنید که به آن اهمیت می دهید.

11/این شما را متمرکز نگه می دارد و یادگیری را برای شما سرگرم کننده تر می کند.
اگر واقعاً چیزی را در کلاس پیدا کردید که به آن علاقه دارید، باید در خارج از خانه مطالعه کنید تا بیشتر در مورد آن موضوع هیجان زده شوید. برای مثال، اگر عاشق خواندن «هری پاتر» در کلاس بودید، سعی کنید برخی از آثار دیگر جی .کی. رولینگ را نیز خودتان بخوانید.

موفقیت درکلاس درس

1**توجه کنید.

اگر می خواهید دانش آموز موفقی باشید، توجه در کلاس برای موفقیت شما بسیار مهم است. در حالی که مجبور نیستید تک تک موضوعاتی را که برایتان پیش می آید دوست داشته باشید، باید به اندازه کافی انگیزه داشته باشید که به صحبت های معلمان خود گوش دهید، از ارسال پیامک به دوستان خود اجتناب کنید، و به اندازه کافی متمرکز باشید که واقعاً آنچه را که معلم به شما می گوید بشنوید. بتواند مهم ترین جنبه های هر درس را درک کند.
برای توجه، مهم است که مراقب معلم باشید.
اگر در مورد چیزی گیج شده‌اید، می‌توانید سریعاً توضیح بخواهید. اگر درس ادامه پیدا کند و احساس کنید که بیشتر و بیشتر گم شده اید، توجه کردن به آن سخت خواهد بود.

2**یادداشت بردارید .

یادداشت برداری نیز برای موفقیت شما به عنوان یک دانش آموز بسیار مهم است. یادداشت برداری نه تنها به شما کمک می کند که بعداً مطالعه کنید، بلکه انجام این کار شما را در کلاس درس درگیر می کند و به شما کمک می کند مطالب را یاد بگیرید زیرا باید آن را با کلمات خود یادداشت کنید.
برخی از افراد حتی از هایلایترها یا خودکارهای مختلفی برای سازماندهی یادداشت های خود استفاده می کنند تا در جذب مطالب به آنها کمک کند. یادداشت برداری باعث می شود در کلاس احساس مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشید و به شما کمک می کند به صحبت های معلمان خود گوش دهید.

3**سوالات خود را بپرسید.

اگر واقعاً می‌خواهید در کلاس درس موفق شوید، مهم است که در زمان مناسب از معلمان خود سؤال کنید تا درک قوی‌تری از مطالب به دست آورید. شما نباید درس ها را قطع کنید، اما اگر واقعاً سؤالاتی دارید باید سؤال کنید تا دچار سردرگمی نشوید و برای امتحانات خود آماده شوید. پرسیدن سوال همچنین شما را در بحث فعال نگه می دارد و به شما کمک می کند مطالب را نیز یاد بگیرید.

در پایان هر کلاس، می‌توانید یادداشت‌های خود را مرور کنید و سؤالاتی را آماده کنید تا در صورت نامشخص بودن، دفعه بعد بپرسید. برخی از معلمان از شما می خواهند که تا پایان سخنرانی منتظر بمانید تا سوال بپرسید. اگر معلم شما اینطور است، به آن احترام بگذارید.

4**مشارکت کردن.

اگر می خواهید به عنوان یک دانش آموز موفق شوید، شرکت در کلاس برای شما مهم است. شما نه تنها باید در صورت داشتن سؤالات بپرسید، بلکه باید به سؤالات معلم خود نیز پاسخ دهید، در فعالیت های گروهی عضو فعال باشید، در حین کلاس داوطلبانه به معلم خود کمک کنید و مطمئن شوید که تا حد امکان در کلاس درس فعال باشید. واقعاً می تواند بیشترین بهره را از تجربه یادگیری داشته باشد. شرکت کردن همچنین به شما کمک می کند تا رابطه خوبی با معلمان خود ایجاد کنید، که در کلاس درس نیز به شما کمک خواهد کرد.
لازم نیست بعد از هر سوالی دستتان را بالا ببرید، اما وقتی حرفی برای گفتن دارید باید سعی کنید صحبت کنید.
اصل 3-3-3 را به خاطر بسپارید. در هر کلاس حداقل به 3 سوال پاسخ دهید. این ممکن است نمرات مشارکت شما را افزایش دهد.
مشارکت در کار گروهی نیز مهم است. دانش آموزان موفق به تنهایی و با دیگران به خوبی کار می کنند.

5**از حواس پرتی در کلاس درس بپرهیزید.

اگر می خواهید از تجربه یادگیری خود نهایت استفاده را ببرید، باید سعی کنید تا جایی که می توانید تمرکز کنید. از نشستن در کنار دوستان یا دانش آموزان پرحرف خود بپرهیزید و غذا، مجلات، تلفن یا هر چیز دیگری که شما را از تحصیل باز می دارد را کنار بگذارید. می‌توانید با صحبت کردن با دوستانتان، خواندن مجلات یا انجام هر کار دیگری که بعداً برای سرگرمی انجام می‌دهید، به خودتان پاداش دهید، اما نمی‌توانید اجازه دهید این کار مانع عادات مطالعه‌تان شود.
اگر دیگر دانش‌آموزان به راحتی حواس‌شان را پرت می‌کنند یا احساس می‌کنید که ممکن است فقط با آنها صحبت کنید زیرا از موضوع فعلی خسته شده‌اید، از معلم بپرسید که آیا می‌توانید صندلی‌ها را جابه‌جا کنید. اگر نه، تمام تلاش خود را بکنید که حواس پرتی را نادیده بگیرید و اگر ادامه دادند، مودبانه از آنها بخواهید که دست از کار بکشند.
سعی کنید وقتی در کلاس دیگری نشسته اید به یک کلاس فکر نکنید. در اتاقی که در آن هستید حضور داشته باشید و وقتی به آنجا رسیدید نگران کلاس بعدی باشید.

 

6**با معلمان خود روابط مثبت ایجاد کنید.

راه دیگر برای موفقیت واقعی در کلاس، ایجاد ارتباط قوی با معلمان است. در حالی که نمی خواهید با آنها دوست شوید یا سعی کنید با آنها دوست شوید، ایجاد یک رابطه قوی با معلمانتان می تواند در مواقعی که نیاز به کمک اضافی از آنها دارید به شما کمک کند و همچنین می تواند باعث شود علاقه بیشتری به مطالب پیدا کنید. سعی کنید به موقع در کلاس حاضر شوید و از قوانین معلم خود پیروی کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از مطالعه خود ببرید.
اگر با معلمان خود خوب هستید، نگران  فکرمردم نباشید . شما فقط تلاش می کنید تا دانش آموز بهتری باشید.
اگر معلمان شما را بیشتر دوست داشته باشند، تمایل بیشتری برای کمک به شما و پاسخگویی به سوالات شما خواهند داشت و اگر چیزی پیش بیاید درک بیشتری خواهند داشت.

7**اگر می توانید نزدیک معلم بنشینید.

اگر در کلاسی هستید که می توانید صندلی های خود را انتخاب کنید، پس باید به این فکر کنید که جلوی اتاق، نزدیک معلم بنشینید. این به شما کمک می‌کند تمرکز کنید، زیرا وقتی معلم آنجاست، حواس‌پرتی کردن یا انجام کاری غیر از توجه کردن سخت‌تر خواهد بود. همچنین به شما کمک می‌کند پیوند قوی‌تری با معلم خود ایجاد کنید، به خصوص اگر در یک سالن سخنرانی بزرگ هستید، زیرا معلمان تمایل دارند بیشتر با افرادی که در جلو نشسته‌اند درگیر شوند.

نگران نباشید مردم فکر می کنند شما یک نزدیک بین  هستید. شما فقط بهترین کار را برای جذب موادی که باید بدانید انجام می دهید.

8**از اعتبار اضافی استفاده کنید!

در صورت امکان از فرصت برای کسب اعتبار اضافی استفاده کنید. بسیاری از مدارس، به خصوص با افزایش سن، اعتبار اضافی زیادی ارائه نمی دهند، بنابراین هر زمان که ممکن است آن را بگیرید.

موفقیت در هنگام مطالعه

(1)برای هر جلسه مطالعه یک برنامه بازی ایجاد کنید.

یکی از راه های موفقیت در هنگام مطالعه این است که قبل از هر جلسه مطالعه یک برنامه بازی محکم داشته باشیداین اطمینان حاصل می کند که شما متمرکز هستید، به اهداف خود می رسید و جلسات شما سازنده هستند. مطالعه خود را در بخش‌های 15 یا 30 دقیقه‌ای متوقف کنید و فهرستی از کارهایی که در هر دوره زمانی انجام خواهید داد، بنویسید، چه در حال مطالعه فلش کارت‌ها، مرور یادداشت‌های خود یا شرکت در آزمون‌های تمرینی باشید. این کار شما را از احساس غرق شدن یا بی انگیزگی دور می کند. 
داشتن فهرستی که می توانید آن را بررسی کنید، انگیزه بیشتری در شما ایجاد می کند. با بررسی هر مورد از فهرست خود، احساس موفقیت و تمرکز خواهید داشت.

(2)جلسات مطالعه خود را در برنامه خود قرار دهید

یکی دیگر از روش های مهم برای موفقیت در تحصیل این است که مطمئن شوید که یک برنامه ریز دارید و از قبل زمان مطالعه را مسدود می کنید. باید مطمئن شوید که برای مطالعه بیشتر روزهای هفته و حتی آخر هفته ها، زمانی که لازم است، وقت بگذارید. اگرچه نمی‌خواهید بیش از حدی که می‌جوید، گاز بگیرید، اما می‌خواهید تقویم خود را با رویدادهای اجتماعی و فعالیت‌های فوق‌درسی پر نکنید و زمانی برای مطالعه نداشته باشید.
اگر زمان مطالعه را محدود کنید، در آن زمان به برنامه ریزی رویدادهای اجتماعی نخواهید رسید که شما را از مطالعه باز می دارد. ممکن است حتی متوجه نشوید که تقویم اجتماعی شما رزرو شده است تا زمانی که سعی نکنید برای مطالعه خود وقت بگذارید.
حتی می توانید یک برنامه ماهانه تنظیم کنید تا مطمئن شوید که مطالب خود را هفته به هفته امتحان می کنید، به خصوص اگر مجبور هستید برای یک امتحان بزرگ مرور کنید.

(3)روش مطالعه ای را پیدا کنید که مناسب سبک یادگیری شما باشد. 

انواع مختلفی از یادگیرندگان وجود دارد، و هر نوع یادگیری، مانند استفاده از فلش کارت یا یادداشت برداری کامل، برای هر نوع یادگیرنده ای بهترین نیست. مهم است که از سبک یادگیری خود آگاه باشید تا بتوانید به بهترین شکل مطالعه خود را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید. بسیاری از افراد در واقع ترکیبی از زبان آموزان مختلف هستند، بنابراین چندین سبک ممکن است برای شما جذاب باشد. در اینجا برخی از

رایج ترین سبک های یادگیری و نکاتی برای مطالعه آورده شده است: 
یادگیرندگان بصری اگر شما یک یادگیرنده بصری هستید، با استفاده از تصاویر، تصاویر و درک فضایی یاد می گیرید. نمودارها، نمودارها و یادداشت های رنگی ممکن است بهترین کار را برای شما داشته باشند. هنگامی که یادداشت برداری می کنید، نمودارهای جریان یا حتی برخی از نقاشی های مرتبط ممکن است موثرتر از بلوک های بزرگ کلمات باشند.
فراگیران شنیداری این نوع یادگیرندگان با گوش دادن به بهترین شکل یاد می گیرند. سعی کنید سخنرانی های خود را ضبط کنید و آنها را تکرار کنید، یا واقعاً به سخنان معلم خود توجه کنید و بعداً یادداشت برداری کنید. همچنین می توانید یادداشت های خود یا مطالب درسی را برای خود تکرار کنید یا با متخصصان صحبت کنید یا در بحث گروهی شرکت کنید تا مطالعه موثرتری داشته باشید.
یادگیرندگان فیزیکی یا حرکتی. این یادگیرندگان زمانی که از بدن، دست و حواس لامسه خود استفاده می کنند، بهتر یاد می گیرند. می توانید با ردیابی کلمات برای تقویت موضوع، یادداشت ها با راه رفتن، یا با استفاده از هر فعالیتی که باعث می شود در حین یادگیری حرکت کنید یا چیزهایی را لمس کنید، یاد بگیرید.

 (4)استراحت کنید ممکن است تعجب کنید

اگر متوجه شوید که استراحت ممکن است کلید موفقیت شما باشد. هیچ کس نمی تواند هشت ساعت متوالی درس بخواند، حتی آن فردی که رانندگی فوق العاده ای دارد یا یک IV قهوه به طور پیوسته در رگ هایش پمپاژ می کند. در واقع، وقفه ها برای مطالعه موفق بسیار مهم هستند، زیرا به ذهن شما اجازه استراحت می دهند تا بتوانید با انگیزه و انرژی به مطالعه خود بازگردید. برنامه ریزی کنید که هر 60 یا 90 دقیقه یک بار استراحت کنید و کاری انجام دهید که به شما امکان می دهد به چشمان خود استراحت دهید، مقداری تغذیه داشته باشید یا هوای تازه دریافت کنید. 
استراحت کردن کمک می کند تا داده هایی را که به خاطر آورده اید به قطعات تقسیم کنید.
می توانید در طول استراحت خود کارهای زیر را انجام دهید: 

  1. گوش دادن به موسیقی.
  2. کتاب خواندن.
  3. چرت زدن
  4. دوش گرفتن.
  5. بازی های ویدیویی انجام دهید.
  6. در شبکه های اجتماعی گشت و گذار کنید.

دانش آموزان موفق می دانند چه زمانی نیاز به استراحت دارند. آنها می توانند احساس کنند که چه زمانی خسته می شوند یا زمانی که مطالعه دیگر سازنده نیست. فکر نکنید که استراحت کردن برای شما تنبل است و به یاد داشته باشید که این واقعا بهترین کاری است که می توانید برای مطالعه خود انجام دهید.

(5)از حواس پرتی خودداری کنید.

اگر می‌خواهید تا حد امکان با موفقیت مطالعه کنید، باید بتوانید هنگام آماده شدن برای مطالعه از حواس پرتی جلوگیری کنید. این می تواند به معنای اجتناب از مطالعه با یک دوست غیرمولد، خاموش کردن تلفن یا اطمینان از اینکه از اینترنت فقط برای کمک به مطالعه استفاده می کنید، نه برای بررسی شایعات افراد مشهورتان باشد. اگرچه اجتناب از حواس‌پرتی‌ها به‌طور کامل غیرممکن است، اما می‌توانید حتی قبل از اینکه بنشینید و برای مطالعه بنشینید، تلاش کنید تا آنها را به حداقل برسانید، که به شما کمک می‌کند تمرکز کنید و از مسیر خارج نشوید.
حتی اگر برای مطالعه نیازی به اینترنت ندارید، می توانید اینترنت خود را غیرفعال کنید تا حواس خود را پرت نکنید. اگر واقعاً به تلفن خود نیاز ندارید، می توانید آن را نیز خاموش کنید.
اگر چیزی شما را نگران می کند، زمانی را به کشف آن اختصاص دهید و اگر می توانید به مطالعه خود بازگردید. اگر تمام روز احساس ناراحتی می کنید، نمی توانید کار خود را انجام دهید.

(6)بهترین محیط مطالعه را انتخاب کنید.

محیط مطالعه شما می تواند برای موفقیت شما به عنوان یک دانش آموز بسیار مهم باشد. با این حال، هر کس متفاوت است. برخی از افراد دوست دارند در اتاق خواب خود با سکوت مطلق درس بخوانند. دیگران دوست دارند روی یک پتو در فضای باز مطالعه کنند و موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنند. برخی افراد دوست دارند روی تخت خود مطالعه کنند. برخی از افراد دوست دارند در کتابخانه یا کافی شاپ مطالعه کنند، جایی که افراد دیگری در اطرافشان هستند که همین کار را انجام می دهند. محیط های مختلف مطالعه را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است. 
اگر کار در یک کافی شاپ با صدای بلند اخیراً خوب پیش نمی رود، سعی کنید در خلوت اتاق خود یا حتی در پارکی مطالعه کنید که در آن احساس تنهایی کنید.


(7)از منابع خود استفاده کنید.


راه دیگر برای استفاده حداکثری از جلسات مطالعه این است که مطمئن شوید از منابعی که در دسترس شماست استفاده می کنید. با معلمان، کتابداران و دوستان آگاه خود صحبت کنید تا در مورد مطالبی که درک نمی کنید کمک بگیرید. از کتابخانه و منابع آنلاین خود برای تکمیل مطالعات خود استفاده کنید. مشکلات اضافی در پشت کتاب درسی خود را بررسی کنید تا درک عمیق تری از مطالب پیدا کنید. کاری را که باید انجام دهید انجام دهید تا از تمام منابع خود برای موفقیت استفاده کنید.
دانش آموزان موفق نیز خلاق هستند. وقتی نمی توانند تمام پاسخ های مورد نیاز خود را از یک کتاب درسی دریافت کنند، به دنبال افراد، مکان ها یا سایت های آنلاین دیگری می گردند که می توانند به آنها کمک کنند.

(8)یک دوست مطالعه یا گروه مطالعه بگیرید.

برخی از افراد زمانی که یک دوست مطالعه یا یک گروه مطالعه دارند در مدرسه حتی بهتر عمل می کنند. کار با افراد دیگر می تواند به شما کمک کند که انگیزه داشته باشید و در تلاش های مطالعه خود چندان تنها نیستید. شما همچنین می توانید از افراد دیگر بیاموزید، و حتی می توانید با آموزش آنچه می دانید به دیگران بیاموزید. اگرچه کار با یک شریک یا یک گروه برای همه کار نمی کند، اما باید تلاش کنید تا از مطالعات خود نهایت استفاده را ببرید. 
همه یادگیرنده اجتماعی نیستند. می توانید آب را با مطالعه با یک دوست و سپس دعوت از دانش آموزان بیشتری برای پیوستن به آن آزمایش کنید.
مطمئن شوید که گروه مطالعه شما هدایت و سازماندهی شده است، تا در نهایت زیاد از موضوع خارج نشوید. اگر احساس می‌کنید گروه در حال خارج شدن از موضوع است، از گفتن چیزی نترسید.

(9)به یاد داشته باشید که لذت ببرید.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که سرگرمی در کنار یک دانش آموز موفق است، اما در واقع می تواند کلید موفقیت های شما باشد. همانطور که استراحت در طول یک جلسه مطالعه می تواند به شما کمک کند بیشتر روی مطالعه خود تمرکز کنید، استراحت کامل از مطالعه برای انجام یوگا، معاشرت با دوستان خود، تماشای فیلم به تنهایی یا صرفاً برای استراحت می تواند به شما کمک کند انرژی خود را دوباره به دست آورید. واقعاً باید در مدرسه موفق شوم.
تفریح ​​شما را از دانش آموزی موفق باز نمی دارد. در واقع، وقت گذاشتن برای تفریح ​​به شما این امکان را می دهد که در زمان مناسب بهتر مطالعه کنید.
وقت گذاشتن برای دوستی‌هایتان به شما این امکان را می‌دهد تا کمی بیشتر در مورد گرفتن نمره ناقص استراحت کنید. اگر مطالعه شما تنها مورد علاقه شما باشد، فشار زیادی به خود وارد خواهید کرد.

چند پرسش وپاسخ

1.چند ساعت مطالعه کنم؟

2.شما می توانید پاسخ بدهید ؟چگونه می توانم دانش آموز با انگیزه تری باشم؟

3.به غیر از کلاس هایتان، چه چیزی را دوست دارید؟ 

پاسخ کارشناس
به غیر از کلاس هایتان، چه چیزی را دوست دارید؟ به چیزی که به آن علاقه دارید فکر کنید. این پاسخ را بگیرید و سعی کنید ببینید کلاس های شما چگونه به آن مرتبط است. به عنوان مثال، فرض کنید شما عاشق تاریخ هستید اما ریاضی را دوست ندارید. از نظر تاریخ، فکر می‌کنید اگر انسان‌ها هرگز ریاضی را نمی‌فهمیدند، کجا خواهند بود؟ سعی کنید آنچه را که دوست دارید در همه سوژه های خود به این شکل بپیچید.

4.چگونه می توانم مفاهیم دشوار را به عنوان یک دانش آموز درک کنم؟

پاسخ کارشناس
سعی کنید آن را به مراحل تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر در حال مطالعه یک مسئله فیزیک هستید، مسئله را به بخش تقسیم کنید. اکثر مردم می توانند چیزی را از نظر عقلانی درک کنند، اگر به یک فرآیند مرحله ای تقسیم شود که می توانید هر بار دنبال کنید.

5.آیا درس خواندندر صبح احتمالاً موفقیت آمیز است؟

پاسخ کارشناس

درس خواندن در صبح بهترین کار است، زیرا به تازگی از یک استراحت طولانی بیدار شده اید و احتمالاً احساس انرژی و شادابی می کنید. این به شما کمک می کند تا توجه بیشتری داشته باشید و با وضوح بیشتری روی مطالعه خود تمرکز کنید. با این حال، همه افراد صبحگاهی نیستند و زمان مورد علاقه شما برای مطالعه می تواند با افزایش سن متفاوت باشد – شما باید در طول زندگی خودتان این کار را انجام دهید.


مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود