برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
مشاغل-خانگی-موفق.jpg

کسب وکارهای خانوادگی موفق

کسب و کارهای خانگی به عنوان شیوه ای ضروری و مهم برای ایجاد شغل و امرار معاش در سراسر جهان محسوب می گردندکه اداره مشاغل کوچک به تنهایی دشوار است. راه اندازی یک تجارت خانوادگی می تواند حتی دشوارتر از سایر مشاغل دیگر باشد. زیرا پیدا کردن مرز دقیق بین انجام کارها و مسیولیت های اجتماعی فرد و نیز ناراحت نکردن اعضای خانواده دشوار است در این مقاله ،همه جوانب این نوع مشاغل را بررسی و چندین کسب وکار خانگی موفق را معرفی میکنیم.

مشاغل خانگی گونه ای از اشتغال و کسب کارهای خانگی محسوب میشود که امروزه این مشاغل خانگی به عنوان راه حلی جدی و مهم برای امرار معاش و درآمد در سراسر جهان محسوب می گردد. قابلیت انجام این نوع کسب و کار در «خانه» سبب ایجاد مزایای بسیاری برای موسسین و شاغلان آن ها می شود، که از جمله آن می توان به برقراری توازن میان مسئولیت خانوادگی بانوان و شغل آنان و نیز کم شدن هزینه های مربوط به خرید یا رهن و یا اجاره مکان و ایاب و ذهاب، استفاده از سایر اعضای خانواده به عنوان نیروی کار و ایجاد زمینه های کار فامیلی، امکان منتقل کردن تجربه ها به شیوه آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین افراد خانواده و... اشاره نمود.

چگونه یک کسب و کار موفق خانوادگی را ایجاد کنیم ...

 هرآنچه را که برای شروع نیاز دارید یاد بگیرید و یک شرکت تجاری موفق را اداره کنیددر اینجا به آن اشاره شده است.  

 تجارت خانوادگی: موفقیت ها و موانع ، ارزش مشاغل خانوادگی و همچنین چالش هایی را که آنها با آن روبرو هستند نشان می دهد. 

مشاغل خانوادگی هر شرکتی است که متعلق به دو یا چند نفر از اعضای خانواده است و کنترل یا مالکیت اکثریت آن بر عهده خانواده است. اندازه این شرکت ها طیف وسیعی را شامل می شود ، از مغازه های مادر وپدر گرفته تا شرکت های بزرگ..

خانواده ها قطعاً در دنیای کسب و کارهای کوچک نشان خود را می دهند. از 28.8 میلیون مشاغل کوچک در ایالات متحده ، 19 درصد متعلق به یک خانواده است. بیش از یک میلیون مشاغل کوچک متعلق به خانواده توسط تیم های زن و شوهر اداره می شود.

منظور از مشاغل خانوادگی تجارت است.
این شرکت ها در خط مقدم اقتصاد ملی قرار دارند. آنها 60 درصد نیروی کار آمریکایی را استخدام می کنند و مسئول ایجاد 78 درصد از کل مشاغل جدید هستند. علاوه بر این ، آنها 64 درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) را تولید می کنند. 

اما شرکت های خانوادگی برای انتقال به نسل بعدی با چالش هایی روبرو شده اند.
هر خانواده ای سختی های خود را دارد-مثل اینکه چه کسی در تعطیلات بعدی کنار

پدر بزرگ نشسته است. اما وقتی تجارت را با خانواده ترکیب می کنید ، این چالش ها حتی پیچیده تر می شوند. 

تنها 30 درصد از شرکت های خانوادگی با موفقیت مالکیت را از نسل اول به نسل دوم و 12 درصد از نسل دوم به نسل سوم انتقال می دهند. تنها 13 درصد از مشاغل خانوادگی بیش از 60 سال در خانواده باقی می مانند. 

یکی از عوامل موثر بر انتقال نسلی می تواند برنامه ریزی باشد. تقریباً نیمی - 47 درصد - از صاحبان مشاغل خانوادگی که انتظار بازنشستگی در 5 سال آینده را دارند ، هنوز جانشین خود را مشخص نکرده اند. برنامه ریزی می تواند نقش کلیدی در انتقال یک کسب و کار به نسل های بعدی داشته باشد. کارشناسان توصیه می کنند یک برنامه جانشینی تا پنج سال - یا بیشتر - از قبل ایجاد شود تا استرس و انتقال مسالمت آمیز کاهش یابد .  

کدام بهترین شیوه ها منجر به انتقال موفق می شوند؟
آمارها نشان می دهد که مشاغل خانوادگی موفق از آن حمایت نمی کنند.  94 درصد از شرکت های متعلق به خانواده سالم با درآمد سالانه بالا توسط یک هیئت نظارت یا مشاوره کنترل می شوند . به همان اندازه مهم ، فقط 31 درصد از اعضای هیئت مدیره شامل خانواده بودند ، عددی که نشان می دهد چشم انداز "خارج" خانواده می تواند به حکمرانی خوب کمک کند.  

و این تخته ها با توجه به جذب مشاغل به نسل بعدی ساخته شده اند. بیش از 40 درصد از شرکت ها شامل اعضای خانواده کم تجربه در کمیته ها و هیئت مدیره بودند ، با هدف پرورش مهارت های مدیریتی و تجاری نسل جوان. این یک زمین آموزشی است که تجربه ارزشمندی را برای حرکت موفقیت آمیز مشاغل خانوادگی در آینده فراهم می کند. 

شرکتهای خانوادگی دارای مزیت بزرگ دیگری نسبت به شرکتهای غیر خانوادگی هستند: تقریبا سه چهارم (74 درصد) از مشاغل خانوادگی ارزشها و فرهنگ قوی تری را گزارش می کنند ، که می تواند به عنوان نقاط قوت در زمینه هایی مانند مراقبت از مشتری ، استخدام و حفظ کارکنان مورد استفاده قرار گیرد.  


مشاوران نمی توانند به شما بگویند چه کسی باید در هنگام شام در کنار پدر بزرگ بنشیند ، اما آنها می توانند با راهنمایی های مشاغل خانوادگی خود به شما کمک کنند تا پیچیدگی های دیگر را مرتب کنید. این که آیا شما نیاز به ایجاد یک برنامه جانشینی دارید یا درگیری داخلی را پیش می برید ، یک مشاور شما را با دیدی تازه و عینی راهنمایی می کند ، بنابراین می توانید یک کسب و کار قوی تر برای این نسل - و نسل بعدی ایجاد کنید. 

اداره یک کسب و کار به خودی خود به اندازه کافی پیچیده است. انداختن خانواده در ترکیب می تواند کار را پیچیده تر کند. بارهایی که با استخدام اعضای خانواده همراه است اجتناب ناپذیر است ، اما با برنامه ریزی مناسب و اطمینان از اینکه همه در یک صفحه هستند ، در کوتاه ترین زمان پاداش خود را خواهید گرفت. اطمینان حاصل کنید که محل کار مکانی هماهنگ برای حضور است و همه در مورد نقشهایی که قرار است ایفا کنند مشخص هستند. یک لغزش در هر یک از این مناطق ، و شما ممکن است در نهایت با یک فاجعه در دستان خود.

 ویژگیهای کسب و کار خانوادگی  

1. ارتباط کلیدی است

اولین قدم برای اجتناب از درگیری اطمینان از این است که همه در یک صفحه هستند و این تنها با ارتباط کافی و واضح محقق می شود. با فرض اینکه پیام شما در حال انتقال است ، دستور فاجعه است. انتظارات خود را دقیقاً بیان کنید و اطمینان حاصل کنید که همه دقیقاً آنچه از آنها انتظار می رود را درک کرده اند.

عدم برقراری ارتباط باعث شکست اکثر مشاغل خانوادگی می شود. هرگز چیزی را فرض نکنید و بین خود و اعضای خانواده خود اعتماد ایجاد کنید. اهداف کسب و کار را مشخص کنید و در هر کاری که انجام می دهید شفافیت را تمرین کنید. برای مشاهده پیشرفت پروژه ها ، تعیین نقاط ضعف برنامه های خود و حل اختلافات در صورت وجود ، به طور هفتگی جلساتی داشته باشید.

ارتباطات باز همچنین به این معنی است که اعضای خانواده شما قبل از اینکه به مشکل بزرگتری تبدیل شوند ، هر گونه نگرانی را مطرح می کنند.

2. شفاف سازی نقشها و مسئولیتها

تعریف واضح نقش ها و مسئولیت های هر فرد بسیار مهم است. هرچه بیشتر توضیح دهید که شرح شغل شامل چه مواردی است ، در این صورت شانس کمتری برای درگیری محل کار وجود دارد. استعدادها و مهارت های هر فرد را در نظر بگیرید و ببینید که در کجا بیشتر مناسب است. در مواردی که مسئولیت در زمینه خاصی وجود ندارد ، نقش ها را دو برابر کنید تا مطمئن شوید کار به پایان می رسد و شخص دوم همه چیز را دوباره بررسی می کند. داشتن یک ساختار تضمین می کند که همه چیز روان تر اجرا می شود.

اگر متوجه شدید که کسی وظیفه خود را انجام نمی دهد یا در نقش شخص دیگری دخالت می کند ، در اسرع وقت با او مشورت کنید و در مورد اینکه چرا احساس می کند باید از مسئولیت های خود خارج شود صحبت کنید.

3. قدردانی از ارزش مالکیت خانواده

مشارکت در یک مشاغل خانوادگی مزایای ارزشمندی را برای شما به ارمغان می آورد که در دنیای تجارت خارج از آن نمی توانید بیابید. یکی از این مزایا دسترسی به سرمایه در قالب اعضای خانواده است. نیازی به جستجوی کارمندان نیست (گرچه ممکن است مجبور باشید خلاءهای کسب و کار خود را پر کنید) و اعضای خانواده نیروی کم هزینه ای را برای شما فراهم می کنند.

ثانیاً ، وام های اضطراری به آسانی در دسترس هستند ، به شرطی که در اعتماد آنها به بازپرداخت آنها خیانت نکنید. همیشه اطمینان حاصل کنید که در مورد وام هایی که گرفته اید و مهلت های بازپرداخت شده ، کاغذی را دنبال کنید. اگر در مورد وام گرفتن از خانواده خود احساس ناراحتی می کنید ، با این وجود ، شرکت های خصوصی با سرمایه گذاری می توانند به شما در یافتن پول مورد نیاز خود مراجعه کنند.

ثالثاً ، نیازی به تهیه اسناد قانونی و ایجاد سیستم های حسابداری ویژه برای پیگیری همه چیز نیست. شما می توانید کسب و کار خود را آنطور که می خواهید اداره کنید به گونه ای که همه را راضی نگه دارد.

4. رسمی بودن

بله ، شما تجارت خود را در خانواده نگه می دارید ، اما این بدان معناست که شما باید همه چیز را حرفه ای و رسمی نگه دارید. قراردادها و موافقت نامه ها برای جنبه های خاصی از تجارت باید به صورت کتبی نگه داشته شود و توسط همه طرف های درگیر امضا شود. اختلافاتی که بعداً ظاهر می شوند را می توان به طور م effectivelyثرتری حل کرد تا اجازه ندهید به درگیری تبدیل شود. "او گفت ، او گفت" ، قرارداد شفاهی به چیزی تبدیل می شود که هیچ چیز را حل نمی کند. به همین دلیل همیشه ایده خوبی است که یک سند رسمی و مکتوب از هر پروژه و افراد درگیر در آن نگهداری شود. آنها در آینده در زمان و سردرد زیادی صرفه جویی می کنند.

5. تخصص خود را روی میز قرار دهید

ممکن است شما تجارت را اداره کنید ، اما این فرصتی برای شما نیست که بنشینید ، پای خود را بالا بیندازید و استراحت کنید. شما نیز درگیر هستید و باید وظیفه خود را انجام دهید ، در غیر این صورت بقیه اعضای خانواده/صاحبان مشاغل تصور می کنند که دارید از کار سخت آنها خسته می شوید. شما نباید مانند یک کلاه گیس بزرگ در دفتر فانتزی خود عمل کنید و تماشا کنید که بقیه در اطراف شما کار می کنند.

به اشتراک گذاشتن تخصص خود همچنین به معنی اجازه دادن به اعضای خانواده شما برای درخشش است. اگر کسی واقعا در حسابداری و ریاضیات مهارت دارد ، اجازه دهید کتابها را اداره کند و سعی نکند جز برای نظارت بر کار خود دخالت کند. بگذارید همه نقش خود را ایفا کنند تا احساس کنند در هدف کلی اداره یک تجارت موفق سهیم هستند.

6. با همه عادلانه رفتار کنید

شما قرار نیست با بازی در لیست علاقه مندی ها هیچ امتیاز براونی کسب کنید. رفتار منصفانه و برابر با همه تضمین می کند که شما بعداً مشاغل خود را به دست خواهید آورد. در موعد مقرر اعتبار بدهید و در بحث ها جانبداری نکنید. سعی کنید بی طرف بمانید تا به تصمیمات منصفانه و متعادل برسید.

از تعیین استانداردهای مختلف برای اعضای مختلف خانواده خودداری کنید. این شامل انتقاد ، حقوق و برنامه های کاری است.

برای سهولت ارزیابی مهارت های هر فرد ، یک سیستم شبکه ای و مبتنی بر درجه ایجاد کنید. نگاهی به شایستگی های فردی و دستاوردها بر اساس معیارهای تعیین شده. یا می توانید شخص ثالثی را استخدام کنید تا با این جنبه از کسب و کار شما کار کند. از آنجا که آنها خانواده نیستند ، به احتمال زیاد رویکردی خنثی نسبت به همه چیز دارند و هیچکس نمی تواند شما را متهم به بازی مورد علاقه خود کند.

7. دیدگاه های گسترده ای داشته باشید

کار با اعضای خانواده در تجارت گاهی اوقات منجر به رکود می شود. برای رفع این مشکل ، به مشاوران خارجی مراجعه کنید تا راهنمایی هایی را به شما ارائه دهند و همچنین ایده های خلاقانه ای را برای ادامه تجارت خود ارائه دهند. آن را خیانت به خانواده خود تلقی نکنید. گاهی اوقات شما فقط به یک منبع خارجی نیاز دارید تا بفهمید چه مشاغلی از دست رفته است. دریافت یک دیدگاه تازه از یک منبع خارجی به شما نشان می دهد که گرایش های مدرن چیست و چگونه آنها را با کسب و کار خود تطبیق دهید.

اگر مطمئن نیستید کجا بروید ، همیشه می توانید یک مشاور طرح کسب و کار استخدام کنید تا اطلاعات شما را بررسی کند. آنها می توانند نقاط ضعف و نقاط قوت شما را بیابند و به شما کمک می کنند تا گام بعدی برای سرپا نگه داشتن تجارت خود را دریابید. این که آیا شما تصمیم می گیرید که به تنهایی با آنها ملاقات کنید یا با دیگر بنیانگذاران مشاغل خود ، بستگی به نوع رابطه کاری موجود دارد. شما نمی خواهید آشپزهای زیادی آبگوشت را خراب کنند.

8. پویای خانواده باید خارج از خانه بماند

وقتی در خانه هستید همه چیز خوب است ، اما وقتی وارد مشاغل خانوادگی می شوید ، دیگر جایی برای نمایش وجود ندارد. تأکید بیش از حد بر جنبه "خانوادگی" کسب و کار باعث می شود آنچه مهم است را از دست بدهید. حفظ تعادل بین خانواده و مشاغل دشوار است ، تعاملی که بسیاری از مشاغل نمی توانند آن را جدا نگه دارند

روابط شخصی و حرفه ای باید ایجاد ، حفظ و جدا از هم نگه داشته شوند. هرگونه ناهماهنگی که در جنبه خانوادگی اتفاق می افتد نباید بر تصمیمات شما در مورد راه اندازی تجارت تأثیر بگذارد. به عنوان یک قاعده ، در مجالس خانوادگی ، هرگز نباید در مورد موضوعات مربوط به کار صحبت کنید. این امر را در محدوده ساعات کاری که می توان بحث ها را در محیط حرفه ای کنترل کرد ، حفظ کنید.

9. جانشینی را برنامه ریزی کنید

برنامه جانشینی را از همان ابتدا تدوین کنید تا در صورت وقوع بدترین اتفاق ، هیچ مشاجره ای در آینده وجود نداشته باشد. اگر خواهر و برادر و سایر اعضای خانواده گسترده درگیر باشند ، این برنامه خوبی است. آخرین چیزی که شما به آن احتیاج دارید این است که همه در مورد اینکه چه کسی قرار است به جای اداره کسب و کار ، مسئولیت را بر عهده بگیرد ، بحث کنند.

این برنامه باید به طور دقیق توضیح دهد که کسب و کار چه زمانی به چه کسی واگذار می شود و به چه ترتیب. برای سهولت کار برای کسانی که وظیفه شما را بر عهده می گیرند ، یک جدول زمانی تعیین کنید که چه زمانی مدیریت جدید باید آموزش ببیند و مسولیتهای کسب و کار همچنان چه نقشهایی را ایفا خواهند کرد.

تحقیقات اقتصادی در مورد مشاغل خانوادگی در سالهای اخیر آغاز شده است ، اما یافته ها چشمگیر هستند.  به طور کلی ، مشاغل خانوادگی موفق تر هستند. در سراسر جهان ، آنها عملکرد بهتری نسبت به مشاغل شرکتی دارند. به گفته گروه مشاوره بوستون ، آنها بیش از 30 درصد از کل شرکت های جهان را با فروش بیش از 1 میلیارد دلار به خود اختصاص داده اند. بد نیست ، اینطور است؟ اما چرا اینطور است؟

خانواده یک ساختار بسیار خاص است و یک تجارت خانوادگی حتی بیشتر. دقیقاً چه چیزی آن را با شرکت معمولی شما متمایز می کند؟ و چرا موفق تر است؟ بیایید دریابیم.

5 رازبرای آموختن ازمزرعه خانواده 

1. یک کسب و کار خانوادگی انعطاف پذیرتر است

به طور کلی ، آنها انعطاف پذیرتر و از نظر مالی ثبات بیشتری دارند ، به ویژه در مواقع بحران. چرا؟ از آنجا که تصمیمات تجاری مستقیماً بر خانواده آنها تأثیر می گذارد ، صاحبان تصمیمات پایدارتر و بلندمدت تری نسبت به مشاغل شرکتی می گیرند ، جایی که ممکن است گاهی اوقات این لباس ها قابل تعویض باشند.

جنبه منفی: در یک تجارت خانوادگی ، تجارت همیشه شخصی است. استفاده از ابزارهای  هوش تجاری حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا کمی فاصله بگیرید و از تصمیم گیری های احساسی جلوگیری کنید.

2. یک تجارت خانوادگی چابک تر است

مشاغل خانوادگی به طور کلی از نظر نوآوری بسیار چابک هستند: ایده های جدید را می توان در صبحانه مورد بحث قرار داد ، نمونه های اولیه در طول شام توسعه یافته اند. 

یک تجارت خانوادگی چابک تر است. 

ارتباط بین اعضای خانواده مستقیم و صادقانه است-نیازی به جلسات طولانی پروژه و مدیران وظایف خارج از کنترل نیست.

جنبه منفی: پروژه ها و نوآوری ممکن است به اخلال و بی نظمی منجر شود. حتی چابک ترین محیط ها نیز به کنترل و مدیریت پروژه هوشمند نیاز دارند .

3. یک تجارت خانوادگی کارآمدتر است

مسیرهای کوتاه تصمیم گیری به عنوان بزرگترین مشاغل متعلق به خانواده است و معمولاً مسئولیت ها کاملاً مشخص است. پدر از گاو مراقبت می کند ، مادر باغ و حساب ها را اداره می کند و بچه ها بخشی از تیم هستند. همه می دانند چه باید بکنند - و چگونه این کار را انجام دهند.

جنبه  منفی: تصمیم گیری سریع و مسئولیت های واضح همه عالی هستند-مگر اینکه ، البته ، درگیری شخصی وجود داشته باشد. ممکن است مامان دوست نداشته باشد وقتی پدر می خواهد به حساب ها رسیدگی کند. یک نوجوان بدقلق ممکن است برای یک کارگر بدخلق کار کند. تعیین وظایف و تعیین اهداف می تواند به حفظ مرز بین حرفه ای و شخصی کمک کند.

4- مشاغل خانوادگی یک کارفرمای عادل است

انصاف یک مسئله بزرگ در مشاغل خانوادگی است. مشاغل خانوادگی تقریباً عملی هستند: برخلاف برخی از مدیران اجرایی که وارد میدان می شوند ، مالک تک تک قسمتهای کسب و کار خود را با تجربه می شناسد. این منجر به احترام و اعتماد بیشتر می شود - و در نهایت ، کارکنان چیزی شبیه به خانواده می شوند. 

جنبه منفی: کارکنان ممکن است به سود خود به کسب و کار وفادار شوند. ردیابی زمان معاصر ابزار بسیار خوبی برای جلوگیری از اضافه کاری و فرسودگی بیش از حد است-به ویژه در فرهنگ تجاری مبتنی بر اعتماد.

5. یک کسب و کار خانوادگی کارکنان را از مهد کودک آموزش می دهد

آموزش کودکان در محل در مشاغل خانوادگی.

بزرگ شدن با خانواده ای که یک کسب و کار را اداره می کنند به معنی بزرگ شدن در این تجارت نیز هست. بازی در مغازه ، انجام تکالیف در پیتزا فروشی یا بازدید از کارخانه در روزهای شنبه: فقط با حضور در آنجا ، کودکان برای تجارت آموزش می بینند . بدون این که کسی واقعاً به آن توجه داشته باشد ، بچه ها یاد می گیرند چگونه کار را انجام دهند - و در نهایت ، تجارت را در دست می گیرند.

جنبه منفی: وقتی بچه ها کار را به دست می گیرند ، ممکن است بخواهند اوضاع را تغییر دهند - و گاهی اوقات ، والدین این را دوست ندارند. تضاد نسلی یک مشکل بسیار شایع برای مشاغل خانوادگی است . برنامه ریزی دورتر و اجرای گام به گام تغییرات می تواند به این امر کمک کند. و همچنین اجازه می دهد بچه ها از شکست درس بگیرند 

چرا اغلب تحولات مشاغل خانوادگی شکست می خورند؟

این می تواند به دلیل مسائل درون کسب و کار باشد ، مانند برنامه جانشینی ناکارآمد رهبری یا شکست صاحبان در نوسازی کسب و کار در طول زمان. با این حال ، غالباً عدم حفظ مشاغل در خانواده ناشی از درگیری هایی است که هنگام برخورد پویایی خانواده با پویایی کسب و کار بوجود می آید. تقاطع روابط خانوادگی و تصمیمات تجاری اغلب آنقدر چالش برانگیز است که اعضای خانواده معتقدند بهترین راه برای حفظ صلح ، فروش تجارت است.

اگرچه هر خانواده متفاوت است ، چندین چالش مشترک وجود دارد که باید در مورد پویایی خانواده بدانید. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

• اثر چسبنده-باتوم

در حالی که دید قوی بنیانگذار می تواند برای موفقیت اولیه شرکت ضروری باشد ، این سطح کنترل ممکن است سایر صداهای خانواده را سرکوب کند و در نهایت تصویب باتوم را دشوار کند. موسسین  تجاری ممکن است در مورد جانشینی صحبت کنند اما در دادن اختیار واقعی به نسل بعدی با مشکل روبرو هستند. این پویایی می تواند عدم اعتماد و احترام را در بین اعضای خانواده ایجاد کند زیرا این تصور وجود دارد که نسل بعدی آماده انجام مسئولیت نیست.

• سردرگمی

در مورد اهداف خانوادگی و تجاری. اعضای خانواده به طور طبیعی در مورد نحوه مدیریت مشاغل خود نظرات متفاوتی خواهند داشت ، اما اگر در سیاست های مالکیت ، اشتغال و جبران خلط وجود داشته باشند ، با اختلافات جدی روبرو می شوند. هنگامی که به نحوه سازماندهی و مدیریت کسب و کار فکر می کنید ، خانواده ها باید سوالات اساسی را در نظر بگیرند. چه کسی می تواند سهام داشته باشد و نحوه واگذاری آن چگونه است؟ چگونه با اعضای مختلف خانواده در مشاغل رفتار می شود؟ اگر خانواده ها در این موارد شفاف سازی کنند می توانند از درگیری اجتناب کنند.

• ارتباط ضعیف

ارتباطات برای یک تجارت خانوادگی پر رونق مهم است ، اما گاهی اوقات تنش بین اعضای خانواده می تواند محیطی را ایجاد کند که دیگر به یکدیگر گوش ندهند. ممکن است اعضای خانواده به طور کلی صحبت خود را متوقف کنند یا به سادگی درگیر مکالمات غیرمولد شوند که توانایی آنها برای تعامل سازنده را محدود می کند.

• تغییر در اشتهای خطرناک

با انتقال مالکیت مشاغل خانوادگی به نسل بعدی ، رهبران جدید ممکن است اشتهای خود را برای ریسک تجاری از دست بدهند. آنها ممکن است بیشتر بر حفظ ثروتی که ایجاد کرده اند تمرکز کنند تا راههای کارآفرینی برای افزایش این ثروت. نسل بعدی همچنین ممکن است در برابر فشارهای قبلی خود در تصمیم گیری های خطرناک مقاومت کند ، تصمیماتی که در صورت اجرای ضعیف می تواند ثروت خانواده را از بین ببرد.

این شرایط متداول می تواند به محیطی از اضطراب و سرخوردگی در خانواده کمک کرده و اعضای آن را به تسلیم شدن در تجارت سوق دهد. با این حال ، این درگیری ها به هیچ وجه اجتناب ناپذیر نیستند. راههای زیادی برای بهبود پویایی خانواده و در نهایت شانس موفقیت تجاری وجود دارد

اشتباه مشاغل خانوادگی کوچک در تجارت الکترونیکی می تواند متفاوت باشد. مواردی وجود دارد که معمولاً برای هر نوع تجارت الکترونیک بسیار رایج است-کدام را بررسی کنید؟

این که آیا شما از یک مکان آجر کاری استفاده می کنید یا فقط بصورت آنلاین فعالیت می کنید ، تجارت الکترونیک می تواند به مشاغل کوچک شما کمک کند تا مشتریان خود را گسترش داده ، دید را افزایش داده و سود را افزایش دهند. اما تجارت الکترونیکی بیشتر از راه اندازی ویترین فروشگاه آنلاین و امید به خرید مردم وجود دارد.

بسیاری از مشاغل خانوادگی کوچک  عملیات تجارت الکترونیکی خود را از نظر مشتری در نظر نمی گیرند. در نتیجه ، آنها فروش اینترنتی کمی دارند یا اصلا نمی بینند. برای موفقیت در تجارت الکترونیک نیازی نیست آمازون باشید ، اما همچنان باید جنبه های فروشندگان الکترونیکی موفق را القا کنید که مشتریان را برای خرید آنلاین به آنها سرازیر می کند.

اشتباهات رایج مشاغل خانوادگی کوچک  در تجارت الکترونیک 

1. به مشتریان نگویید چرا باید از فروشگاه آنلاین شما خرید کنند

یکی از رایج ترین و غالباً اشتباهاتی که در سایت های تجارت الکترونیک مشاغل خانوادگی کوچک نادیده گرفته می شود ، عدم ارائه یک پیشنهاد ارزش واضح است. تنها با بیش از 200،000 سایت تجارت الکترونیک در ایالات متحده ، برای شما آسان است که در دریای رقابت گم شوید. شما به راهی نیاز دارید که از بین دیگران متمایز شوید.

وب سایت تجارت الکترونیکی شما باید از همان ابتدا به مشتریان دلیل خرید آنلاین با شما بدهد. در نظر بگیرید که چه چیزی شما را بهتر از رقبا می کند:

آیا انتخاب بهتری دارید؟

خدمات عالی به مشتری؟

قیمت پایین تضمین شده است؟

برنامه وفاداری یا پاداش؟

2. عدم به حداکثر رساندن رسانه های اجتماعی

ازرا فایرستون ، کارآفرین و تجارت الکترونیک می گوید تسلط بر سیستم عامل هایی مانند فیس بوک ، توییتر و گوگل نیز مهم است. نام تجاری خود را در دسترس قرار دهید و مشتری خود را با داستان های جدید و عکس های پشت صحنه ، وارد داستان شرکت خود کنید. فایر استون می گوید ، این پلتفرم ها همچنین می توانند به شما در ایجاد گفتگو با مشتریان کمک کنند تا بتوانید آنها را بهتر بشناسید و به آنها خدمات ارائه دهید و از آنها بخواهید که در چه زمینه ای تجارت خود را دنبال کنند.

3. نمایش تصاویر محصول شلخته یا با کیفیت پایین

در یک محیط خرید آنلاین ، تصاویر نقش اساسی در موفقیت دارند. تصاویر محصول عالی می تواند فروش را به پایان برساند ، در حالی که تصاویر ضعیف محصول می تواند مشتریان احتمالی را از بین ببرد و هرگز بازنگردند. بازدیدکنندگان از ویترین فروشگاه شما نمی توانند محصولات شما را برداشته و به آنها نگاه کنند ، بنابراین تصاویر شما باید تمام فروش را انجام دهند.

سرمایه گذاری روی تصاویر محصولات حرفه ای و با کیفیت بالا بهترین کاری است که می توانید برای سایت تجارت الکترونیک مشاغل کوچک خود انجام دهید. بهترین تصاویر محصول دارای وضوح بالا هستند و به مشتریان امکان بزرگنمایی و همچنین مشاهده محصولات شما از زوایای مختلف را می دهند.

علاوه بر این ، توضیحات محصول شما باید شامل تمام اطلاعاتی باشد که مشتریان شما به آن احتیاج دارند ، اما نمی توان از عکس دریافت کرد:

ابعاد

مواد

رنگها و اندازه های موجود

هر چیزی منحصر به فرد یا مفید

4. شکست در جلب اعتماد مشتری

امنیت برای خریداران آنلاین مهم است. تقریباً همه آمازون را می شناسند و به آن اعتماد دارند ، به این معنی که وقتی محصول مورد علاقه خود را پیدا می کنند ، در کلیک روی دکمه خرید تردید نمی کنند. اما به عنوان یک کسب و کار کوچک ، شما باید دلایل واضحی را به مشتریان ارائه دهید تا اطمینان حاصل کنند که خرید آنلاین از شما بی خطر است.

مهمترین عامل در امنیت تجارت الکترونیک تأیید اعتبار پرداخت است. اکثر خریداران آنلاین به اندازه کافی هوشیار هستند تا به دنبال نشانه هایی باشند که نشان می دهد از یک درگاه پرداخت مطمئن استفاده می کنید ، از جمله نماد قفل و قفل قفل و پیشوند URL https ، و آرم های احراز هویت قابل تشخیص از ارائه دهنده احراز هویت گواهی SSL معتبر مانند VeriSign ، Comodo یا Go Daddy.

اگر سایت شما از طریق منبع احراز هویت معتبر تأیید نشده باشد ، بعید است که مشتریان کارت اعتباری یا اطلاعات حساب بانکی خود را به شما بسپارند. از دیگر عواملی که می تواند اعتماد مشتریان را جلب کند ، می توان به طراحی سایت مدرن و تمیز و سیستم بازبینی مشتری اشاره کرد که به خریداران اجازه می دهد تا محصولات و خدمات شما را بخوانند و نظرات خود را برای آنها ارسال کنند.

5. جلوتر از خود

مهم است که به ویژه در مراحل اولیه ، از زمان و منابع خود عاقلانه استفاده کنید. یکی از اشتباهاتی که بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیک جدید مرتکب می شوند این است که موجودی خود را قبل از اینکه بدانند تقاضای آنها چه خواهد بود ، ایجاد می کنند و در نهایت به گاراژ مملو از موجودی و هیچکس برای خرید آن نمی رسد.

برای جلوگیری از این امر ، پیشنهاد می کنیم با جستجوی آن در خرید یا بازارهای دیگر ، میزان تقاضای مورد نظر را درک کنید تا تعداد آنها در ماه گذشته فروخته شود. این به کارآفرینان این حس را می دهد که چقدر تقاضا برای آن محصول وجود دارد.

6. انداختن توپ در سبد 

آخرین آزمون مشتری سایت تجارت الکترونیک شما زمانی فرا می رسد که زمان خرید فرا رسیده است. ممکن است یک وب سایت خیره کننده پر از محصولات عالی ، توصیفات قانع کننده و امنیت پیشرفته داشته باشید. اما اگر روند پرداخت شما گیج کننده ، پیچیده یا تحریک کننده باشد ، در نهایت تعداد زیادی چرخ دستی رها خواهید کرد.

مطمئن شوید که راه حل تسویه حساب شما برای مشتریان شما روان ، ساده و ساده است. بار دیگر آمازون را به عنوان مثال در نظر بگیرید. سیستم سفارش یک کلیک غول خرده فروشی خرید را آسان کرده و مشاغل تکراری را تشویق می کند. این که از مشتریان خود بخواهید برای خرید از چرخه ها بپرند ، فقط آنها را به رقابت شما می فرستد.

علاوه بر یک پرداخت صاف ، اطمینان حاصل کنید که نرخ ها و خط مشی های حمل و نقل را به آسانی و به راحتی پیدا کرده اید ، همچنین خط مشی های بازگشت و خدمات تماس با مشتری را برای هر تعداد کانال - تلفن ، ایمیل یا حتی چت فوری مشخص کرده اید.

با پیاده سازی بهترین شیوه ها برای فروشگاه آنلاین خود ، کسب و کار خانوادگی کوچک شما می تواند به دستاوردهای بزرگی در تجارت الکترونیک دست یابد.

 

اداره یک مشاغل خانوادگی برای ترکیب و مطابقت با مثبت ترین ویژگی های خانواده شما عالی است. یکی می تواند یک آشپز عالی باشد در حالی که دیگری از نظر تعداد و مسائل مالی خوب است. شما می توانید یک متخصص فناوری باشید و شریک شما با فروش و مهارت های افراد عالی است. اگر شما و خانواده تان در فکر راه اندازی یک کسب و کار مشترک هستید ، آیا به این فکر کرده اید که چه کاری را می توانید شروع کنید؟ اگر مطمئن نیستید 

برخی از پیشنهادات زیر را بررسی کنید.

مراقبت از کودک

با توجه به اداره آمار کار ، مراقبت از کودکان صنعتی است که سریعتر از میانگین ملی رشد می کند. کسب و کار شما می تواند با مراقبت در خانه یا با ایده کمپ تابستانی قبل از شکوفایی به چیزی تمام وقت شروع شود. این ایده ایده آل برای خانواده هایی است که خلاق هستند و عاشق کار با بچه های کوچک هستند.

مدیریت املاک

وظایف زیادی برای انجام این کار وجود دارد ، از کارگر تا مدیر تا همه چیز بین این دو. بازار اجاره هر سال در حال رشد است ، به این معنی که تعداد زیادی مستاجر در آنجا به دنبال اتاق هستند. مدیریت املاک آسان نیست ، زیرا  برای نظم دادن به همه چیز ، مدیریت پول و صبر زیادی لازم است. شما باید یک خانواده قوی و آماده برای هر کاری باشید.

خدمات غذایی

برای این بخش ، ما رستوران ها ، کافه ها و غیره را در یک گروه گروه بندی می کنیم تا کار راحت باشد. این شاید کلاسیک ترین ایده باشد. همیشه کاری وجود دارد که برای همه افراد درگیر انجام شود. وقت آن است که به دنیا نشان دهید مادربزرگ شما واقعاً بهترین دستور تهیه لازانیا را در سرتاسر خود دارد.

رسانه های اجتماعی

یکبار دیگر ، این گروهی از وب سایت های طاقچه ، وبلاگ نویسی ، صفحات رسانه های اجتماعی و غیره است. شما مجبور نیستید احساس کنید که شما و خانواده شما به چیزی "منحصر به فرد" برای ارائه نیاز دارید ، زیرا تعداد زیادی کانال به سادگی در مورد زندگی عادی و روزمره است. این مدت زمان زیادی طول می کشد تا طرفداران قابل توجهی را به دست آورد ، اما خانواده های زیادی هستند که روابط اجتماعی خود را به یک شغل تمام وقت تبدیل کرده اند. علاوه بر این ، می توانید با وبلاگ نویسی برای استارتاپ ها و ایجاد حضور برای آنها در کانال های اجتماعی سود بالایی کسب کنید . هنگام انتخاب ایده راه اندازی مشاغل خانوادگی ، این گزینه های مربوط به رسانه های اجتماعی را در نظر داشته باشید.

فروشگاه محلی

مشابه ایده خدمات غذایی ، داشتن مغازه "مامان و پاپ" راهی عالی برای ترکیب مشاغل و خانواده است. شما می توانید یک مغازه منحصر به فرد داشته باشید که به افراد خاصی توجه داشته باشد یا با چیزهای وسیع تری مانند یک فروشگاه کالاهای عمومی سرو شود. خرده فروشی و پوشاک نیز گزینه های ایده آلی برای افتتاح فروشگاه محلی شما هستند.

برنامه ریزی رویداد

عروسی ، تولد ، دوش گرفتن بچه و موارد دیگر تنها برخی از رویدادهایی هستند که ما عادت کرده ایم تقریباً هر سال اتفاق بیفتند. چرا از آن استفاده نمی کنید ؟ شما می توانید محل اختصاصی خود را برای اجاره داشته باشید و به برنامه ریزی مهمانی کمک کنید. یا فقط می تواند خدماتی باشد که در نقاط مختلف شهر خود ارائه می دهید.

گردشگری

مطمئناً خودتان تعطیلات زیادی را گذرانده اید ، آیا تا به حال به میزبانی دیگران فکر کرده اید؟ با افزایش بازارهای آنلاین برای خانه نشینی ، بسیاری از زوج ها خانه یا خانه های اضافی خود را به مقصدی برای تعطیلات تبدیل می کنند. شما می توانید بزرگتر بروید و یک تختخواب و صبحانه باز کنید یا حتی یک شرکت راهنمای تور خود را اداره کنید.

کشاورزی

ترکیب سبک زندگی ، خانواده و تجارت همه در یک ، کشاورزی راهی برای زندگی در سرزمین و کسب سود است. برای مثال می توانید یک کسب و کار کشاورزی هیدروپونیک را راه اندازی کنید . علاوه بر بخش آشکار کشاورزی در توزیع محصولات خود ، می توانید آن را به یک مرکز آموزشی نیز تبدیل کنید. مزرعه خود را برای گشت و گذار یا سفرهای میدانی راه اندازی کنید ، جایی که مردم می توانند در مورد حیوانات و معنای زندگی در مزرعه باز بیاموزند.

دمپایی خانه

این یکی شباهت هایی با پسر عموی دور خود ، مدیریت املاک دارد ، اما در پایان هر دو کسب و کار دو هدف متفاوت دارند . ورق زدن خانه آسان نیست ، اما بسیاری می توانند آن را به تجارت خود تبدیل کنند. یکی از طرفین قسمت سنگین را بر عهده دارد در حالی که دیگری وظیفه دکوراسیون را بر عهده دارد. یا ، می توانید مخلوط کنید و مطابقت دهید. چه کسی می داند ، ممکن است در آینده برنامه تلویزیونی خود را داشته باشید!

 

این یک واقعیت آماری است: مشاغل خانوادگی به طور کلی خوب عمل می کنند و بلند مدت فکر می کنند. اما در همه چیز نکات منفی وجود دارد. کسانی هستند که در ترکیب کسب و کار و خانواده شکست می خورند. حفظ رابطه حرفه ای با یکی از اعضای خانواده آسان نیست. عشق ، صدمه شخصی و غرور حرفه ای ممکن است در تصمیم گیری های تجاری تداخل ایجاد کند. در دنیای شرکت ها ، احساسات و تجارت با هم ترکیب نمی شوند. در یک تجارت خانوادگی ، آنها مجبور هستند. این خوب است - زیرا احساسات چیزی است که ما را انسان می کند. هنگامی که آموختن ترکیب این دو را آموختید ، به طرز باورنکردنی قوی خواهید شد - به عنوان یک شخص و یک تجارت.

یک کسب و کار خانوادگی خوب اینجا برای ماندن است. زیرا خانواده ها نسل ها دوام می آورند.

باشد که کسب و کار شما نیز تا این حد دوام داشته باشد! اجازه دهید ما در این زمینه به شما کمک کنیم.


مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود