برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تمرین با میله و توپ جهت تقویت برنامه ریزی حرکتی کودک

در این کلیپ فعالیتی هدفمند میبینید که به راحتی در خونه هم قابل اجراست.این فعالیت موجب تقویت توجه تمرکز،بهبود برنامه ریزی حرکتی یا یادگیری توالی و مراحل انجام یک فعالیت در کودک،هماهنگی چشم و دست، و نیز زمانبندی درست حین انجام کار میشود، در ادامه چند تمرین ساده با میله و چوب جهت تقویت برنامه ریزی حرکتی معرفی شده که میتونید در خانه با کودکتان انجام دهید.

در این کلیپ قراره به سوالاتی مثل اینکه چرا کودکم حین انجام فعالیتی نمیداند  چکار کند یا زمانبندی درستی حین انجام فعالیت ندارد و...پاسخ بدیم.

یکی از سوالاتی  که والدین مراجعه کننده به کلینک های کاردرمانی دارند این است :

کودکم وقتی وارد انجام فعالیتی میشه نمیداند چکار کند آیا راهی برای بهبودش وجود دارد؟ 

در ویدیو فعالیت مناسب آموزش داده شده است.

برای مشاهده موارد مشابه و کسب اطلاعات بیشتر درمورد برنامه ریزی حرکای و زمانبندی انجام کار   اینجا    کلیک کنید

 برای مشاوره از متخصین کاردرمانگر کافیه به منوی تالار گفتمان بخش کاردمانی مراجعه و سوالاتون رو بپرسید یا از منوی مشاوره میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

تمرین با میله و توپ می‌تواند به کودکان کمک کند تا برنامه ریزی حرکتی خود را تقویت کنند.

درزیر نمونه‌ای از تمرینات با میله و توپ برای تقویت برنامه ریزی حرکتی کودکان آورده شده است:

۱. دسته میله انداختن:

در این تمرین کودک باید میله را با دسته آن بگیرد و سعی کند آن را در هدف انداخته تا به هدف  برخورد کند. به کودک بگویید که قدم به قدم و بدون عجله این تمرین را انجام دهد.

۲. تعادل با میله:

این تمرین برای تقویت تعادل بدنی و برنامه ریزی حرکتی می‌باشد. کودک روی میله ایستاده و سعی کند تعادل خود را حفظ کند. به کودک بگویید که مدت زمان بیشتری روی میله بایستد تا تعادل بدنی و برنامه ریزی حرکتی خود را تقویت کند.

۳. توپ پرتابی:

در این تمرین، کودک باید توپ را به بالا انداخته و سپس آن را با دستش گرفته و به سمت دیگر برگرداند. این تمرین برای تقویت هماهنگی عضلات دست، چشم و برنامه ریزی حرکتی مفید است.

۴. لیست پرتابی:

کودک باید توپ را نگه داشته و سپس با دست پرت کند. به کودک بگویید که چند بار می‌تواند توپ را بلند کند و پرت کند و این کار را مدت زمان بیشتری تکرار کند. این تمرین نیروی عضلات بالا و برنامه ریزی حرکتی را تقویت می‌کند.

حتما قبل از انجام هر تمرین، از اطمینان خاطر داشته باشید که فضای اطراف کودک خالی از وسایل و مانع است و همچنین تمرینات را تحت نظر یک بزرگسال انجام دهید.


سینا طوسی

سینا طوسی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود