برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
images.jpg

6 استراتژی در روان شناسی افراد موفق

موفقیت در نگاه هرکسی متفاوت تعریف می شود. مهم نیست که چقدر تلاش می کنیم هیچ کس کامل نیستبه همین دلیل است که موفقیت واقعا مربوط به سفر است نه نتیجه.......

روانشناسی افراد موفق ...

دیزنی ، بیب روت و اینشتین کارها را متفاوت انجام دادند. پس شما هم می توانید

همه ما داستان افراد بسیار موفق و مشهوری را شنیده ایم که با شکست ، تردیدکنندگان و افراد مخالف روبرو شده اند:

والت دیزنی به دلیل "نداشتن ایده" توسط سردبیر روزنامه اخراج شد. سپس چندین بار ورشکست شد تا اینکه یک امپراتوری سرگرمی ایجاد کرد که از آن به عنوان "شادترین مکان روی زمین" یاد می شود.

بیب روث ، مسلماً مشهورترین بازیکن بیس بال تاریخ ، رکورد بیشتر دویدن ها در خانه و بیشتر ضربات را ثبت کرد.

آلبرت اینشتین تا چهار سالگی صحبت نمی کرد و تا هفت سالگی نمی خواند. معلم او این پسر را "از نظر ذهنی کند ، غیر اجتماعی و در ر dreams یاهای احمقانه اش برای همیشه سرگردان " توصیف کرد. او اخراج شد و از پذیرش مجدد در مدرسه پلی تکنیک زوریخ خودداری شد.
 

موفقیت به طور تصادفی اتفاق نمی افتد.

تحقیقات روانشناختی زیادی نشان داده است افرادی که بیشترین موفقیت را در زندگی دارند ، همان قدم های عمدی را برای اطمینان از رسیدن به اهداف خود بر می دارند.


گاهی اوقات به معنای به حداقل رساندن ارزش اراده است. در مواقع دیگر به این معنی است که بعد از شکست گرد و غبار خود را جمع کنید.

در اینجا برخی از استراتژی های روانشناختی که موفق ترین افراد در زندگی روزمره خود اتخاذ می کنند ، آورده شده است.


1.آنها "طرز فکر رشد" را حفظ می کنند.

اندازه گیری رشد. 
در دهه 1960 ، روانشناس کارول دوک ایده دو نوع ذهنیت متفاوت را مطرح کرد. او آنها را "طرز فکر رشد" و "ذهنیت ثابت" نامید.

ذهنیت های رشد به افراد این توانایی را می دهد که خود را قادر به تغییر - به ویژه رشد - در نظر بگیرند ، در حالی که ذهنیت های ثابت باعث می شود افراد خود را کاملاً تحقق یافته یا بدون تغییر تلقی کنند.

تحقیقات دوک نشان داده است که داشتن یک ذهنیت رشد به مراتب بالاتر از داشتن یک ثابت ثابت منجر می شود .

2.شن و ماسه دارند.

آنجلا داک ورث ، روانشناس بارها و بارها دریافته است که توانایی بازیابی پس از شکست یکی از شایع ترین ویژگی های افراد موفق است.

داک ورث این انعطاف پذیری را " خشونت " می نامد و اغلب این بچه ها هستند که وارد بهترین مدارس می شوند ، بهترین مشاغل را پیدا می کنند و اتفاقاً بیشترین عسل زنبورها را به دست می آورند.

برخی از کارشناسان حتی گفته اند که شن و ماسه مهمترین ویژگی برای موفقیت است.

3.آنها به "تمرین عمدی" می پردازند.

اندرس اریکسون متخصص برجسته در مورد چگونگی رفتارهای مکرر می تواند منجر به تسلط شود. اکثر ما این را "تمرین" می نامیم.

تحقیقات اریکسون نشان داده است که سطح بالاتری از تمرین به نام "تمرین عمدی"  می تواند حتی بهتر باشد. هنگامی که افراد به طور فعال و مکرر در تلاش برای فرار از منطقه راحتی خود هستند ، به تمرین عمدی می پردازند.

تمرین عمدی در کنار ذهنیت رشد دوک کار می کند: فقط از طریق آن طرز فکر می توان افراد را از یک حالت مهارت به حالت دیگر انتقال داد.

4.آنها خود شفقت را تمرین می کنند.

اما سپپالا ، مدیر علمی مرکز تحقیقات و آموزش همدردی و نوع دوستی استنفورد ، در کتاب اخیر خود "مسیر خوشبختی" نوشته است که افراد موفق از کمبودهای خود رنج نمی برند. .

این افراد شکست های خود را جذب کردند و با عزم و اراده به زندگی ادامه دادند. 

در آغوش گرفتن آنها می تواند شما را در مسیری مشابه به موفقیت هدایت کند:

1. آنها با ترس های خود روبرو شدند  و آنها را فتح کردند.

بسیاری از ما با مقابله با اضطراب ها و دلسردی ها و تصمیم گیری برای انجام آنچه برای انجام آن تصمیم گرفته ایم ، اعتماد به نفس خود را افزایش می دهیم. وقتی اعتراف می کنید که بیشتر ترس های شما بومی هستند ، می توانید تصمیم بگیرید که تغذیه آنها را متوقف کرده ، آنها را ریشه دار نگه دارید و کنترل زندگی خود را به دست آورید.

2. آنها متمرکز و انعطاف پذیر بودند.

موفقیت احتمالا یک شبه به دست شما نخواهد رسید. پیشرفت زمان می برد. دستیابی به هر چیز با ارزش نه تنها ساعت های طولانی طول می کشد بلکه مستلزم دوره های طولانی شجاعت و استقامت است. این ویژگی ها به شما کمک می کند تا کار خود را با اطمینان بیشتری انجام دهید ، خرد بیشتری به شما ارائه می دهد و از شما فردی مقاوم تر می سازد.

3. آنها از دست کشیدن از رویاهای خود سر باز می زنند.

هر زمان که ما رویایی داریم ، باید بدانیم که همیشه رویاپردازانی در کمال ناامیدی در کمین خواهند بود. آنها ممکن است اعضای خانواده خوب ، همکاران در محل کار باشند ، و حتی برخی از آنها فکر می کردیم مشتاق ترین تشویق کنندگان برای سرمایه گذاری جدید ما خواهند بود. شما یاد خواهید گرفت که این افراد را به عنوان موانع موقتی بپذیرید که در اطراف آنها یا باید راه بروید یا بدوید. هرگز اجازه ندهید جهت شما را تعیین کنند.

4.روحیه خوش بینی را حفظ می کنند .

برای ایجاد روحیه اطمینان و خوش بینی ، باید اشتیاق خود را در مورد اهداف و رویاهای خود ایجاد کرده و حفظ کنیم و آنها را در حال تحقق ببینیم. برای انجام این کار ، ما از همه چیزهایی که با اهداف ما مخالف هستند ، دست می کشیم ، عمداً بر آنچه می خواهیم انجام دهیم تمرکز می کنیم و بیش از هر چیز آن را میخواهیم.
 

5. آنها باقلب خود فکر کردند.

میزان تفکر مورد نیاز شما برای حرکت در جهت رویاهایتان و دیدن آنها در واقعیت ممکن است از پروژه ای به پروژه دیگر متفاوت باشد. اما وقتی مطمئن باشید که کاری که انجام می دهید درست است ، فارغ از مدت زمان فکر کردن ، کار را به پایان خواهید رساند. در مورد چگونگی دستیابی به رویاهایتان استراتژیک و خلاق باشید.

6. آنها سنگ های خود را به عنوان سنگ پله استفاده می کردند.

آرزوی سوزان شما چیست؟ اگر بدانید نمی توانید شکست بخورید چه؟ ما باید بدانیم که "شکست" همانطور که اغلب می بینیم فقط گامی برای موفقیت است. هرچه بیشتر شکست بخورید ، به موفقیت نزدیکتر هستید.


مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود