برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش گرفتن توپ به کودک جهت تقویت مهارت حرکتی درشت

توپ بازی یکی از مهمترین بازی های دوران کودکی است که نیاز به هماهنگی حرکات دست ها و چشم دارد در این ویدئو یک مرحله برای ایجاد این هماهنگی بین حرکات کودک را مشاهده میکنید، در ادامه آموزش گرفتن توپ به کودک جهت تقویت مهارت حرکتی درشت نکات و راه حل هایی بیان شده. با وب سایت مام پلاس همراه باشید

توانایی گرفتن توپ یک مهارت حرکتی درشت اساسی است که می تواند تأثیر زیادی بر انگیزه و توانایی کودک شما و بالا بردن اعتماد به نفسش داشته باشد

بازی توپ و سبد برای هماهنگی چشم و دست ، تشخیص رنگ و افزایش سرعت پیش دبستانی ها را در مام پلاس ببینید. 

در اینجا چند فعالیت وجود دارد که می توانید با کودک خود تمرین کنید تا به او کمک کنید  مهارت های مورد نیاز برای گرفتن  توپ را ایجاد کند، به طوری که در نهایت - از طریق تمرین های سرگرم کننده بتوانند توپ را بگیرند و با دوستان خود بازی کنند:

• چرخاندن یک توپ به جلو و عقب. 

این یک بازی سرگرم کننده است که به کودک شما کمک می کند تا یاد بگیرد که توپ را با چشمان خود دنبال کند و زمان توقف آن را پیش بینی کند. اگر کودک شما طوری بنشیند که پاهایش به صورت "V" باز باشد، پاهای او از غلتش بیش از حد توپ خارج از دسترس او جلوگیری می کند.

• گرفتن را از فاصله بسیار کوتاه تمرین کنید

کاملاً نزدیک فرزندتان بایستید، او را تشویق کنید که دستانش را بیرون بیاورد و توپ را در فاصله بسیار کوتاهی مستقیماً در آغوش او بیندازید تا بتواند آن را بگیرد. مطمئن شوید که از کودکتان می‌خواهید «توپ را تماشا کند» به‌طوری که او همچنان با چشم‌هایش دنبالش می‌کند (به‌جای اینکه هنگام پرتاب، چشم‌هایش را ببندد یا سرش را برگرداند).

• از بادکنک برای تمرین گرفتن به جای توپ استفاده کنید.

 بادکنک‌ها سبک‌تر هستند و آهسته‌تر حرکت می‌کنند، بنابراین تمرین گرفتن با بالن به کودک شما زمان بیشتری می‌دهد تا اطلاعات بصری بالون را که به سمت آنها می‌رود پردازش کند. اگر کودک شما از برخورد با توپ بترسد بادکنک ها نیز می توانند خوب باشند - بادکنک ها وقتی بر روی شما فرود می آیند قطعا صدمه نمی بینند!

• با یک توپ بزرگتر شروع کنید

گرفتن توپ‌های بزرگ‌تر آسان‌تر است، زیرا وضعیت دست کودک شما نیازی به دقیق بودن چیزی که با یک توپ کوچک‌تر نیاز دارد نیست. برای تمرین ایمن گرفتن، یک توپ ساحلی بزرگ را امتحان کنید. همانطور که کودک شما بهتر می شود، می توانید به سمت توپ های کوچکتر پیشرفت کنید.

• با یک توپ نرمتر شروع کنید.

 گرفتن توپ‌های نرم‌تر نیز آسان‌تر است، زیرا موقعیت دست کودک شما نیازی به دقیق بودن ندارد، به اندازه یک توپ سفت‌تر از دستان او پرتاب نمی‌شود، و کودک شما همچنین می‌تواند از انگشتانش برای گرفتن استفاده کند. یا در صورت نیاز توپ را بگیرند. با پیشرفت فرزندتان به سمت توپ های سفت یا سفت تر پیشرفت کنید.

 


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود