برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

6 مرحله کاردرمانی برای ایستادن کودکان

کاردرمانی برای ایستادن کودکان تمرینات مختلفی دارد .در این ویدئو تاثیر تمرین دو زانو راه رفتن رو بر بلند شدن کودک می‌بینید از جمله پیش نیازهای ایستادن کودکان تمرینات دوزانو رفتن و دو زانو ایستادن است با ما همراه باشید

کاردرمانی برای ایستادن کودکان : 

 

از ضبط اولین لبخند و واژگونی گرفته تا به اشتراک گذاشتن مهارت کودکتان در نشستن و خزیدن ، شما روی لبه صندلی گهواره ای خود منتظر حرکت بعدی فرزند کوچکتان هستید.

و یکی از متحول‌کننده‌ترین نقاط عطف بازی ممکن است به زودی نزدیک شود - برداشتن اولین قدم‌های شایان ستایش و لرزان.پیاده روی و راه رفتن یک موفقیت قابل انتظار برای نوزادان است. این یک نشانه مطمئن است که کوچولوی شما در حال ورود به منطقه کودک نوپا است (و برخی از مراقبت های جدی از کودک در آینده نزدیک شما در راه است).

 

کودکی که زودتر راه میرود باهوش تر است ؟

 

ممکن است از خود بپرسید که آیا راه رفتن زودهنگام یا "دیرراه رفتن" به هوش و حتی عملکرد فیزیکی در آینده مرتبط است؟

  • تحقیقات نشان میدهد همبستگی یادگیری راه رفتن با پیشرفت توانایی های زبانی در دوران نوزادی،بسیار زیاد است و همچنین ثابت شده است که هیچ ارتباطی بین راه رفتن زودهنگام و تبدیل شدن به ایزاک نیوتن یا سرنا ویلیامز بعدی وجود ندارد.

  • در واقع، طبق این مطالعه سوئیسی در سال 2013 ، کودکانی که زود راه رفتن را شروع کردند، در آزمون‌های هوش و مهارت‌های حرکتی بین 7 تا 18 سالگی در مقایسه با نوزادانی که زود راه نمی‌رفتند، عملکرد بهتری نداشتند. با این حال آنچه این مطالعه به این نتیجه رسید این است:زمانی که نوزادان تصمیم می‌گیرند شروع به رکاب زدن کنند، تفاوت زیادی وجود دارد ( معمولاً بین 8 و 1/2 ماهگی تا 20 ماهگی.)

 

►تمربن ویدئوی اموزش بلندشدن کودک از حالت نشسته 

 

کودکان باید تا سن 1 سالگی این مراحل را کسب کنند : 

 

  1. بالا کشیدن برای ایستادن

  2. راه رفتن در حالی که به مبلمان چسبیده است

  3. ممکن است چند قدم مستقل برداشته باشد

  4. ایستاده و ممکن است به تنهایی بایستد

ما می دانیم که شما می خواهید اولین قدم ها را برای همیشه در قلب خود (و در ویدیو) ثبت کنید، بنابراین بیایید نگاهی عمیق تر به این علائم و نشانه های دیگر که نشان می دهد کودک نوپا قریب الوقوع است بیندازیم.

 

1. بالا کشیدن برای ایستادن

 

بالا کشیدن مبلمان برای ایستادن یکی از اولین نشانه های آمادگی برای راه رفتن است.

این کار باعث تقویت عضلات پای نوزادان و هماهنگی آنها می شود - فقط به تعداد اسکات آنها فکر کنید! با گذشت زمان، تمرینات کوچک باعث می‌شود که کودک شما به‌طور مستقل بایستد و سپس با چند قدم لرزان به جلو حرکت کند.

می‌توانید با الگوبرداری از حرکات آن‌ها در حالی که «بالا» می‌گویید، این کار را تشویق کنید. همانطور که آنها بالا می روند و "پایین!" همانطور که آنها دوباره چمباتمه زده اند.

 

2. تبدیل شدن به یک ماجراجوی جسور

 

اگر با گوشه چشم، هودینی شیرین خود را بگیرید که ناگهان بالای کاناپه ایستاده و در حالی که آماده است به نوبه خود لبخند می زند، ممکن است نشانه آن باشد که اعتماد به نفس درونی آنها در حال درخشیدن است.

در حالی که این شما را در حالت هشدار تصادف قرار می دهد - و در وظیفه شکارچی - این یک سیگنال رشدی عالی است که نشان می دهد کودک شما در مورد آزمایش چیزهای جدید (هرچقدر هم خطرناک باشند) مطمئن است. برای راه رفتن مستقل، نوزادان باید در توانایی خود برای انجام آن کارآمدی داشته باشند.

بنابراین، اگر در حال گرفتن هلیکوپتر هستید، سعی کنید ذن خود را پیدا کنید و به کاوشگر کوچکتان اجازه دهید توانایی‌های فیزیکی خود را در یک محیط امن تقویت کند.

 

3. گشت و گذار در اطراف

 

"کروز" کودکی را توصیف می کند که در حالی که اشیاء را در دست گرفته است راه می رود. آنها ممکن است از میز قهوه برای حرکت در اطراف یا تکیه دادن از یک شی به شی دیگر برای کار کردن در اتاق استفاده کنند.

این نشان می دهد که ورزش کوچک شما در حال یادگیری نحوه تغییر وزن و تعادل در حین انجام مراحل است. همچنین برای توانایی حرکت به جلو، که برای راه رفتن لازم است، آماده می شود.

برای ترویج سفر دریایی، مسیری از اشیاء ایمن برای کودک خود ایجاد کنید تا بتواند آنها را بگیرد و حرکت کند.

اما در مورد مبلمان، گیاهان و سایر مواردی که به طور ایمن روی دیوار یا زمین محکم نشده اند، احتیاط کنید. آنها می توانند واژگون شوند و منجر به سقوط یا جراحت تصادفی شوند.

 

4. گریه کردن، ناله کردن و تغییر الگوی خواب

 

چه کسی فکرش را می‌کرد که این شلوغی و چرت طولانی می‌تواند نشانه‌ای باشد که نوزادتان به زودی توسط شما روی نوک انگشتانش می‌افکند؟

خوب، پیاده روی یک نقطه عطف رشد است که اغلب با جهش های رشدی دیگر همراه است. مغز و بدن کودک شما ممکن است دوبرابر کار کند و تحمل کمتری داشته باشد.

این لحظات پدر و مادر شدن سخت است، بنابراین نفس عمیق بکشید و با دانستن اینکه (معمولا) بعد از رسیدن به یک نقطه عطف رشد، همه چیز به حالت عادی باز می گردد، آرامش پیدا کنید.

 

5. راه رفتن با کمک

 

ارائه اسباب‌بازی‌های هلی ایمن و مناسب سن (و نه واکرهای کودک - در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می‌دهیم) می‌تواند به کودک شما انگیزه دهد تا در حالی که سرعتش را بالا می‌برد.

گاری‌های خواربار فروشی یا اسباب‌بازی‌های پیاده‌روی موزیکال با چرخ‌ها و دسته‌ها می‌تواند شادی و کمک به پیاده‌روهای تازه‌کار را به همراه داشته باشد. همچنین می توانید دست کودک خود را بگیرید یا در حالی که سر دیگر آن را گرفته اید و راه می روید، به او پتو بدهید تا آن را بگیرد.

 

6. سر پا ایستادن

 

نگاهی که به صورت یک نوزاد در زمانی که برای اولین بار به تنهایی می ایستد، اغلب نشان دهنده موفقیت است (و شاید یک ذره ترس نیز).

در این لحظه، نوزادان تعادل و ثبات لازم برای ایستادن به تنهایی را دارند. آنها اغلب آب را برای چند ثانیه آزمایش می کنند، و سپس به تدریج برای مدت زمان طولانی تری می ایستند و اعتماد به نفس را افزایش می دهند تا یک قدم جلوتر بروند.

با شمردن آهسته تا زمانی که فرزندتان ایستاده است، آن را به یک فعالیت یادگیری سرگرم کننده تبدیل کنید.

 

► مشاهده ی تمرینات کاردرمانی برای راه رفتن کودکان 


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود