برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
آموزش مجازی یا حضوری؟؟.jpg

آموزش مجازی یاحضوری؟

از سال های پیش با ورود فناوری های بیشتر به دنیای مجازی ، موضوع آموزش مجازی مطرح شد و کشورها هر کدام بسته به پیشرفت هایی که در این زمینه داشتند، این نوع آموزش را در کشورهای خود پیاده کردند. اما با ورود بیماری کووید ۱۹ ، این عمل سرعت بیشتری گرفت و کشورهایی که حتی آماده این نوع آموزش نبودند ، به نحوی درگیر شدند. حالا این سوال مطرح است که آموزش مجازی و انلاین تا چه حد پاسخگوی نیاز آموزشی جوامع خواهد بود...

اگر میخواهید با خطرات انلاین بودن کودکتان آشنا شوید  اینجا  کلیک کنید.

بیماری همه گیر COVID-19 آموزش را برای همیشه تغییر داده است.


با تعطیلی مدارس در سراسر جهان ، میلیون ها کودک مجبور شده اند خود را با انواع جدید یادگیری وفق دهند.

COVID-19
منجر به بسته شدن مدارس در سراسر جهان شده است. در سطح جهان ، بیش از 1.2 میلیارد کودک خارج از کلاس هستند.

در نتیجه ، با افزایش متمایز آموزش الکترونیکی ، که به موجب آن آموزش از راه دور و در سیستم عامل های دیجیتال انجام می شود ، آموزش به طرز چشمگیری تغییر کرده است.

تحقیقات نشان می دهد که نشان داده شده است که یادگیری آنلاین باعث افزایش نگهداری اطلاعات می شود و زمان کمتری نیز می برد.

با این تغییر ناگهانی و دور شدن از کلاس درس در بسیاری از نقاط کره زمین ، عده ای از خود می پرسند که آیا ادامه تحصیل پس از همه گیری همچنان ادامه دارد و چگونه چنین تغییری بر بازار آموزش جهانی تأثیر می گذارد.


حتی قبل از COVID-19 ، رشد و پذیرش بالایی در فناوری آموزش وجود داشته است ، به طوری که سرمایه گذاری جهانی در سال 2019 به 18.66 میلیارد دلار رسیده است و پیش بینی می شود بازار کلی آموزش آنلاین تا سال 2025 به 350 میلیارد دلار برسد. این برنامه های آموزش مجازی ، ابزار کنفرانس ویدئویی یا نرم افزار یادگیری آنلاین ، از زمان COVID-19 افزایش قابل توجهی در استفاده وجود داشته است.


                                     

این برای آینده یادگیری به چه معناست؟

در حالی که برخی بر این باورند که حرکت غیر برنامه ریزی شده و سریع به سمت یادگیری آنلاین برای رشد پایدار مفید نیست ، برخی دیگر معتقدند که یک مدل ترکیبی جدید آموزش ظاهر می شود ، وانگ تائو ، معاون رئیس شرکت تنسنت(یک شرکت هلدینگ چینی که در زمینه ارائه خدمات شبکه های اجتماعی و رسانه های گروهی فعالیت دارد) ، می گوید: "من معتقدم که ادغام فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش سرعت بیشتری خواهد گرفت و آموزش آنلاین در نهایت به یک جزء اصلی آموزش مدرسه تبدیل خواهد شد."

چالش های یادگیری آنلاین


چالشهایی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. برخی از دانشجویان و دانش آموزان بدون دسترسی قابل اعتماد به اینترنت و یا فناوری برای مشارکت در یادگیری دیجیتال تلاش می کنند این شکاف در بین کشورها و بین محدوده درآمد در کشورها دیده می شود. به عنوان مثال ، در حالی که 95٪ دانش آموزان سوئیس ، نروژ و اتریش از رایانه ای برای استفاده در کارهای مدرسه استفاده می کنند ، طبق اطلاعات OECD تنها 34٪ در اندونزی از این کامپیوتر استفاده می کنند.

در ایالات متحده ، فاصله قابل توجهی بین افراد دارای زمینه های ممتاز و محروم وجود دارد: در حالی که تقریباً تمام افراد 15 ساله از یک خانواده ممتاز گفتند که برای کار کامپیوتر دارند ، تقریباً 25٪ از افراد دارای محرومیت از آن برخوردار نیستند. در حالی که برخی از مدارس و دولت ها تجهیزات دیجیتالی را به دانش آموزان نیازمند ارائه می دهند ، مانند نیو ساوت ولز ، استرالیا ، بسیاری هنوز نگران این هستند که همه گیرها شکاف دیجیتالی را نشان دهند.


                                        


آیا یادگیری آنلاین به همان اندازه موثر است؟

برای کسانی که به فناوری مناسب دسترسی دارند ، شواهدی وجود دارد که یادگیری آنلاین را می توان به روشهای مختلفی موثرتر دانست. برخی تحقیقات نشان می دهد که دانش آموزان به طور متوسط ​​در هنگام یادگیری آنلاین 25-60٪ بیشتر در مقایسه با 8-10٪ در کلاس حفظ می کنند. این بیشتر به دلیل دانش آموزان است که می توانند سریعتر به صورت آنلاین یاد بگیرند. یادگیری الکترونیکی نسبت به فضای سنتی کلاس به 40-60٪ زمان کمتری برای یادگیری نیاز دارد ، زیرا دانش آموزان می توانند با سرعت خود یاد بگیرند ، همانطور که انتخاب می کنند ، به عقب برگردند و دوباره بخوانند ، پرش کنند یا از طریق مفاهیم تسریع کنند.

با این وجود ، اثر بخشی یادگیری آنلاین در گروه های سنی متفاوت است. اتفاق نظر کلی در مورد کودکان ، به ویژه بزرگترها ، این است که یک محیط ساختاریافته لازم است ، زیرا کودکان به راحتی حواسشان پرت می شود. برای بهره مندی کامل از یادگیری آنلاین ، باید تلاش شود تا این ساختار فراهم شود و فراتر از تکرار یک کلاس فیزیکی سخنرانی از طریق قابلیت های ویدئویی وجود داشته باشد.

از آنجا که مطالعات نشان داده است كه كودكان از حواس خود برای یادگیری بسیار استفاده می كنند ، یادگیری سرگرم كننده و موثر با استفاده از فن آوری بسیار مهم است ، "طی یک دوره ، مشاهده شده است که ادغام هوشمندانه بازیها ، اشتیاق بالاتر و انگیزه بیشتر را برای یادگیری به ویژه در میان دانش آموزان جوان نشان می دهد ، و این باعث می شود آنها واقعاً عاشق یادگیری شوند".

واضح است که این همه گیری در یک سیستم آموزشی که بسیاری ادعا می کنند از قبل ارتباط خود را از دست داده کاملاً مختل شده است. آیا حرکت به سمت یادگیری آنلاین می تواند کاتالیزوری برای ایجاد روش جدید و موثرتر برای آموزش دانش آموزان باشد؟ در حالی که برخی نگرانند که ممکن است ماهیت عجولانه انتقال آنلاین مانع این هدف شود ، برخی دیگر قصد دارند پس از دستیابی به مزایا ، آموزش الکترونیکی را بخشی از زندگی عادی خود کنند.


اهمیت انتشار دانش از طریق COVID-19 برجسته شده است:

رویدادهای مهم جهانی غالباً نقطه عطفی برای نوآوری سریع هستند - نمونه بارز آن ، ظهور تجارت الکترونیکی پس از SARS است. در حالی که هنوز ندیده ایم که آیا این امر در مورد آموزش الکترونیکی پس از COVID-19 نیز صدق می کند ، اما این یکی از معدود بخشهایی است که سرمایه گذاری در آنها خشک نشده است. آنچه از طریق این همه گیری مشخص شده است ، اهمیت انتشار دانش در سراسر مرزها ، شرکت ها و تمام بخشهای جامعه است. اگر فناوری یادگیری آنلاین بتواند در اینجا نقشی داشته باشد ، بر عهده همه ما است که ظرفیت کامل آن را کشف کنیم.

                                        

 

 مزایای یادگیری آنلاین در مقایسه با یادگیری حضوری در کلاس چیست؟

یادگیری آنلاین می تواند به اندازه یادگیری حضوری در کلاس خوب یا حتی بهتر باشد. تحقیقات نشان داده است که دانشجویان در یادگیری آنلاین عملکرد بهتری نسبت به افرادی که آموزش حضوری دریافت می کنند دارند ، اما باید به درستی انجام شود. بهترین یادگیری آنلاین عناصری را ترک می کند که دانش آموزان با سرعت خود و به وقت خود می روند و برای تفکر عمیق و انتقادی در مورد موضوعی همراه با عناصری که دانش آموزان همزمان به اینترنت می روند و با سایر دانش آموزان ، معلم آنها تعامل دارند ، تنظیم شده اند.

جهت مشاهده ی ویدیوهای آموزش ابتدایی معلمان سراسر کشور اینجا  کلیک کنید.

جهت مشاهده ی ویدیوهای آموزشی دوره ی پیش دبستانی توسط مربیان برجسته  اینجا  کلیک کنید.

جهت مشاهده ی ویدیوهای آموزشی دوره ی مهد کودک  توسط مربیان برجسته  اینجا  کلیک کنید.


معایب چیست؟


معلمان برای دستیابی به آنها باید اهداف اصلی و ویژگی های فناوری را تقسیم کنند. به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است - چت آنلاین ، انجمن های گفتگو ، دروس ویدئویی قابل تکرار ، جلسات آنلاین ، و غیره فرصت های فوق العاده ای برای ایجاد اشتیاق بیشتر دانش آموزان (و پاسخگو بودن آنها) در مقایسه با کلاس های کمبود زمانی که دانش آموزان در آن پنهان می شوند و دستان کمی تیراندازی می کند ، فراهم می کند.

نکته منفی این است که این چیزها کار می کنند ؛ ما از تحقیقات می دانیم که آموزش و پرورش مهم است. مربیان نمی توانند فقط کتاب درسی را اسکن کنند ، درس را ضبط کنند ، به صورت آنلاین قرار دهند و انتظار یادگیری مشابه یا بهتر را داشته باشند.

آیا مزایا یا معایب اجتماعی ، توسعه ای یا سایر موارد مثبت یا منفی آموزش مجازی وجود دارد؟

چالشی که با آن روبرو هستیم ، دسترسی ناکافی به فناوری و زیرساخت های اجتماعی مورد نیاز آموزش مجازی است. به همان روشی که کشور ما در زیرساخت های فیزیکی ما مانند سیستم بزرگراه بین ایالتی سرمایه گذاری کرده است ، این همه گیری نیاز به سرمایه گذاری مشابه در زیرساخت های فناوری ما را برجسته کرده و فراتر از آن ، تحقیقات نشان می دهد حمایت های اجتماعی و آموزشی لازم برای همه دانش آموزان برای با موفقیت با تکنولوژی یاد بگیرید. دانش آموزان فاقد اینترنت سریع و مطمئن ، وسایل مناسب برای کارهای مدرسه یا اطرافیان برای کمک به این آموزش ، به سمت آموزش مجازی مورد توجه قرار می گیرند.


                                    

آیا یادگیری آنلاین مزایا یا اشکالاتی دارد که مختص تنظیمات دانشگاه است؟


با تدریس و مطالعه دوره های حضوری و آنلاین از سال 2012 ، مزایای یادگیری آنلاین و ترکیبی ویژه محیط های دانشگاه را دیده میشود .متخصصان شاغل ، دانشجویان بین المللی و دیگران می توانند با وجود محدودیت های جغرافیایی و سایر موارد ، از کیفیت عالی تحصیلات لازم برای پیشرفت شغلی برخوردار شوند. ارائه برنامه های تحصیلی در دو حالت ، به این معنی است که دانشجویان آنلاین می توانند در کنار دانشجویان دانشگاه یاد بگیرند ، و تجارب متنوعی را به کلاس های درس می آورند که همه از آنها بهره مند می شوند. آینده تحصیلات دانشگاهی انتخاب های فراگیران است که فناوری های امروزی آن را امکان پذیر می سازد.  

 اگر میخواهید با خطرات انلاین بودن کودکتان آشنا شوید  اینجا  کلیک کنید.

نتیجه گیری:

باتوجه به توضیحات و نظرات گفته شده ، میتوان نتیجه گرفت که هر کدام از آموزش ها ، معایب و مزایای خاص خود را دارد ، ولی در جامعه امروزی وجود هردو آموزش در کنار هم و به نسبت های متعادل، لازم و ضروریست.

 

 


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود