برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
bfb15081-45ab-480e-992d-7e2db1153702.jpg

وقتی کودکان بیش فعال دروغ می گویند!

اکثر بچه ها هر از گاهی دروغ می گویند یا از گفتن حقیقت خودداری می کنند. اما درمورد بچه هایی که بیش فعالی دارند ، ممکن است غالباً ازانها بپرسید: "چرا دوباره دروغ می گویی؟" اگر تجربه مشابهی در این زمینه با کودکتان دارید حتما این پست را دنبال کنید !

همه ی کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی دائم و همیشه دروغ نمی گویند !!!!

 

در حقیقت ،  در "ابتدا "برخی از مشکلات مربوط به "کنترل  تکانه"  باعث این مشکل  یعنی دروغ گویی می شود .

اما با گذر زمان کودکانی که  بیش فعالی دارند و دروغ می گویند ،  سریعا این رفتار را به یک "عادت" تبدیل می کنند. معمولاً این دروغ ها درباره کارهای روزمره و معمولی است که از لحاظ منطقی دلیلی برای دروغ در این موارد کم اهمیت نیست !

بیشتر بخوانید :

حافظه ی کاری چیست و چه نقشی در کودکان دارای اختلال بیش فعالی (ADHD)چیست ؟ کلیک کنید 

کودکان مبتلا به ADHD با" شروع" و "برنامه ریزی کارها "دست و پنجه نرم می کنند و این ناشی از اختلال آن ها است  بنابراین ، آنها ممکن است  وظایف شان را  انجام ندهند ،چون نتوانسته اند و سپس دروغ بگویند و بگویند که  انجام داده اند. یا ممکن است در مورد یک اشتباه جزئی ، مثل انداختن و شکستن ظرف ، دروغ بگویند. حتی وقتی مشخص است که آنها این کار را انجام داده اند ، آنها اصرار دارند که این کار را نکرده اند.

چرا ان ها چیزی را می گویند که به صورت واضحی نادرست است ؟برای جلوگیری از مواجهه با مشکلات 

ا‌ین روشی برای کنار آمدن با چالش های ناشی از ADHD است.

-"دروغ"، فشار از نیاز به فهمیدن نحوه انجام کارها را کاهش می دهد-

و برای بسیاری از کودکان مبتلا به بیش فعالی ، ارزش این را دارد که بارها به یک مشکل  بر بخورند ( به خصوص اگر آنها عادت داشته باشند.)تا اینکه بفهمند که چگونه همان مشکل را رفع کنند!!!

چه عواملی باعث دروغ گفتن کودکان بیش فعال

می شود ؟

 

"تکانشگری "در دروغگویی بچه های مبتلا به  نقشی زیادی دارد.
کودکان طبیعی اغلب  اول فکر می کنند  بعد اقدام می کنند ! اما آنها همیشه قادر به تفکر قبل از اقدام نیستند.

بنابراین ، آنها به احتمال زیاد کارهایی را انجام می دهند که آنها را به دردسر بیندازد ، و سپس برگردند و در مورد آن دروغ بگویند.

 کودکان ADHD یا بیش فعال ، همچنین ممکن است آرزو یا تفکر "جادویی" داشته باشند در نتیجه برخی از کودکان مبتلا به بیش فعالی غیر واقع بینانه ، خوش بین هستند. آنها فکر می کنند همه چیز به تنهایی و همیشه  ،طبق انتظار و روتین  پیش می رود.

بیشتر بخوانید :تفاوت کودکان بیش فعال و کودکان دارای انرژی بالا چیست ؟کلیک کنید 

پیشنهاد به والدین عزیز:
 

وقتی بچه ها بتوانند از عهده کارها بربیایند و کار خوب و مثبتی انجام دهند ، دلیل کمتری برای دروغ گفتن پیدا می کنند . پس دادن وظایف کوچک به آنها،تقسیم وظایف در خانه ،تشویق به موقع ان ها و انتظارات واقع بینانه از آنها باعث می شود که  مدیریت علائم این اختلال ( ADHD) برای بچه ها راحت تر شود
همچنین کمک به برنامه ریزی  روزانه،هفتگی و...کارها و وظایف  آنها،  سازماندهی و نظم دهی کارهای انها ،باعث افزایش تمرکز ان ها و در نتیجه کاهش و کنترل علایم اختلال بیش فعالی در کودک می شود .

درمان :

 در حال حاضر بهترین روش های درمانی ، ترکیبی از روش های 
دارو درمانی،رفتاردرمانی و روانشناسی و اموزش خانواده (برای چگونگی برخورد با کودک در زمان مشکلات و چالش ها) هر کودک است.که کنار هم بودن این روش ها و پیگیری خانواده تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت کودک خواهد گذاشت.

 


مهسا آسترکی

مهسا آسترکی

رفتار درمان و روانشناس کودک در زمینه های اوتیسم . تاخیر واختلالات و مشکلات رفتاری و...

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود