برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

بازی هیجان انگیز با رنگ ها برای هماهنگی چشم و دست،پیش دبستانی

دراین بازی کودک با رنگ‌های متفاوت و بر اساس چیدمانی که برایش چیده شده با دقت به رنگ آمیزی بر اساس الگو میپردازد... در ادامه چند نمونه از بازی هایی که به هماهنگی دست و چشم کودک کمک میکنند آورده شده که میتونید استفاده کنید.

در زیر چند نمونه از بازی‌ها برای تقویت هماهنگی دست و چشم کودکان آورده شده است

1. پازل‌ها:

پازل‌ها به‌عنوان یک عمل خلاقانه و هماهنگ کننده بین دست و چشم طراحی شده‌اند. بازیکن باید اجزای پازل را با دقت ببیند و سپس با دستان خود آن‌ها را درست کند.

هماهنگی حرکتی ظریف ، هماهنگی چشم و دست را در وب سایت مام پلاس ببینید 

2 دنبال کردن مسیر:

با استفاده از خودکار یا قلم، می‌توانید مسیری را روی یک کاغذ یا دفتر رسم کنید واز  کودک بخواهید  تا خط را با دست خود دنبال کند و مسیر را پیدا کند. 

3 رنگ‌آمیزی:

یکی از راه‌های مفید برای تقویت هماهنگی دست و چشم، رنگ‌آمیزی است. رنگ آمیزی، می‌تواند به کودکان کمک کند تا هماهنگی دست و چشم خود را بهبود بخشند.

4 تقلید طرح‌ها:

در این بازی، کودک باید یک طرح را ببیند و با استفاده از دست خود آن را تقلید کند. مثلاً شما می‌توانید یک نقاشی روی کاغذ رسم کنید و سپس از کودک درخواست کنید تا بهترین تلاش خود را بکند تا طرح شما را تقلید کند.

5 برش‌ها و چسباندن‌ها:

بازی‌هایی که شامل برش و چسباندن اجزای کاغذی هستند، می‌توانند به تقویت هماهنگی دست و چشم کودک کمک کند. کودک می‌تواند قسمت‌های مختلف طرح‌های کاغذی را ببرد و به محل‌های مشخصی که شما برایشان روی کاغذ مشخص کرده‌اید، بچسباند.

لازم به ذکر است که این تنها چند نمونه از بازی‌های موجود برای تقویت هماهنگی دست و چشم هستند و لیست آن‌ها بسیار بیشتر است. برای انتخاب مناسب‌ترین بازی برای کودک خود، به نیازها و استعدادهای او توجه کنید و مطمئن شوید که بازی مورد نظر مناسب سن و مرحله رشد او است.


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود