برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

بازی جذاب کودکانه برای شناسایی احساسات مختلف و آشنایی با آن ها

این بازی مناسب سنین مهد و پیش دبستانی است و کودک را با احساسات مختلف آشنا میکندبیان احساس به کودک به بهبود و توسعه مهارت های آن ها در شناخت و بیان احساسات است

کوچولوهای پرانرژی مام پلاس و والدین گرامی، با ما باشید با یک بازی جذاب برای شناسایی احساسات مختلف و آشنایی با آن ها .

 
🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید.

با ما همراه باشید و تا انتهای ویدئو رو تماشا کنید. mamplus.com

شناسایی احساسات مختلف  شامل شناخت احساس خود، شناخت احساسات در دیگران و بیان صحیح و سازنده احساسات است. بیان احساسات به کودکان می‌تواند کاری بسیار اسانی  نباشد، اما ما چند پیشنهاد ویزه برای شما داریم باما همراه باشید

فواید بیان احساسات برای کودک

1. شناخت بهتر از خود:

بیان احساسات به کودکان کمک می‌کند تا بهترخود و احساس خود بشناسند.کودکان می‌توانند درک کنند که چگونه احساس می‌کنند و چگونه این احساسات آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

2. افزایش همدلی:

با بیان احساسات، کودکان می‌توانند به معنای واقعی دیگران را درک کنند و همدلی با دیگران را تجربه کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎ 3. بهبود ارتباطات:

بیان احساسات به کودکان کمک می‌کند تا به شکلی صحیحتر وبهتر با دیگران ارتباط برقرار کنند.کودکان می‌توانند به طور دقیق‌تر احساسات خود را بیان کنند .

4. سازگاری با تغییرات:

بیان احساسات به کودکان کمک می‌کند تا در برابر تغییرات و بروز مشکلات مختلف، راه‌حل‌های مناسب را پیدا کنند. کودکان می‌توانند با استفاده از احساسات خود، برنامه‌ریزی مناسبی برای مقابله با واقعی بودن آن داشته باشند. بنابراین، بیان احساسات به کودکان به عنوان یک مهارت اجتماعی و روانشناختی بسیار مهم می‌تواند در رشد و توسعه کودکان تأثیر مثبت داشته باشد.

 آشنایی کودکان با احساسات مختلف

1. تشریح احساسات:

با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم برای کودکان، می‌توان احساسات مختلف را به آن‌ها توضیح داد. برای مثال، با استفاده از عباراتی مانند «خوشحال بودن»، «عصبانی بودن» یا «ناراحت بودن»، معنی هر احساس را برای کودکان بیان کنید.

2. تعریف کردن احساسات:

به کودکانی که هرگاه احساسی دارند، آن را برای شما بیان کنند. توجه ویژه کنید. مشارکت و بیان احساساتشان  می‌تواند کمک کند تا کودکان به خودشناسی و آگاهی از احساساتشان رسیده و آن را به شیوه‌های آشکار بیان کنند.

3. استفاده از داستان‌ها و کتاب‌ها:

داستان‌ها و کتاب‌هایی که در مورد شخصیت‌ها و موقعیت‌هایی با احساسات مختلف هستند، می‌توانند به کودکان کمک کنند تا احساسات را در دیگران شناسایی کنند و با آن‌ها همدردی کنند. با خواندن این داستان‌ها و بحث درباره احساسات موجود، کودکان می‌توانند به خودآگاهی و دانش احساسات دست یابند.

4. بازی‌های نقش:

بازی‌ها و سناریوهایی که کودکان را برای آشنایی با احساسات و بیان آن‌ها ترغیب می‌کنند، می‌توانند باقی بمانند. به عنوان مثال، در بازی دکتر و بیمار، کودکان می‌توانند نقشی بازی کنند که به غیرمستقیم احساسات خود را مطرح می‌کنند.

 

بازی به کودکان فرصتی برای تجربه و بیان احساس خود می‌ دهد. این بازی‌ها عموماً به صورت گروهی برگزار می‌شوند و به کودکان کمک می‌کنند تا تفاوت‌ها و احساسات را درک کنند و حس همدلی و همراهی را تجربه کنند.

 

4 بازی برای شناخت احساسات کودکان

1- بازی احساسات:

در این بازی، شما می‌توانید نقش‌های بازی کنید و احساسات را نشان دهید. مثلاً می‌توان نقش فرد خوشحال، ناراحت، خشمگین، ترسیده و... را ایفا کرد و کودکان را باید در نظر گرفت که شما در حال نشان دادن کدام احساس هستید. این بازی به کمک کودکان می‌کند تا احساسات مختلف را تشخیص دهند و نحوه بیان آن‌ها را فراگیرند.
2- بازی حرف احساس:

در این بازی کودکان باید یک حرف را از حروف الفبا بنویسند و هرکلمه را که  به ذهنشان برسد، با توجه به احساسی که در آن لحظه دارند، بنویسند. وقتی کلمه‌ای به احساس خود ختم شد، بازیکن بعدی نوبت خود را آغاز کرد.


3- بازی ساخت داستان:

در این بازی هر بازیکن با یک جمله شروع می‌کند و بازیکن بعدی باید با احساس خود یک جمله ادامه دهد و این بازی تا زمانی ادامه می‌یابد که یک داستان کامل می‌شود. این بازی به کودکان کمک می کند تا نحوه بیان احساسات خود را در قالب قصه پیدا کنند.


4- بازی ضرب ومثل ها:

در این بازی هر نفر یک عبارت یا ضرب المثل را در مورد یک احساس مختلف بیان می‌کند و بقیه حدس می‌زنند که عبارت یا ضرب المثل به کدام اشاره دارد. . بازی به کودکان کمک می‌کند تا بهتر از احساسات خود و دیگران اطلاع پیدا کنندو نحوه بیان و درک آن‌ها را بهبود بخشند.


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود