برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

بازی های هوشی برای کودک

در این بازی بسیار جالب و جذاب هم به رشد مهارت های هوشی کودک کمک می کنید هم به رشد مهارت های دست کودک.با ما همرا باشید ...

تاثیرات بازی بر کودکان

از آنجا که یکی از شرایط توسعه موفقیت آمیز جامعه درک و جذب تجربیات قبلی توسط نسل جوان است ، بازی ، به عنوان نوعی بازتاب واقعیت ، همراهی افراد از دوران کودکی ، می تواند به عنوان وسیله ای مهم برای توسعه آموزش و پرورش ، انتقال دانش انباشته شده از زندگی عمل کند.

ماهیت مفهوم "بازی"

روشن شدن ماهیت بازی و معنای دقیق این کلمه و همچنین مفهوم نهفته در پشت آن ، در ادبیات ویژه جایگاه قابل توجهی یافته است. پیچیدگی موضوع ، تنوع نظرات نتیجه این واقعیت است که در اصل ، چنین اقدامی از طرف شخص وجود ندارد که از نظر یک بازی در نظر گرفته نشود. تقریباً تمام سطوح وجودی جامعه و انسان توسط بازی ، منطق و فلسفه آن پذیرفته شده است. بازی هم به شکل اوقات فراغت تبدیل می شود و هم به نهادی از خلاقیت تبدیل می شود ، در خدمت تحقق خود فرد است و ارتباطات ، شاخص توسعه تمدنی و فرهنگی است.

به گفته KD Ushinsky ، آثار بازی در یک فرد از دوران کودکی "عمیق تر از آثار واقعی زندگی است.

در آغاز قرن بیستم ، مربی معروف روسی نوشت: "بازی بر روی انواع برداشت ها تأثیر می گذارد . در حرکات خاص ، ضروری ... مانند هوا ، مانند غذا. بنابراین ، بازی باید جای وسیعی داشته باشد.

در "فرهنگ لغت"،معانی زیر از کلمه "بازی" آمده است (بازی به عنوان "عمل بر اساس فعل بازی" تعریف شده است: "لذت ببرید ، خود را سرگرم کنید): "... برای گذراندن وقت در برخی فعالیتها ، خدمت برای سرگرمی ، ارائه رضایت ، لذت فقط با شرکت در آن ..."

زبان شناسان مشهور  ، سازندگان "فرهنگ لغت ریشه شناسی" ، کلمه "بازی" را به عنوان یک اسلاوی رایج ، به احتمال زیاد ، مشتق پسوندی از همان پایه yájati باستانی هند - "به افتخار خدای" تعریف کردند.

فرهنگ لغت دائره المعارف بزرگ بازی را چنین توضیح می دهد: "... نوعی فعالیت غیرمولد است که انگیزه آن نه در نتایج آن ، بلکه در خود روند است. در تاریخ جامعه بشری ، بازی با جادو ، رفتار فرقه ای و غیره آمیخته شده است ، در تربیت ، آموزش ، رشد کودکان به عنوان وسیله ای برای آمادگی روانی برای شرایط زندگی آینده مهم است ... »

موضوعات دائره المعارف فلسفی جدید با تجزیه و تحلیل عمیقی انجام می شود: "... بازی یکی از اشکال اصلی فعالیت زیبایی شناختی است ، یعنی. غیر فایده گرایانه ، به خاطر خود اجرا می شود و به عنوان یک قاعده ، برای تماشاگران و تماشاگران لذت ، زیبایی ، شادی زیبایی ارائه می دهد. از زمان های قدیم ، ماهیت اساساً غیرمولد و غیرمنطقی این بازی آن را با اجرای مقدس و فرقه ای ، با هنر ، و معانی اسرار آمیز و جادویی به آن پیوند داده است. از زمان های قدیم ، این بازی همچنین به عنوان یک آموزش م forثر برای شکارچیان ، رزمندگان ، ورزشکاران ، در آموزش و پرورش کودکان مورد استفاده قرار می گرفته است . همچنین "نظریه بازی" را ذکر می کند - یکی از شاخه های ریاضیات مدرن که مدل هایی را برای تصمیم گیری بهینه در شرایط دشوار در زمینه های مختلف فعالیت های انسانی مطالعه و توسعه می دهد ، و همچنین اشاره کردکه پدیده بازی فقط از اواخر قرن 19 مورد مطالعه سیستماتیک علمی در انسان شناسی ، روانشناسی ، مطالعات فرهنگی و فلسفه قرار گرفته است.

با جستجوی ماهیت مفهومی که از نظر جهت و عملکرد محتوا تعریف می شود ، فرهنگ لغت "روانشناسی" آن را به صورت زیر بیان می کند: "... بازی نوعی فعالیت در شرایط مشروط با هدف بازآفرینی و جذب تجربه اجتماعی است ، در راههای اجتماعی ثابت برای اجرای اقدامات عینی ، در موضوعات علم و فرهنگ ثابت شده است. در بازی ، به عنوان شکل خاصی از عملکرد اجتماعی در حال ظهور تاریخی ، هنجارهای زندگی و فعالیت انسان بازتولید می شود ، که تابع آن شناخت و جذب واقعیت عینی و اجتماعی ، رشد فکری ، احساسی ، اخلاقی فرد را تضمین می کند. " 

فرهنگ فرهنگ می گوید مفهوم بازی عمیق تر است ، "... بازی در همه زمینه های فرهنگ مادی وجود دارد" و همچنین "... به فرد اجازه می دهد از طبیعت فراتر رود و دنیایی از فرهنگ را ایجاد کند"

در معتبرترین کار فلسفی روسی - "فرهنگ لغت توضیحی زبان روسی بزرگ زنده" - VI Dal تعریف زیر را برای بازی ارائه می دهد: "... بازی - شوخی ، سرگرمی ، سرگرمی ، سرگرمی ، سرگرمی ، برای تفریح ​​کاری بکن ...

 - بازی - گردهمایی های عامیانه ، گردهمایی برای سرگرمی ، سرگرمی ، مبارزه ، اجرا ...

در سایت مام پلاس انواع بازی هایی که متواند بر روی هوش کودک تاثیر گذار باشد را را میتوان اینجا پیدا کنید


برچسب ها

بازی های هوشی برای کودک جورچین های مناسب برای کودک بازی های فکری برای کودک بازی مناسب برای کودک بازی های خلاقیت برای کودک بازی های جذاب در خانه برای کودک بازی های مناسب برای کودک یک ساله بازی های مفید برای کودک دو ساله بازی ها ی مفید برای کودک سه ساله بازی های مفید برای کودک چهار ساله بازی های مناسب برای کودک پنج ساله بازی مناسب برای کودک ضشش ساله بازی های مناسب برای هوش کودک بازی های مناسب برای کودکان پیش دبستانی بازی های عالی برای کودکان بازی های مناسب برای پرورش فکر کودک چگونه هوش کودک را افزایش دهیم چگونه خلاقیت کودک را افطایش دهیم چگونه استعداد کودک زا افزایش دهیم چگونه کودام موفق تربیت کنیم چگونه استعداد کودک را شناسایی کنیم چگونه دست کودکم را تقویت کنم چگونه انگشتان کودکم را تقویت کنم چگونه دست خط کودکم را بهتر کنم چگونه کودکم را باهوش کنم چگونه بچه ی باهوشی داشته باشم چگونه کودک را برای مدرسه آماده کنم چگونه کودک را برای پیش دبستانی اماده کنم رشد هوش کودک رشد توانایی کودک توانایی کودک را چگونه افزایش دهیم کاردرمانی کودک کاردرمانی ذهنی کودک کاردرمانی شناختی کودک
مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود