برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
05f85f7a-cbb7-4cdf-a9c1-78528ec3ea20.jpg

آیا شما یک فرد درون گرا هستید؟

دراین پست به ویژگی های افراد درونگرا پرداخته شده است . اگر میخواهید بدانید که شما یک درونگرا هستید یانه ، با ماتا انتهای این مطلب همراه باشید...

در پست قبل که لینک آن را در اینجا مشاهده میکنید راجع به برون گرایی صحبت شد در این پست شما را با درون گرایی و عوامل موثر آشنا میکنیم

ویژگی های شخصیتی یک فرد درونگرا

در اینجا برخی از ویژگی های معمول شخصیت مرتبط با درونگرایی آورده شده است:

شما زمان را به خود ترجیح می دهید

ایده تنها بودن در خانه هیجان انگیز است ، نه مالیات دادن. این دوره های تنهایی برای سلامتی و خوشبختی یک فرد درونگرا بسیار مهم است. خواه صرفاً وقت خود را به استراحت اختصاص دهید یا به فعالیتی بپردازید ، احساس خلوص خوشایند شماست. افراد درونگرا معمولاً از خواندن ، باغبانی ، کاردستی ، نوشتن ، بازی ، تماشای فیلم یا انجام هر فعالیت دیگری که به تنهایی انجام می شود لذت می برند.

شما از تعاملات اجتماعی خسته می شوید

در حالی که افراد برون گرا جرات نمی کنند جمعه شب با دوستان خود را از دست بدهند ، افراد درون گرا می دانند چه زمانی از حداکثر توان خود گذشته اند و نیاز به سوخت باتری دارند. این بدان معنا نیست که همه افراد درونگرا از مهمانی ها جدا می شوند - آنها می توانند و مانند همه افراد برونگرا از آنها لذت می برند - اما در پایان یک شب طولانی ، افراد درونگرا برای شارژ مجدد و تنظیم مجدد نیاز به فرار دارند.

کار با تنهایی را ترجیح می دهید

اگر یک پروژه گروهی احساس طاقت فرسا یا نفرت انگیزی می کند ، ممکن است یک فرد درون گرا باشید. افراد درونگرا اغلب وقتی تنها کار می کنند بهترین عملکرد را دارند. این انزوا به درون گراها اجازه می دهد تا عمیق تمرکز کنند و کارهایی با کیفیت بالا تولید کنند. این بدان معنا نیست که افراد درونگرا با دیگران کار خوبی ندارند. آنها فقط ترجیح می دهند عقب نشینی کنند و به وظیفه متمرکز بپردازند ، به جای اینکه از جنبه های اجتماعی کار در یک گروه کار کنند.
شما یک حلقه نزدیک از دوستان دارید و اینگونه دوست دارید

                          

در حلقه کوچک دوستان یک فرد درونگرا اشتباه نکنید به عنوان نشانه اینکه آنها نمی توانند دوست شوند یا دوست ندارند معاشرت کنند. در واقع آنها از گفتگو با مردم و شناختن دیگران لذت می برند. آنها همچنین خلوت یک حلقه کوچک از دوستان را ترجیح می دهند. به گفته یکی ، روابط با کیفیت بالا یک کلید خوشبختی برای افراد درونگراست مطالعه منبع مورد اعتماد.

شما درون نگر و کنجکاو هستید

ممکن است قبل از اینکه برنامه عملیاتی را در محل خود قرار دهید یا یک انگشت خود را بردارید تا چیزی را تغییر دهید ، ممکن است خود را در رویا ببینید یا در ذهن خود مشغول به کار باشید. افراد درون گرا روند تفکر درونی بسیار فعالی دارند. این امر همچنین آنها را به سمت خوداندیشی و تحقیق سوق می دهد. افراد درونگرا به دنبال علاقه خود و احساس آمادگی و خواندن هست                شما به منطقه بندی زیاد متهم شده اید

درون گراها غالباً با منطقه بندی کردن یا اجازه دادن ذهنشان برای دور زدن از وظیفه پیش آمده ، از یک موقعیت ;فرار ؛ می کنند. برای شما ، این ممکن است راهی برای ترک وضعیتی باشد که بیش از حد آشفته یا ناخوشایند است. این یک نوع مکانیسم بقا است. اما به نظر دیگران ، ممکن است به نظر برسد که تمرکز ندارید.

نوشتن را به حرف زدن ترجیح می دهید

شما راحت تر از نوشتن افکار خود به جای صحبت کردن ، به خصوص هنگامی که آماده نیستید. شما ترجیح می دهید از طریق پاسخ خود فکر کنید زیرا سبک ارتباطی شما متمرکز و ملاحظه است. می توانید مکالمه خود را ادامه دهید.

                            

تعریف کلی درونگرایی

یک فرد درونگرا معمولاً فردی ساکت ، محفوظ و متفکر تصور می شود. آنها به دنبال توجه خاص یا مشارکتهای اجتماعی نیستند ، زیرا این حوادث باعث می شود افراد درونگرا خسته و فرسوده شوند.

افراد درون گرا نقطه مقابل برون گراها هستند . برون گراها غالباً به عنوان زندگی یک مهمانی توصیف می شوند. آنها به دنبال تعامل و گفتگو هستند. آنها کسی نیستند که یک اجتماع اجتماعی را از دست بدهد ، و در دیوانگی یک محیط شلوغ رشد می کنند.

❌باورهای غلط در مورد درون گرایی

در مقاله ای عالی   در  Atlantic Monthly ، نویسنده جاناتان راوچ برخی از افسانه ها و باورهای غلط رایج در مورد درون گراها را در نظر گرفت. در حالی که برون گراها غالباً خجالتی ، دور و متکبر برچسب گذاری می شوند ، راوچ توضیح می دهد که این برداشت ها ناشی از عدم توانایی برون گراها در درک چگونگی عملکرد درون گراها است.

راوچ پیشنهاد می کند: "برون گراها درک درون گرایی ندارند یا اصلاً درک نمی کنند." "آنها تصور می كنند كه شركت ، به خصوص شركت آنها ، همیشه مورد استقبال قرار می گیرد. آنها نمی توانند تصور كنند كه چرا یك نفر باید تنها باشد. در واقع ، آنها اغلب با این پیشنهاد چرت می زنند. من اغلب آنها را توضیح می دهم ، هرگز احساس نکردم که هیچ یک از آنها واقعاً درک کرده اند. "

بر اساس برآوردها ، افراد برون گرا بیش از 3 تا یک از افراد 1 درونگرا هستند . افراد درونگرا اغلب متوجه می شوند که افراد دیگر سعی می کنند آنها را تغییر دهند یا حتی پیشنهاد می کنند مشکلی در آنها وجود دارد. هیچ چیز فراتر از حقیقت نیست. در حالی که افراد درونگرا قسمت کوچکتری از جمعیت را تشکیل می دهند ، هیچ تیپ شخصیتی درست یا غلطی وجود ندارد. در عوض ، هر دو درون گراها و برون گراها باید در درک تفاوت ها و شباهت های یکدیگر تلاش کنند.

نکاتی که می توانند به شما کمک کنند

به یاد داشته باشید ، درونگرایی ویژگی همه یا هیچ چیز نیست. افراد می توانند همان چیزی باشند که شما می توانید درون خود را با سرمایه I (یا همان "بسیار درونگرا") بنامید و یا ممکن است در برخی شرایط با برخی از گرایش های درون گرا خارج شوند. درون گرایی به طور پیوسته همراه با برون گرایی وجود دارد و بیشتر افراد تمایل دارند در جایی بین این دو دروغ بگویند.

اگر برخی از ویژگی های درونگرایی و برخی ویژگی های برون گرایی را شناسایی کنید ، احتمال بسیار خوبی وجود دارد که شما یکی از 70 درصد افرادی باشید که در جایی از وسط قرار می گیرند. Ambiverts معمولاً از اینکه وقت خود را با دیگران بگذرانند و وقت خود را به تنهایی بگذرانند ،  بستگی به شرایط و نیازهای آنها در لحظه دارد.

از همه مهمتر ، به یاد داشته باشید که یک نوع "بهتر" از نوع دیگر نیست. هر گرایش بسته به شرایط می تواند مزایا و معایبی داشته باشد. با درک بهتر شخصیت ،

می توانید یاد بگیرید که چگونه نقاط قوت خود را بازی کنید.

اگر فرد درونگرا هستید ، اگر تحریکات ناشی از دنیای خارج بیش از حد شود ، راه هایی برای مقابله با آن پیدا کنید. به دنبال لحظه ای آرام باشید که بتوانید از صداهای طاقت فرسا دور شوید و دوباره شارژ کنید.

در یک مطالعه از افراد درونگرا بزرگسال در سنین 18 تا 80 سال ، مشخص شد کسانی که روابط اجتماعی قوی و مهارت تنظیم عاطفی دارند از افرادی که این مهارت ها را ندارند خوشبخت ترند. با پرورش روابط نزدیک خود از نقاط قوت خود نهایت استفاده را ببرید تا بتوانید روابط اجتماعی قوی ایجاد کنید و از تمایل خود به درون نگاه کنید تا درک عاطفی محکمی ایجاد کنید.

درون گرایی کاملا طبیعی است. اگر می بینید که گرایش های درون گرایانه شما نتیجه اضطرابی است که بر عملکرد طبیعی و روزمره شما تأثیر می گذارد ، با پزشک یا متخصص بهداشت روان مشورت کنید.

درونگرایی گرایی یک طیف است

اکثر مردم کاملا درونگرا یا کاملاً برون گرا نیستند. آنها با ویژگی های هر دو جایی در وسط قرار می گیرند. برخی از ویژگی ها ممکن است قوی تر باشند ، به همین دلیل است که افراد ممکن است خود را به عنوان یک درون گرا یا برون گرا معرفی کنند.

ژن های شما ممکن است نقش مهمی در تعیین محل سقوط در پیوستگی شخصیت داشته باشند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که برون گرا هستند به دوپامین ، ماده شیمیایی موجود در مدار پاداش مغز ، واکنش متفاوتی نشان می دهند. برون گراها به دلیل وجود ماده شیمیایی ، از تعاملات اجتماعی احساس رضایت یا انرژی می کنند. افراد درونگرا احساس تحریک بیش از حد می کنند.

تجارب زندگی شما نیز می تواند به طور قابل توجهی بر شخصیت شما تأثیر بگذارد. ممکن است در طول زندگی خود طیف را کمی تغییر دهید یا روی آن بلغزانید. ممکن است یاد بگیرید که در بزرگسالی با دیگران تعامل متفاوتی داشته باشید و به طور متفاوتی پاداش بگیرید.

نیازی به تغییر یا تغییر شخصیت شما نیست. فرقی نمی کند چه چیزی ، شخصیت شما بخشی فوق العاده از آنچه هستید هستید.


برچسب ها

مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود