برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

الگوی کاهشی و افزایشی، فصل اول ریاضی چهارم ابتدایی ، خانم صدیقی

بچه های عزیز کلاس چهارمی، با مام پلاس همراه باشید تا خانم صدیقی با شعر و بازی به شما الگوهای کاهشی و افزایشی رو آموزش بده. ویدئو رو با دقت نگاه کنید تا خودتون بتونید تشخیص بدید کدوم افزایشیه کدوم کاهشی.در ادامه هم نکات بیشتری در مورد الگوهای اعداد یاد میگیرم و ویدئوهای نمونه بیشتری میبینیم.

🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید .

برای مشاهده های ویدئوهای بیشتر درمورد الگوهای اعداد کلیک کنید:

تدریس الگوهای عددی و هندسی، فصل اول ریاضی چهارم دبستان

ویدئوی تدریس الگوی چوب کبریتی، ریاضی چهارم ابتدایی

الگوهای اعداد کاهشی و افزایشی و دنباله چیست؟

الگوهای اعداد دنباله ای از اعداد با یک رابطه مشترک هستند. به عنوان مثال، در دنباله 3،6،9،12، هر عدد 3 افزایش می یابد. به طور کلی، هنگامی که کودک به اندازه کافی به اعداد برای شمارش بدون کمک اعتماد کرد، آماده است تا دنباله ها را شروع کند.

هنگامی که در مورد اعداد و دنباله ها یاد می دهید، موضوعاتی مانند سیستم پایه 10، اعداد زوج و فرد، و ساختن الگوها با محاسبات ساده را نیز پوشش خواهید داد.

چرا الگوهای اعداد کاهشی و افزایشی مهم هستند؟

در هسته خود، ریاضیات مطالعه اعداد و ارتباط آنها با یکدیگر است. به همین دلیل مهم است که مطمئن شوید بچه‌ها قبل از اینکه به موضوعات پیچیده‌تر ریاضی بپردازند، درک کاملی از الگوهای اعداد و دنباله‌ها و کاهشی و افزایشی آن ها دارند.

توانایی تشخیص الگوهای کاهشی و افزایشی در گروه‌های اعداد به کودک کمک می‌کند تا مهارت‌های تفکر انتقادی را توسعه دهد و آنها را برای عملیات‌های پیچیده‌تر ریاضی در سال‌های آینده آماده کند.

و الگوها نه تنها در ریاضیات، بلکه در طبیعت، هنر و موسیقی نیز یافت می شوند. بنابراین توانایی شناسایی، تشخیص و ایجاد توالی به آنها در علوم، جغرافیا، مطالعات اجتماعی و سایر طبقات نیز کمک خواهد کرد.

نکات مهم برای آموزش دنباله اعداد کاهشی و افزایشی

تدریس ریاضی همیشه ساده ترین کار در جهان نیست، برخی از کودکان همیشه به طور طبیعی کمتر از دیگران به موضوع می پردازند. اما وقتی صحبت از الگوهای اعداد به میان می‌آید، راه‌هایی وجود دارد که آن را برای همه افراد درگیر لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

بچه های عزیزم برای اینکه بتونید ویدئوها و آموزش های بیشتری از فصل یک کتاب ریاضی چهارم ابتدایی ببینید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

ویدئوهای فصل یک ریاضی چهارم ابتدایی اعداد و الگوها


مشاهده نظرات

  • ارسال شده از : زهرا در تاریخ : 1402/07/25
    عالی بود

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود