برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

بازی برای تقویت حساسیت شنیداری کودک

بازی حساسیت شنیداری در جهت تقویت شنوایی کودک . در این بازی از مکعب های رنگی استفاده شده که در عین حال با تکان دادن صداهای متفاوت رو تولید می کنند و با اینکار میتونیم به تقویت حساسیت شنیداری کودکمون کمک کنیم. از این مکعب های رنگی همزمان برای آموزش رنگ نیز میتونیم بهره ببریم.در ادامه چند بازی دیگر جهت تقویت حافظه شنیداری کودک معرفی کردیم که میتوانید در محیط خانه هم با کودک تمرین کنید.

 

معرفی چند بازی جهت تقویت حساسیت شنیداری کودک

بازی حدس صدا جهت تقویت حساسیت شنیداری کودک

یکی از بازی هایی که به منظور تقویت حساسیت شنیداری کودکان می توان استفاده کرد، "بازی حدس صدا" است.

در این بازی، ابتدا باید تعدادی صدا را به طور دقیق و واضح به کودکان پخش کنید و از آنها بخواهید تشخیص دهند. سپس، کمی صدا را کاهش داده و دوباره پخش کنید و از کودکان بخواهید بگویند که آیا صدا کمتر شده یا اندازه قبل است. این فعالیت را به تدریج و با کاهش تدریجی صدا تکرار کنید تا کودکان بتوانند فرق بین صداهای کمتر را به درستی تشخیص دهند.

بازی "شنیدن صداها"

این بازی نیز می تواند در تقویت حساسیت شنیداری کودکان مفید باشد. در این بازی، شما انواع صداهای مختلف را گوش می دهید و کودک را مجبور به تشخیص و تفکیک صداها میکنید . مثلاً می توانید از کودک بخواهید  صدای باران،  باد، گریه بچه، صدای ترن اسباب بازی و غیره گوش دهندو سپس از کودک بخواهید آنها را تشخیص دهد.

حذف صدا

یک  دیگر از بازی هایی  که به منظور تقویت حساسیت شنیداری کودکان می توان استفاده کرد، "بازی حذف صدا" است. در این بازی، شما به طور تدریجی و در حضور کودک، صداهای مختلف را پخش می  کنید و از کودک بخواهید بگوید کدام صدا حذف شده است. مثلاً می توانید موتور حذف کنید و از کودک بپرسید کدام صدا از لیست صداهای شنیده شده حذف شده است.

همه این بازی ها، باعث تقویت حساسیت شنیداری کودکان می شود و آنها را در تفکیک صداها و افزایش تمرکز در شنیدن کمک می کند.

تاخیر تکلم در کودکان، تقویت مهارت زبانی و شنیداری کودکان را در وب سایت مام پلاس ببینید

اگر کودکی دچار ضعف در حساسیت شنیداری باشد،در دوران ابتدایی و درس دیکته اشتباهاتی را تکرار خواهد کرد.

کودک دچار ضعف حساسیت شنیداری، صداهای نزدیک به هم را نمیتواند بدرستی از هم تشخیص دهد. از جمله اشتباهات املایی اینگونه کودکان اینست: 

دنبال___ دمبال

بشقاب___بشگاب

ژاله____جاله

آمدند___آمدن


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود