برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ویدئوی حرکات متناوب برنامه ریزی حرکتی کودک

هر فعالیتی که بر عهده گرفته می شود، هر چند که ساده باشد، مستلزم برنامه ریزی حرکتی است. زیرا کودک باید نسبت به فعالیت ایده ای داشته باشد و بداند چه چیزهایی را شامل می شود و سپس چگونه به آن دست پیدا کنند. ویدئوی حرکات متناوب برنامه ریزی حرکتی کودک را با هم ببینیم و نکاتی را در رابطه با آموزش آن در خانه به کودک مطالعه کنید...

🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید .

حرکات متناوب برنامه ریزی حرکتی در کودکان

برنامه ریزی حرکتی مهارتی است که به کودکان کمک می کند تا حرکات بدن را برای انجام وظایف به خاطر بسپارند و انجام دهند. مهارت های برنامه ریزی حرکتی تقریباً در هر کاری که انجام می دهیم به ما کمک می کند. برنامه ریزی حرکتی شامل کار کردن مغز و عضلات برای تولید حرکت می شود. انجام حتی ساده ترین کارها  مانند مسواک زدن دندان ها، شستن موها، جست و خیز کردن، یا پاک کردن همگی نیازمند برنامه ریزی حرکتی هستند. مسائل برنامه ریزی حرکتی می تواند باعث ایجاد چالش های تحصیلی و اجتماعی شود.

مهارت های برنامه ریزی حرکتی ذاتی نیستند. آنها با زمان و تمرین به دست می آیند. مغز کودک باید یاد بگیرد که با بدن و ماهیچه های خود ارتباط برقرار کند و به آرامی پیچیدگی کارهایی که قادر به انجام آنها هستند افزایش می یابد تا زمانی که خودکار شوند. 

به کودکی فکر کنید که راه رفتن را یاد می گیرد. آنها راه رفتن را شروع نمی کنند. ابتدا یاد می گیرند که چگونه سر خود را بالا بکشند، سپس غلت بزنند، بخزند و در نهایت راه بروند. این مهارت‌های برنامه‌ریزی حرکتی که به طور ناخودآگاه به آنها می‌گوید چگونه حرکت کنند، در نهایت خودکار می‌شوند. بدون فکر انجام می شود کودکان به ساختن این مهارت ها ادامه می دهند - راه رفتن تبدیل به دویدن یا پریدن و بالا رفتن و غیره می شود.  

برخی از کودکان با مهارت های برنامه ریزی حرکتی دست و پنجه نرم می کنند

کودکانی که چالش های برنامه ریزی حرکتی را تجربه می کنند، در اجرای بازخوردی که بدنشان ارائه می کند، مشکل دارند. آنها ممکن است برای برنامه ریزی و سازماندهی حرکات مورد نیاز برای مهارت های حرکتی مناسب سن دچار مشکل شوند. از آنجایی که آنها نمی توانند به راحتی بازخورد را درک کنند، ممکن است دست و پا چلفتی یا ناهماهنگ به نظر برسند، حتی اگر قبلاً کار را انجام داده باشند. این می تواند بر اعتماد به نفس و یا مهارت های تحصیلی و اجتماعی آنها تأثیر بگذارد. 

با کمک مناسب، کودکانی که در مهارت های برنامه ریزی حرکتی چالش دارند، می توانند پیشرفت کنند. کارهایی وجود دارد که والدین می توانند در خانه انجام دهند تا به پیشرفت فرزندانشان کمک کنند. کاردرمانی نیز گزینه فوق العاده ای است. 

چگونه می توانید مهارت های برنامه ریزی حرکتی را در خانه آموزش دهید

کارهایی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید تا به کودک خود در برنامه ریزی حرکتی کمک کنید. به این واقعیت توجه داشته باشید که ممکن است فرزند شما به دلیل مشکلاتی که دارد با اعتماد به نفس خود دست و پنجه نرم کند، بنابراین اهدافی را تعیین کنید که به راحتی قابل دستیابی هستند تا به ایجاد اعتماد به نفس کمک کنند. می‌توانید با کارهای ساده شروع کنید، مثلاً اگر روی دست خط کار می‌کنید، مداد را به درستی در دست بگیرید، اگر می‌خواهید هماهنگی چشم و دست را بهبود ببخشید، لگد زدن به توپ، یا اگر روی پرش کار می‌کنید، روی یک پا بایستید. فعالیت‌های بدنی مفرح می‌توانند به طور طبیعی به تقویت مهارت‌های حرکتی درشت کودک کمک کند.پازل ها نیز می توانند به کودکان در ایجاد مهارت های حرکتی خوب کمک کنند .

اما این نکته باید در نظر گرفته شود که از وسایل الکترونیک باید در حد اعتدال استفاده شود. اسباب‌بازی‌های زیادی برای تمرین حرکتی خوب وجود دارد. استفاده از وسایل کمک بصری مانند نمودارها همچنین می تواند به کودک شما کمک کند تا ترتیب مراحل لازم برای انجام یک کار مانند شستن دست ها یا لباس پوشیدن را به خاطر بسپارد. 


برچسب ها

فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود