برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

هماهنگی چشم و دست تخمین فاصله

در این ویدیو یک بازی ساده برای هماهنگی چشم ودست کودک آوردیم، در ادامه بااهمیت هماهنگی چشم و دست و فعالیت هلیی که به تقویت این هماهنگی کمک بیشتزی میکند آورده شده. با وب سایت مام پلاس همراه باشید.

بین سنین 6 تا 9 ماهگی، کودک شما هماهنگی چشم و دست را با سرعتی سریع یاد میگیرد. تماشای این توانایی نوزاد بسیار لذتبخش است. از لحظه ای که فرزند شما موفق می شود یک شی را در دست بگیرد، دنیای جدیدی به روی او باز می شود. پس سعی کنید که بازی های مناسب و هیجان انگیزی که کودک را جذب میکندبه او آموزش دهید! و همچنین به او تنقلاتی بدهید که برای سلامتی او مفید است، با این کار نه تنها استفاده از دستان خود را یاد می گیرد، بلکه انرژی اش چند برابر میشود.

در حدود 7 ماهگی، اکثر کودکان در گرفتن وسایلی مانند اسباب بازیها، غذا یا هر چیز در دسترس، مهارت پیدا می کنند.

هر چیزی که کودک می بیند در دهانش میگذارد نه برای خوردن ، بلکه برای شناخت بافت، طعم و بوی آن وسیله. بنابراین در این دوران میان وعده های سالم مانند یک تکه میوه به او بدهید.

در حدود 9 ماهگی کودک شما با دستان خود بسیار کار میکند و حتی ممکن است از قبل بتواند اشاره کند، اشیاء را بگیرد، توپی را بغلتاند و با انگشتانش شکل بسازد. و سپس، می تواند شادی خود را بیان کند. 

هماهنگی چشم و دست را در اینجا ببینید

معرفی چند بازی  و فعالیت جهت هماهنگی چشم و دست کودک 

می توانید فعالیت های روزمره را به بازی های سرگرم کننده برای کودک خود تبدیل کنید. این کار هماهنگی دست و چشم آنها را تحریک می کند.

• اگر مثلاً می خواهید یک اسباب بازی به او بدهید، آن را کمی دورتر قرار دهید تا برای گرفتن آن تقلا کند.

•دادن  تنقلاتی مانند میوه و خوراکی های مفید ث  سالم در اشکال مختلف نیز یک بازی  و فعالیت عالی برای کودک شما هستندـ

• یک قاشق یا مسواک به او بدهید و به او نشان دهید که با این شی چه کاری می توانید انجام دهید: او سعی می کند از شما تقلید کند.

• قبل از خالی کردن سطلی به او بدهید که بتواند اسباب بازی هایش را در آن نگهداری کند...

وهم‌آهنگی چشم و دست کودک به معنای توانایی کودک در هماهنگ کردن حرکات دست و چشم او است. این مهارت معمولاً طی رشد کودک در دوران اولیه زندگی اش به وجودمی‌آید.

👶 در طول رشد، کودکان توانایی ردیابی اشیاء با چشم‌های خود را یاد گرفته و برای آنها اهمیت پیدا می کند. در همین حال، کودک می‌آموزد دست خود را در جهت اشیاء مورد نظر حرکت داده و آنها را تحت کنترل داشته باشد.

⚙️ تخمین فاصله نیز از اهمیت بالایی در توانایی کودک در مانور  محیط اطراف و رفتار مناسب نسبت به اشیاء است. این تخمین فاصله می‌تواند با تصویرسازی عمیق فضای اطراف کودک و برچسب‌زنی صحیح اشیاء به طور دقیق، تقویت شود.

توانایی کودکان درهماهنگی چشم و دست و تخمین فاصله نشان‌دهنده رشد صحیح آنهاست. با تمرین و فعالیت در محیط مناسب، این مهارت‌ها می‌توانند تقویت شوند و بهبود یابند.


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود