برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تمرین هماهنگی چشم و پا

اینکه چجوری درست قدم برداریم ، چجوری به توپ شوت بزنیم ، چیکار کنیم که تعادل بهتری داشته باشیم همگی برمیگرده به اینکه چقد هماهنگی چشم و پاتون قوی باشه ...

هماهنگی چشم به حرکت هماهنگ چشم و پا اشاره دارد. هماهنگی خوب پا به کودک این امکان را می دهد که جهت حرکت خود را کنترل کند زیرا می تواند از پاهای خود به طور موثر استفاده کند. 

 فعالیت های زیر می تواند به شما کمک کند تا هماهنگی چشم و پای کودک نوپای خود را توسعه دهید:

هماهنگی چشم و پا-تمرین برداشتن توپ ها

تمرین هماهنگی چشم وپا

فعالیت موثر برای هماهنگی چشم و پای کودک نوپا

لگد زدن

لگد زدن توپ با اندازه های مختلف به بهبود هماهنگی چشم و پای کودک نوپا کمک می کند. با یک توپ بزرگ شروع کنید و در نهایت او را به ضربه زدن به یک توپ کوچک وادار کنید. 

بازی های پریدنی

اجازه دهید فرزندتان روی  سنگ فرش ها  قدم بگذاردیا پریدن از روی یک قسمت به قسمت دیگر سنگ فرش . برای این فعالیت در داخل خانه نیز می توانید از کوسن ها استفاده کنید.

نشانه آدمکی 

با لگد زدن با توپ ها به آن ها ضربه بزنید.   اگر این عروسک ها را  ندارید، از چند بطری خالی نوشابه استفاده کنید.

 درست کردن حباب‌

حباب‌ها  درست کنید تا فرزندتان در حین افتادن روی زمین روی آن‌ها ضربه بزند.

هماهنگی چشم وپا -چشم ودست

هماهنگی حرکتی

مزایای هماهنگی چشم و پا در کودکان 

توسعه مهارت های حرکتی:

هماهنگی چشم و پا به کودکان کمک می کند تا مهارت های حرکتی خود را بهبود ببخشند. آنها قادر خواهند بود حرکات دقیق تری مانند پرش، پرشکوبی و پریدن را انجام دهند.

تقویت تمرکز و تماس چشمی:

با تمرین هماهنگی چشم و پا، کودکان قادر خواهند بود به طور موثر توجه خود را متمرکز کنند و تماس چشمی صحیح را تحقق دهند. این می تواند در مواردی مانند خواندن و نوشتن رویکودکان تأثیرگذار باشد.
توسعه توانایی های اجتماعی:

هماهنگی چشم و پا می تواند کمک کند کودکان با همدیگر و با محیط اطرافیان خود بهتر ارتباط برقرار کنند. این مهارت به بچه ها کمک می کند در بازی های گروهی و ورزش های تیمی شرکت کنند.

 تقویت توانایی های شناختی:

هماهنگی چشم و پا می تواند توانایی های شناختی کودکان را تقویت کند. این شامل مهارت هایی مانند تشخیص الگوها و حل مسائل است.

در کل، هماهنگی چشم و پا در کودکان یک عامل مهم در توسعه کلی آنکودکان است و برای رشد سالم و اجتماعی فرزندان بسیار حائز اهمیت است


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود