برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تسهیل چهار دست و پا رفتن

❓خیلی عزیزان از من میپرسن که بچه‌ای که تو مراحل اولیه چهاردست‌پا رفتن هست ولی هنوز به خاطر ضعفش نمیتونه این پوزیشن رو هنگام حرکت خوب حفظ کنه رو چطور چهاردست‌و پا ببریم؟

🚼روبروی‌کودک میشینید و مچ پاتون رو به صورتی بالای ساق پای کودک نگه میدارید که هیچ فشاری روش نباشه و کل وزن پاتون روی انگشت کوچیکه پاتونه که رو زمینه،اینطوری دیگه نیاز به کمک گرفتن از یه نفر دیگه برای گرفتن پاهای بچه نیست و همینطور باعث میشه که کودک نتونه یهو پاشو عقب بده و پوزیشنو بهم بریزه(منظورم بعضی وقت‌هاست که همکاریش پایینه)
🔸
✅باید این رو در نظر بگیرید که هنگام انجام این تمرین در عین حال که بهش مقداری کمک میکنیم سعیمون بر این باشه که اگه خودش به صورت ناقص هم میتونه دست‌و‌پاشو جلو بذاره اجازه بدیم از توانایی‌هاش استفاده کنه و ما فقط همراهیش کنیم.
🔸
1⃣اگه کنترل سر‌و گردنش خوبه ولی سرشو پایین میندازه بهش مرتب در حین اجرای تمرین گوشزد کنید سرشو بالا نگه داره.
🔸
2⃣دست هاش رو جوری با دستتون بگیرید که واسه کنترل مفصل آرنجش خودش هم تلاش کنه(آرنجش رو کامل صاف و قفل نکنید).
🔸
3⃣💯نکته مهم:هنگام اجرای این تمرین باید حتماً دست و پای مخالف رو جلو بکشید؛یعنی مثلاً اول دست چپ بعد پای راست،بعد دست راست و پای چپ.
🔸
4⃣اگه بعد یه مدت احساس کردین همکاریش و هماهنگیش تو چهاردست و پا رفتن پیشرفت کرده اجازه بدید پاهاش رو خودش جلو بکشه و شما فقط به دست‌ها کمک بدید(برای دست‌ها هم به‌همین صورت به مرور کمکی که میدین رو کمتر کنید تا به مرور مستقل شه تو این حرکت👌)

با کلیک روی کلمات کلیدی میتوانید اطلاعات بیشتر و کاملتری راجع به هر کدام از مطالب گفته شده را در قسمت مربوطه بیابید...


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود