برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ویدئوی جمع شانه ای بصورت ذهنی و 3 روش آموزش جمع اعداد تک رقمی، اول دبستان

معلمین و والدین گرامی ،با شما هستیم با ویدئوی تمرین جمع شانه ای بصورت ذهنی.در این ویدئو ،سعی شده که با همراهی دانش آموزان و بصورت شعر ، کودک درک بیشتر و بهتری از جمع های تک رقمی در پایه ی اول ابتدایی پیدا کند. همچنین چند روش ساده آموزش جمع های تک رقمی را با هم مطالعه می کنیم.

🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید.

آموزش جمع شانه ای با شعر وقصه و4 روش آموزش جع ساده به دانش آموز اول دبستان

ویدئوی جمع شانه ای،اول دبستان

پانتومیم برای جمع شانه ای و چند روش آموزش جمع به کودک

3 روش ساده آموزش جمع تک رقمی به دانش آموز

جمع اعداد تک رقمی یکی از مباحث پایه‌ای ریاضیات است که به کودکان دبستانی آموزش داده می‌شود. برای آموزش جمع اعداد تک رقمی به کودکان دبستانی، می‌توانید از روش‌های ساده و جذاب استفاده کنید، مثلا میتوانید از شعر وقصه کمک بگیرید یا از بازی هایی که بتوان در آن ها از جمع استفاده کرد. همچنین از وسایل موجود در مدرسه و کلاس استفاده کرد. در ادامه به چند روش اشاره می‌کنیم:

 1. استفاده از اشیاء و وسایل: 

می‌توانید از اشیائی مانند دکمه‌های رنگی، چینه های رنگی، چوب های معاینه ای که رنگ شده اند و... استفاده کنید. به عنوان مثال، برای جمع اعداد ۳ و ۴، سه دکمه را در یک سمت و چهار دکمه را در سمت دیگر قرار دهید و به دانش آموز بگویید که تعداد کل دکمه‌ها چند است؟

 2. استفاده از تصاویر:

می‌توانید از تصاویری از شی‌های مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، برای جمع اعداد ۲ و ۳، دو تصویر از گل و سه تصویر از پروانه را به کودک نشان دهید و بپرسید که تعداد کل چند است؟ 

3. استفاده از بازی‌های آموزشی: 

می‌توانید از بازی‌های فکری مانند پازل، مهره‌بازی یا بازی مثل لی لی استفاده کنید. به عنوان مثال، برای جمع اعداد ۴ و ۵، چهار مهره را در یک سمت و پنج مهره را در سمت دیگر قرار دهید و به کودک بگویید که تعداد کل مهره‌ها چند است؟ 

یا می توانید یک لی لی بکشید و از خانه های آن برای آموزش جمع به دانش آموز استفاده کنید . مثلا در یک خانه می نویسید ۳+۲ و در خانه دیگر می نویسید ۷+۲ و همینطور جمع ها را در چند خانه جا دهید و جواب ها را در خانه های دیگر بنویسید . از کودک بخواهید بگوید ۳+۲ چند می شود، جواب را بیابد و در خانه جواب بپرد. با این بازی هم به کودک تحرک و تفریح می دهید هم آموزش.


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود