برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش جمع ساده به کودک به همراه ویدیو

برای آموزش جمع به کودکی که تازه با این مفاهیم آشنا شده بهتر است قبل از اینکه مستقیم سراغ جمع کردن دو عدد بروید سعی کنید با بازی و راه های که در زیر آوردیم این مفاهیم را به کودک آموزش دهیم. در ادامه حتما ویدیو رو ببینید.

آموزش جمع به کودکان اول ابتدایی می‌تواند به شکل ساده و تدریجی صورت بگیرد.

در ادامه، چند مرحله برای آموزش جمع به کودکان را بررسی خواهیم کرد:

1. مفهوم اضافه کردن: 

ابتدا به کودک توضیح دهید که جمع یعنی اضافه کردن دو عدد با هم. می‌توانید از مثال‌های زندگی روزمره استفاده کنید تا مفهوم اضافه کردن را برای کودکان تداعی کنید.

به عنوان مثال، بگویید "اگر ۲ سیب داریم و ۳ سیب دیگر به آنها اضافه کنیم، چند سیب خواهیم داشت؟"

 

2. استفاده از اشیاء فیزیکی:

از اشیاء فیزیکی مانند  تعدادی جوراب استفاده کنید. به کودک بگویید که در خانه کوچک شما ۲ جوراب قرار دارد و در خانه دیگری ۳ جوراب. سپس از کودک بخواهید تا جمع جوراب‌ها را به شما بگوید. مثلاً، اگر جوراب‌ها را در یکجا قرار دهید، کودکان متوجه می‌شوند که با هم ۵ جوراب خواهند داشت.

3. استفاده از نمودارها:

از نمودارها و تصاویر ساده برای نمایش اضافه کردن استفاده کنید. یک نمودار ساده با دو ستون تهیه کنید. در ستون اول عدد اول را نوشته و در ستون دوم عدد دوم را نوشته و ضمنا مجموع آنها را در ستون سوم بیاورید.

 

                  مثال      ۵ =  ۳+۲

 

این کار به کودک کمک می‌کند تا ارتباط بین اعداد را ببیند و درک کند که جمع دو عدد نتیجه‌ای برای آن دارد.

در وب سایت مام پلاس ببینید☆☆☆

جمع چند عدد تک رقمی

یادگیری جمع اعداد یک رقمی با استفاده از ابزار

4. استفاده از فعالیت‌های عملی:

از فعالیت‌های عملی برای تقویت مفهوم جمع استفاده کنید. به عنوان مثال، ۳ دسته شیرینی دارید و ۲ دسته دیگر را به آنها اضافه می‌کنید. کودکان می‌توانند با شمارش تعداد شیرینی‌ها در هر دسته و سپس جمع آنها، نتیجه را ببینند.

5. تمرینات تکراری:

از تمرینات تکراری برای تثبیت مفهوم جمع استفاده کنید. می‌توانید با کودکان کارت‌

بدیم و آنها را برای جمع کردن اعداد دو رقمی چالش برانگیز کنیم. به عنوان

مثال:           بگویید.     ؟=۳ +۵
و از کودکان بخواهید تا جواب را به شما بدهند.

6. بازی‌های آموزشی:

از بازی‌های آموزشی برای آموزش جمع استفاده کنید. می‌توانید از نرم‌افزارها و برنامه‌های کامپیوتری آموزشی استفاده کنید که به کودکان کمک می‌کند تا بازی کنند و در عین حال مفهوم جمع را فرا بگیرند.

7. تمرین خانگی:

به کودکان وظایف تمرین خانگی بدهید تا مهارت‌های جمع خود را تقویت کنند. این می‌تواند شامل حل سوالات جمع در کتاب‌های درسی، تکالیف خانگی یا استفاده از منابع آموزشی آنلاین باشد. توجه داشته باشید که تمرینات مرحله به مرحله و با سطوح مختلف سختی باید انتخاب شود.

8. تعامل و تمرین در چالش‌های روزمره:

در زندگی روزمره، به فرصت‌های آموزش جمع پیش بروید. به عنوان مثال، هنگام خرید در فروشگاه، از کودک بخواهید تا تعدادی محصول را به شما بگوید و سپس تعداد کل محصولات را با هم جمع کنید.

9. تشویق و تمدید اعتماد به نفس:

در هر مرحله از آموزش جمع، تشویق کودکان و تمدید اعتماد به نفس آنها امر بسیار حائز اهمیت است. تشویق کنید و قدردان پیشرفت‌هایشان باشید. به آنها اجازه دهید خود را در یادگیری این مفهوم تجربه کنند و از طریق تمرینات مرتب، مستقلانه‌تر شوند.

در نهایت، مهم است به صورت تدریجی و با تکرار مفهوم جمع را به کودکان آموزش دهید. همچنین، از روش‌های گوناگون و متنوع برای تقویت مفهوم جمع استفاده کنید تا کودکان بتوانند بهتر درک کنند و مهارت‌های جمع خود را تقویت کنند.


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود