برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

بهبود هماهنگی حرکات درشت

🔎گاهی اوقات ما شاهد این هستیم که فردی که داریم باهاش ‌کار میکنیم توی راه رفتن و قدم‌هاش حرکت اضافه داره و حرکاتش رَوون نیست(مثلاً ممکنه یکم خشک راه بره) یا سمت درگیرش به خاطر اسپاسم و سفتی‌هاش،سرعتشو تو راه رفتن بگیره.


💡یه نکته که دونستنش‌ واقعا‌ً میتونه به روند درمان مراجع کمک کنه و این روند رو تسریعش کنه اینه که صرفاً کشش عضلات درگیر و دارای کوتاهی نمیتونه باعث از بین رفتن کوتاهی‌ها بشه، باید علاوه بر این کار با فعالیت گرفتن از اونها و درگیر‌کردنشون در فعالیت‌های مختلف ارتباط مغز🧠 با اون عضلات رو پر رنگتر کرد(شناخت مغز از اون عضله بالاتر بره)،این عمل باعث میشه مغز(به خاطر آسیبی که دیده:فلج مغزی،سکته مغزی،ضربه مغزی...)به مرور زمان⏳ کمتر پیام عصبی اشتباه برای بالا بردن تُن اون عضله و افزایش اسپاسمش بفرسته و این پیام‌ها به نوعی متعادل شه.
.
🔝تو تمرین بالا همونطور که مشاهده میکنید هدف صرفاً فشار دادن توپ به دیوار نیست.فرد همزمان که داره این کار رو میکنه باید توپ رو روی دیوار بچرخونه و حرکت بده.این کار به هماهنگی کل عضلات اندام تحتانی فرد با هم نیاز داره،چون تو هر مرحله از حرکت گروه عضلانی‌های مختلفی درگیر میشن و یه سری دیگه میرن تو استراحت و این کار اگه درست و به موقع انجام نشه توپ زمین میوفته.
.
⚠بر خلاف ظاهرش بسیار تمرین سنگینیه و معمولاً اگه آخر جلسه درمانی انجام بشه بهتره چون بعدش فرد به خاطر خستگیش نمیتونه تمرینای دیگرو با کیفیت انجام بده و باید استراحت کنه.

(با کلیک روی کلمات کلیدی میتوانید اطلاعات بیشتر و کاملتری راجع به هر کدام از مطالب گفته شده را در قسمت مربوطه بیابید...)


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود