برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تمرین جهت تقویت آگاهی بدنی و فضایی

💫با این کار کودک آماده میشه برای شروع تمریناتی که نیازمند توجه،تمرکز و آرامش بیشتری هستن.این تمرینات میتونه تمرینات شناختی و ذهنی باشه یا هر تمرین دیگه که ما در اون به تمرکز و همکاری‌کودک نیاز داریم.پس میشه قبل از شروع تمرینای اصلی از این مزیتش استفاده کرد.

این تمرین،افزایش شناخت و آگاهی کودک نسبت به موقعیت فضایی اعضای بدنش هست.اینکه کودک بدون نگاه کردن به دست‌ها و پاهاش،بدونه هرکدوم دقیقا‌ً چه وضعیتی دارن(مثلاً پای چپش جلوتر از پای راست هست یا فاصله‌ی‌پاهاش از هم چقدر هست و...)و این وضعیت نیاز به اصلاح داره یا نه.به این میگن body schema (خود انگاره ی بدنی ) .و بهبود این مسئله قطعاً توی افزایش هماهنگی و تعادل کودک نقش پر رنگی داره.
.
✅اهمیت این موضوع زمانی خودش رو نشون میده که مثلاً بخوایم یه فعالیت رو با چشم بسته با کودک کار کنیم.اگه آگاهی مغزش از وضعیت قسمت‌های‌ مختلف بدنش پایین باشه(بادی اسکیمش ضعیف باشه)،مجبوره که هر لحظه به کمک بیناییش این نقص رو پوشش بده.و با چشم بسته مطمئناً تو حفظ تعادلش به مشکل بر خواهد خورد.

(با کلیک روی کلمات کلیدی میتوانید اطلاعات بیشتر و کاملتری راجع به هر کدام از مطالب گفته شده را در قسمت مربوطه بیابید...)

اساس این تمرین روی تحریکات حس عمقی می باشد .


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود