برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تمرین افزایش ثبات تنه و اندام فوقانی

در اندام فوقانی برای تقویت و افزایش ثبات_شانه روش‌ها و تمرینات مختلفی وجود داره. این تمرین برای افرادی که هنوز کنترل پایینی روی حرکات شانه دارن و همینطور عضلات شانه‌شون دچار ضعف نسبتاً زیادی هست،خیلی کمک کننده خواهد بود.


🔍در انجام این تمرین هرچقدر فاصله‌ی زانوها از کف دست کمتر باشه،فرد بیشتر میتونه از پاهاش در جلو و عقب‌بردن تنه کمک بگیره و همینطور وزن بیشتری روی پاها میندازه،اما اگه ما حین اجرای تمرین اجازه ندیم زانوها به جلو کشیده شه،وزن و فشار بیشتری به عضلات پیرامون #مفصل_شانه وارد میشه.
.
💪🏼دامنه‌ی حرکت شخص در زمان حرکت به جلو هرچقدر بیشتر باشه،برای برگشت به عقب،عضلات مفصل شانه بیشتر درگیر میشن و اثرگذاری تمرین بالاتر میره.
.
👌🏼در این تمرین علاوه بر اینکه حرکت به جلو و عقب باعث تقویت عضلات و بالا رفتن #هماهنگی عصبی عضلانی در فرد میشه،خود وزن‌اندازی که در حین اجرای تمرین روی مفاصل #اندام_فوقانی اتفاق میوفته،برای فرد مزایای زیادی داره:
♦️مثل تعدیل تون عضلانی اندام
♦️تحریک #حس_عمقی در #مفاصل
♦️کاهش #لگسیتی و #شلی_مفاصل
♦️افزایش آستانه #تحمل_عضلانی
♦️کاهش #سفتی‌های_عضلانی
و...
☑️نکته:در مراجعین #همی پلژی که یک سمتشون درگیر هست باید مراقب باشید روی سمت درگیر #وزناندازی به درستی صورت بگیره و کف دست و انگشتان کاملاً باز باشن.در صورت نیاز،این کار رو خودتون برای فرد انجام بدید و انگشتا رو باز نگه دارید.
(با کلیک روی کلمات کلیدی میتوانید اطلاعات بیشتر و کاملتری راجع به هر کدام از مطالب گفته شده را در قسمت مربوطه بیابید...)


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود