برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
85b0b0e5-83b8-4c4e-9d0c-c722ee9ef5b7.jpg

استرس در کودکان اوتیسم

درباره اضطراب در کودکان و نوجوانان اوتیسم کودکان اوتیستیک نگرانی و ترس از کودکان دیگر را دارند. اما کودکان اوتیسم ممکن است در موارد دیگری وجود داشته باشد که نگرانی کمتری برای کودکان در حال رشد داشته باشد یا نگران کننده باشد یا داشته باشد.

درباره اضطراب در کودکان و نوجوانان اوتیسم کودکان اوتیستیک نگرانی و ترس از کودکان دیگر را دارند. اما کودکان اوتیسم ممکن است در موارد دیگری وجود داشته باشد که نگرانی کمتری برای کودکان در حال رشد داشته باشد یا نگران کننده باشد یا داشته باشد.

این موارد شامل موارد زیر است:

گزینه های کوچک در کارهای روزمره یا احساسات جدیدی که در بدن احساس می کنند موقعیت های اجتماعی ناآشنا یا غیرقابل پیش بینی شرایطی که سخت است بدانید دیگران چه فکر می کنند یا چه احساسی دارند .

 

 

 

 علائم اضطراب در کودکان و نوجوانان اوتیسم :
وقتی کودکان اوتیسم نگران یا مضطرب می شوند ، نحوه نشان دادن اضطراب آنها می تواند شباهت زیادی به ویژگی های مشترک اوتیسم داشته باشد 
- رفتار تحریک کننده ، وسواسی و تشریفاتی و مقاومت در برابر تغییرات روزمره. 

همچنین ، از آنجا که کودکان اوتیسم در تشخیص افکار و احساسات اضطراب آور خود مشکل دارند ، همیشه نمی توانند به شما بگویند که احساس اضطراب می کنند. در عوض ، ممکن است افزایش رفتارهای چالش برانگیز را مشاهده کنید

به عنوان مثال ، کودک مضطرب شما ممکن است: حتی بیشتر روی روال و یکسان بودن پافشاری کند،
 مشکل بیشتری در خوابیدن دارند
 دچار فروپاشی یا انفجارهای احساسی میشوند 
از موقعیت های اجتماعی اجتناب میکنند  بیشتر به وسواس و تشریفات مانند صف کشیدن یا چرخاندن اشیا می پردازند  یا ممکن اسن کارهایی برای صدمه زدن به خود انجام دهند ، مانند مو کشیدن ، خاراندن پوست یا گاز گرفتن دست.

 اضطراب بخشی طبیعی از زندگی است و چیزی است که همه در مرحله ای آن را تجربه می کنند. اما مواردی وجود دارد که می توانید برای تسکین نگرانی کودک خود و تشویق کودک خود برای مدیریت سطح اضطراب خود انجام دهید.
 عوامل ایجاد اضطراب و چگونگی شناسایی آنها در کودکان و نوجوانان اوتیسم و دانستن آنچه کودک اوتیسم را مضطرب می کند ، اولین قدم در کاهش اضطراب فرزند شما و کمک به او در مدیریت آن است. از آنجا که کودکان و نوجوانان اوتیسم می توانند در درک و انتقال احساسات مشکل داشته باشند ، ممکن است لازم باشد علائم کودک خود را بخوانید و در مورد آنچه کودک شما را دچار اضطراب یا استرس می کند ، بررسی کنید. برخی از عوامل اصلی ایجاد اضطراب در کودکان اوتیسم عبارتند از: تغییر در روال - به عنوان مثال ، عدم شرکت در کلاس هفتگی  .

 تغییر در محیط - به عنوان مثال ، یک خانه جدید ، تجهیزات بازی جدید در پارک ، یا مبلمان در مکان های مختلف خانه 

موقعیت های ناشناخته اجتماعی - به عنوان مثال ، یک جشن تولد در یک خانه ناآشنا 

حساسیت های حسی - به عنوان مثال ، حساسیت به صداهای خاص ، نورهای روشن ، طعم های خاص یا بافت های غذایی ترس از یک موقعیت خاص ،
  زمان انتقال - به عنوان مثال ، رفتن به یک سال تحصیلی جدید ، شروع مدرسه ، یا شروع بلوغ.
 هنگامی که برخی از مواردی را که باعث ایجاد اضطراب در کودک شما می شود ، کار کردید ، می تواند در تهیه لیستی از آنها کمک کند ، بنابراین می توانید راه هایی برای کمک به کودک در مدیریت این شرایط پیدا کنید. 

به کودک خود فرصتهای زیادی بدهید تا در محیط های ایمن با این موارد و شرایط کنار بیایند. این کمک می کند اگر افراد دیگری که به فرزند شما نگاه می کنند - به عنوان مثال  پرستار کودک ، معلمان و اعضای خانواده و فامیل و.... می دانند چه چیزی باعث احساس اضطراب در کودک شما می شود و چه کاری می توانند برای کمک به فرزند شما در کنترل اضطراب در این شرایط انجام دهند.

 

⭕ ابزارهای بصری برای کمک به کودکان اوتیسم برای آمادگی در موقعیت های اضطراب آور اگر پشتیبانی های بصری و داستان های اجتماعی برای کودک شما خوب است ، می توانید از این ابزارها برای کمک به فرزندتان برای آمادگی در موقعیت هایی که باعث اضطراب کودک می شود استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر فرزند شما وقتی کلاس هایش را رها می کند مضطرب می شود ، می توانید از آنچه فرزند شما انجام می دهد عکس بگیرید - مثلا نشستن در کلاس ،تمرین های حرکتی ،دفتر و کتاب او و غیره. و درتبود کلاس ها برای ون داستان بسازسد و ان را تصور کنید 
اگر کودک شما هنگام تغییر در برنامه روزمره مضطرب شود ، برنامه های بصری روزانه یا هفتگی می تواند به آماده سازی کودک کمک کند. وقتی می دانید تغییری در شرف وقوع است - به عنوان مثال ، در تعطیلات عید- می توانید این را در برنامه خود نشان دهید. این کار باعث می شود تا کودک شما  برنامه ریزی ذهنی انجام دهد و انتظار تغییر را داشته باشد و کودک شما بداند که برنامه هفتگی متفاوت خواهد بود.


مهسا آسترکی

مهسا آسترکی

رفتار درمان و روانشناس کودک در زمینه های اوتیسم . تاخیر واختلالات و مشکلات رفتاری و...

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود