برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ویدئوی آموزش نحوه ی درست قرارگیری انگشتان برای نوشتن، خانم خرمی

گلهای پیش دبستانی و اولی های مام پلاس ، در این ویدئو خانم خرمی عزیزنحوه قرارگیری صحیح انگشتان دست برای نوشتن رو به شما نوگلان زیبا آموزش میدن. ویدئو رو تا اخر ببینید و همزمان تمرین کنید تا دیگه مشکلی در نحوه ی صحیح نوشتن نداشته باشید. پس با دقت ببینید...

🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید

انواع روش های قرارگیری انگشتان برای نوشتن:

1. اولین روش با سه پایه پویا:

این روش همان چیزی است که بسیاری از معلمان به طور فعال ترویج می کنند.

در دستگیره سه پایه پویا، انگشت شست و سبابه مانند انبر عمل می کنند و لوله مداد را نزدیک نوک آن می گیرند. انگشت سوم مانند یک تکیه گاه عمل می کند و هنگام حرکت ، انگشت سبابه را مهار می کند. انگشتان چهارم و پنجم به عنوان یک پایه تثبیت کننده روی سطح نوشتار عمل می کنند.

2. دومین روش برای قرارگیری انگشتان : سه پایه جانبی

دومین الگوی متداول گرفتن مداد شامل انگشت شست و دو انگشت اول است، مانند سه پایه پویا. تفاوت این است که انگشت شست از لوله مداد عبور می کند و آن را به انگشت سبابه می چسباند.

گاهی حتی با این گرفتن انگشت شست روی انگشت سبابه می پیچد. به دلیل موقعیتش، انگشت شست در دستکاری مداد برای شکل دادن حروف دخالتی ندارد. انگشت چهارم و پنجم قسمت بیرونی دست را مهار می کند.

3. سومین روش قرارگیری درست انگستان : چهارپایه پویا

با این الگوی گرفتن، از انگشت شست و سه انگشت اول برای گرفتن مداد استفاده می شود. فقط انگشت صورتی و قسمت بیرونی دست باعث ثبات می شود. انگشت شست از روی آن عبور نمی کند. به سه انگشت دیگر در جهت دهی مداد کمک می کند.

4. چهارمین روش برای اصلاح نوشتن : چهارپایه جانبی

در یک دستگیره چهارپایه جانبی، انگشت شست روی لوله مداد قرار می گیرد و مداد روی بالای انگشت حلقه قرار می گیرد. انگشتان با هم کار می کنند تا مداد را هدایت کنند و انگشت شست در درجه اول مداد را در جای خود در برابر انگشت سبابه نگه می دارد.

با هر دو دسته جانبی، ماهیچه های مچ دست و ساعد در ایجاد حروف و اشکال فعال تر هستند.

کدام دسته منجر به دستخط سریع‌تر و منظم‌تر می‌شود؟

علیرغم این واقعیت که بسیاری از معلمان به طور معمول به دانش آموزان دستور می دهند که از دستگیره سه پایه پویا استفاده کنند، با این باور که بهترین نتایج را به همراه دارد، تحقیقات نشان داده است که هر چهار دستگیره دستخط به همان اندازه خوانا تولید می کنند. هر چهار دستگیره به دانش‌آموزان اجازه می‌داد تا با سرعتی تقریباً یکسان بنویسند.

مطالعه ای در سال 2012 روی 120 دانش آموز کلاس چهارم به این نتیجه رسید که سرعت و خوانایی تقریباً برای هر چهار سبک گرفتن برابر است. محققان توصیه کردند که کاردرمانگرها در مورد نیاز به تغییر الگوهای گرفتن جانبی یا چهارپایی تجدید نظر کنند.

مطالعه‌ای در سال 2001 نشان داد که سبک درک هیچ مشکلی در خوانایی یا سرعت ایجاد نمی‌کند، حتی در کارهای نوشتاری طولانی‌تر.

جوجه های زرد طلایی اگر میخواین ویدئوهای بیشتری ببینین برین روی لینک زیر>>>

مجموعه ویدئوهای :

آموزش نحوه ی درست مداد گرفتن

15 روش کاربردی و آسان برای آموزش درست گرفتن مداد به کودک


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود