برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
c72ad3e1-55c4-4df7-ae72-cc949efc3366.jpg

کودکم بدون توقف صحبت میکند

یک سخنران بزرگ همیشه چیز بدی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که بچه ها بدون توقف صحبت می کنند.

بچه های زیادی دوست دارند صحبت کنند ، مخصوصاً بچه های جوان

 اگر آنها از چیزی هیجان زده شده باشند ، ممکن است ادامه دهند و ادامه دهند تا اینکه کسی به آن ها  بگوید وقت آن است که استراحت کنید 
 با بزرگتر شدن ، بچه ها معمولاً با اراده خودشان تشخیص و تصمیم میگیرند . آنها تشخیص می دهند که بیش از حد صحبت می کنند؟؟یا خیر 

و در صورت اینکه تشخیص دهند زیاد صحبت میکنند ،خود را  متوقف می کنند.
💢 نکته اصلی این است بدانید مقدار "بیش از حد" چقدر است💢

سخنران بودن همیشه چیز بدی نیست. بچه های پرحرف می توانند جذاب ، بامزه و جالب باشند. اما وقتی مکالمه آنها پایان ناپذیر است یا در زمان و مکان نامناسبی اتفاق می افتد ، می تواند باعث خاموش شدن آن ها خصوصاً  توسط سایر بچه ها شود.

 اگر این اتفاق را در مورد فرزند خود دیده اید ، ممکن است درباره آن سوال داشته باشید.
 

🔴که چرا برخی از کودکان بدون توقف صحبت می کنند و چگونه می توان به کودک کمک کرد ؟؟؟
. آنچه ممکن است مشاهده کنید صحبت بدون وقفه فقط مربوط به زمانی نیست که بچه ها در یک مکالمه صرف می کنند یا مدت زمانی که درباره یک موضوع می گذرانند. 

 


✔️کودکانی که به سختی کسی می تواند مانع صحبت  ان ها شود  ممکن است: 

 


🔵در یک مکان یا مکان نامناسب صحبت کنید .
🔵مکالمه را بر عهده بگیرید با گفتن اولین چیزی که به ذهنشان می رسد مردم را آزرده دهند 
🔵صحبت بدون وقفه آنها همچنین می تواند بازخورد منفی زیادی به همراه داشته باشد.بچه های دیگر ممکن است آنها را اذیت کنند یا آنها را کنار بگذارند. 
🔵 بزرگسالان ممکن است فکر کنند که بی ادب هستند و آنها را در این مورد صدا می کنند.

 


✔️ چرا بعضی از بچه ها بدون وقفه صحبت می کنند ؟؟؟

 

 

دلایل زیادی وجود دارد که بچه ها زیاد صحبت می کنند. 

🔵آنها فقط ممکن است علاقه مند به یک موضوع باشند. آنها آنقدر علاقه مند هستند که می خواهند تک تک جزئیات مربوط به آن را به اشتراک بگذارند.

🔵 کودکانی که تمایل دارند درباره موضوعی متمرکز شوند 

 

🔵 اگر در مورد موضوعی تحت فشار قرار بگیرند ، کودکان ممکن است بدون وقفه صحبت کنند. آنها ممکن است استراتژی هایی برای آرام کردن خود نداشته باشند ، بنابراین صحبت می کنند و صحبت می کنند. بچه های خجالتی ممکن است در موقعیت های اجتماعی مضطرب شوند. اما به جای اینکه جلوی خود را بگیرند و ساکت بمانند ، ممکن است در واقع زیاد صحبت کنند. 

 

🔵بعضی از بچه ها به طور کلی در مهارت های اجتماعی مشکل دارند. آنها در انتخاب نشانه های اجتماعی مانند زبان بدن و حالات صورت مشکل دارند. بنابراین ممکن است متوجه نشوند که واکنش دیگران نسبت به صحبت هایشان چیست. 

 

🔵مشکل در کنترل خود نیز می تواند عاملی باشد. بعضی از بچه ها تکانشی هستند و سخت می توانند کاری را که می خواهند انجام دهند کنار بگذارند. اگر موضوعی وجود داشته باشد که بخواهند درباره آن صحبت کنند ، آنها دیگر فکر نمی کنند که آیا زمان مناسب و یا مکان مناسب برای گفتگو است یا خیر !!!!ان ها حتی اگر بدانند که زیاد صحبت می کنند به سختی میتوانند جلوی خود رو بگیرند.

 

✔️ راه های کمک به صحبت بدون وقفه در کودکان :

 

مهم نیست که چه چیزی باعث صحبت مداوم می شود ، روش هایی وجود دارد که به کودک شما کمک می کند کنترل بیشتری بر آن داشته باشد.
🔵 مکالمات نقش آفرینی:

برای فرزند خود توضیح دهید که مهمترین قسمت صحبت با دیگران گوش دادن است. سپس مکالمات تمرینی داشته باشید. با پرسیدن سوال  در مورد آنچه شما گفتید ، به کودک خود کمک کنید تا روی گوش دادن متمرکز شود. از فرزند خود بخواهید آن را یادداشت کند. اگر کودک شما بیش از حد در کلاس صحبت می کند ، پیشنهاد کنید ایده های خود را بنویسید تا بعداً مطرح شود. انجام این کار می تواند در خانه نیز کمک کند. به کودک خود بیاموزید "متوقف شود ، نگاه کند و گوش دهد." به کودک خود نشان دهید که چگونه هر چند جمله را متوقف کند و نگاه کند تا ببیند واکنش دیگران در مکالمه چیست ؟؟

 

🔵 یک "کد مخفی" ایجاد کنید:

سیگنالهای مخفی می تواند راهی خوب برای آگاهی دادن به کودکان باشد که چه زمانی طولانی می شوند یا از موضوع خارج می شوند. به عنوان مثال سیگنال شما می تواند خاراندن سر یا پاک کردن گلو باشد. به کودک خود کمک کنید این مسئله را تأیید کند .

 

🔵صبور بودن:
 اینکه بچه ها ع به استفاده از این نوع استراتژی ها کنند ، به زمان ، تلاش و تمرین های زیادی نیاز دارد. بخاطر داشته باشید که دریافت واکنشهای منفی توسط افراد برای عزت نفس بچه ها سخت است. اگر این برای فرزند شما اتفاق می افتد ، نشان دادن همدلی می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. همچنین خوب است که کودک خود را به گونه ای تعریف و تمجید کنید که باعث ایجاد عزت نفس شود.
 به کودک خود اشاره  کوچکی کنید قبل از اینکه زیاد حرف بزند . هر چقدر بتوانید تعریف و تمجید خود را مشخص تر کنید ، انگیزه فرزند شما برای ادامه کار در این زمینه بیشتر می شود.

 


مهسا آسترکی

مهسا آسترکی

رفتار درمان و روانشناس کودک در زمینه های اوتیسم . تاخیر واختلالات و مشکلات رفتاری و...

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود