برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش جمع به همراه ویدیو

برای آموزش جمع به کودک کلاس اولی میتوانید از روش ها و اشیای ساده و در دسترس استفاده کنید. وقتی مفاهیمی مانند جمع ث تفریق را که شاید در ابتدا برای کودک کلاس اولی سخت باشد با بازی سعی کنید آموزش دهید، نه تنها کودک علاقمند می شود بلکه این مفاهیم را راحت تر یاد میگیرند. در ادامه ویدیو رو ببینید و به کودکان نحوه جمع کردن اعداد را آموزش دهید.

 برای آموزش جمع به کودک کلاس اول، می‌توانید از روش‌های ساده و بازی‌های آموزشی استفاده کنید. 

در وب سایت مام پلاس ببینید

آموزش جمع به روش مونته سوری و داستان گویی

آموزش جمع روی محور اعداد با شعر

جمع و تفریق اعداد تک رقمی

روش های اموزش جمع اعداد به کودک 

 

۱- بازی با مهره‌ها:

برای این بازی، به کودکان چند مهره و یک برگه‌ی رنگی بدهید و آن‌ها را به دو گروه تقسیم کنید. سپس به آن‌ها بگویید که اعداد ۱ تا ۶ را روی برگه رنگی بنویسند. حالا هر کدام از آن‌ها به تعداد دلخواه مهره روی اعداد برگه بگذارند و دیگری باید تعداد کل مهره‌ها را بگوید.

 

۲- بازی با تعداد اشیا:

ابتدا از کودکان خواهش کنید تا تعداد دلخواهی از اشیا (مثلاً قطعات لگو) را انتخاب کنند. سپس به آن‌ها بگویید که این اشیا را به دو گروه تقسیم کنند و تعداد کل اشیا را به شما بگویند.

 

۳- استفاده از کارت‌های آموزشی:

برای این منظور، می‌توانید از کارت‌های شامل عددهای اول تا ده استفاده کنید. ابتدا به کودکان بگویید که دو کارت را با هم جمع کنند و نتیجه را به شما بگویند.

 

۴- بازی با قطعات پازل:

برای این بازی، می‌توانید از پازل‌هایی که شامل اعداد هستند استفاده کنید. به کودکان بگویید که دو قطعه را با هم جمع کنند و نتیجه را به شما بگویند.

 

برای تقویت مهارت‌های جمع کردن کودکان، می‌توانید از این بازی‌ها به صورت دوره‌ای استفاده کنید و سطح بازی را به تدریج افزایش دهید. تمرین مداوم با این روش‌ها، می‌تواند بهبود قابل توجهی در عملکرد کودک در جمع کردن اعداد داشته باشد.


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود