برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

لالایی کودکانه ترکی

لالایی کودکانه برای قبل از خواب کودکان لالایی به زبان مادری برای آرامش بیشتر کودکان قبل از خواب

لالایی کودکانه برای قبل از خواب کودکان

فواید خواندن لالایی برای کودکان

 

در این ویدیو یک لالایی شیرین به زبان ترکی را خواهید شنید اما ابتدا چند مورد از فواید لالایی برای کودکان را در زیر شرح میدهم.

کودکان به طور طبیعی از همان لحظه تولد با برخی صداها و آهنگ‌هایی، مثل لالایی آرام می‌شوند. در واقع لالایی نوعی آهنگ و آواز ملایم است که باعث آرامش و به خواب رفتن نوزادان و کودکان می‌شود. در تمام فرهنگ‌ها برخی از انواع لالایی به صورت سنتی همواره در میان مردم رواج دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که موسیقی و کلمات آرام و منظم، مانند لالایی، امواج دلتای مغز را تحریک کرده و موجب آرامش نوزادان می‌شود و آنها با شنیدن لالایی‌ها راحت‌تر می‌خوابند. بنابراین خواندن لالایی، امواج دلتای مغز را در کودکان تقویت کرده و افزایش می‌دهد.

امواج دلتا با خواب عمیق و آرامش حین خواب ارتباط دارد و با تحریک این امواج فرد می‌تواند خواب آرام، لذت‌بخش و عمیقی داشته باشد. به این ترتیب، روان‌شناسان به والدینی که از خواب نامنظم و بی‌قراری‌های نوزادشان رنج می‌برند، لالایی خواندن را پیشنهاد می‌کنند. همچنین صداهای ملایم در کنار ملودی‌های ریتم دار، به نوزادان بخصوص نوزادان و کودکان حساس حس امنیت و آرامش می‌دهد،. در این نوشتار به نکاتی در مورد تاثیر لالایی روی مغز کودک اشاره شده که با هم مرور می‌کنیم.

تحقیقات نشان می‌دهد که لالایی گفتن و آواز خواندن برای کودکان بهتر است قبل از تولد، یعنی زمانی که آنها به صورت جنین در رحم مادر هستند، شروع شود و با رشد کودکان نیز ادامه یابد. این کار نه تنها از نظر جسمانی باعث بهبود رشد و عملکرد سیستم‌های بدن فرزندمان می‌شود، بلکه به رشد مهارت‌های کلامی و عاطفی او نیز کمک می‌کند. همچنین این بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوزاد صدای مادر را بهتر از صدای پدر تشخیص می‌دهد، زیرا مادرها با صدای آرام و آهنگین با فرزندشان صحبت می‌کنند و آواز می‌خوانند، اما این به آن معنا نیست که لالایی خواندن تنها از سوی مادر انجام شود، بلکه پدرها نیز می‌توانند و بهتر است که از همان دوران جنینی با فرزندشان ارتباط برقرار کنند، با او صحبت کنند و برایش لالایی بخوانند و این کار را بعد از تولد نوزاد هم ادامه دهند. قطعا از نتایج آن در آینده و در ارتباط با فرزند خود لذت بیشتری خواهند برد.

 


فائزه رسولی

فائزه رسولی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود